fbpx

Ovo su najzanimljivija električna dostavna vozila na hrvatskom tržištu

Ponuda lakih dostavnih vozila s električnim pogonom do prije samo godinu dana bila je vrlo slaba. U ponudi su tada bila samo dva električna laka komercijalna vozila koja se nisu dičila najboljim performansama, ali bez obzira na to imala su razumnu prodaju jer su ipak brojnim tvrtkama mogla omogućiti značajne uštede u poslovanju.

No danas na tržištu već postoji vrlo dobar izbor lakih dostavnih vozila – različitih veličina, različitih namjena, ali i s razumnim izborom baterija koje omogućavaju veći doseg. Tako je danas moguće pronaći električno dostavno vozilo za potrebe skoro svake tvrtke koja se bavi dostavama ili bilo kojom drugom djelatnošću koja zahtijeva takvo vozilo. 

S obzirom na to da se uskoro bliže poticaji Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pri kupovini električnih vozila te da aktualne cijene goriva rastu gotovo svakog dana, izdvojili smo pet najzanimljivijih lakih dostavnih vozila s električnim pogonom te njihove glavne značajke. 

Cenntro Metro

Cenntro Metro

Cenntro Metro (poznatiji do sada kao Tropos Able) vjerojatno je najveća nepoznanica na hrvatskom tržištu, ali s obzirom na dimenzije od samo 370 cm dužine, 140 cm širine i visinu od 190 cm, riječ je idealnom vozilu za dostavu po uskim uličicama gradova ili pak otocima. Sam utovarni prostor je dužine 220 cm u kojem se mogu prevoziti do dvije euro palete ili teret težine do 580 kg, što je praktički nevjerojatno za toliko malo vozilo. 

Velika prednost Metra je i stavka da ima modularnu platformu straga pa dostavno vozilo s kutijom od stakloplastike u manje od pola sata može postati mali kamiončić, a može se naručiti i kao kiper s hidraulikom ili pak kao komunalno vozilo za čišćenje. Stoga je ovo vozilo i više nego pogodno ako tvrtka ima potrebe za prijevozom različitih vrsta tereta.

Metro je dostupan u dva modela, XT1 s manjom baterijom i XT2 s većom baterijom. Dok slabija verzija ima bateriju kapaciteta 13 kWh, a time domet od 130 km te nosivost od 700 kg, snažniji XT2 ima bateriju od 26 kWh, domet od 260 km, a nosivost mu je do 580 kg. Snaga elektromotora oba modela je 24 kW, odnosno 32 KS, a maksimalna im je brzina 85 km/h. 

Preporučujemo da pročitate naš test ovog vozila kako biste vidjeli kako se pokazalo u realnim uvjetima, a svakako uzmite u obzir da pri kupovini istog možete ostvariti i dodatne popuste kao član Strujnog kruga.

Citroën e-Berlingo

Citroën e-Berlingo / Opel Combo-e / Peugeot e-Partner 

PSA grupacija je sredinom prošle godine predstavila gamu potpuno električnih lako dostavnih kombija. Iz Peugeota nam je tako stigao e-Partner, iz Citroëna je stigao e-Berlingo, a iz Opela Combo-e. Svi navedeni modeli napravljeni su na već poznatoj platformi PSA grupacije, a pokreće ih elektromotor snage 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnoga momenta koji je uparen s baterijom kapaciteta 50 kWh. 

Takva baterija omogućuje prosječan doseg od 275 kilometara prema WLTP ciklusu, što je sasvim dovoljno za obavljanje svakodnevnih potreba, ali i za veliku uštedu ako će se vozilo koristiti u poslovne svrhe. No dodatna prednost je da se ista mogu puniti na punjačima do 100 kW pa će se napuniti do 80% za manje od 30 minuta. Na AC punjačima, ova vozila se serijski mogu puniti snagom do 7,4 kW, ali uz doplatu omogućeno je punjenje do 11 kW. 

Kupci kod dostavnih verzija svih navedenih proizvođača mogu birati između tri vrste karoserija – Standard, Long i Cabin Crew s drugim redom sjedala. Tovarni prostor u standardnoj verziji ili Cabin Crew verziji tako ima volumen od 3,3 m3, dok u Long verziji ima volumen od 4,4 m3. Svakako vrijedi naglasiti da nosivost u sve tri verzije iznosi 800 kilograma. 

Odlučite li se za kupovinu jednog od navedenih dostavnih vozila, svakako uzmite u obzir da pri kupovini istog možete ostvariti i dodatne popuste kao član Strujnog kruga.

Renault Kangoo E-tech Electric

Renault Kangoo E-tech Electric

Renault Kangoo je praktički prvo električno dostavno vozilo koje je na tržište stiglo još 2011. godine, a može se reći i da je najprodavanije s više od 70 tisuća isporučenih primjeraka do danas. No s obzirom na to da je njegova tehnologija već pomalo zastarjela te da ima malu bateriju, Renault je krajem prošle godine predstavio novu generaciju električnog Kangooa.

Novi model bit će pokretan elektromotorom snage 90 kW (120 KS) i 245 Nm okretnoga momenta, a baterija kapaciteta 45 kWh konačno mu donosi i znatno veći doseg. Prema WLTP standardu, novi Kangoo bi trebao imati doseg do 300 kilometara, odnosno oko 200 kilometara kada je natovaren. 

Zanimljivo je da će Renault kod Kangooa napraviti sličan izbor mogućnosti punjenja kao i kod novog Meganea e-Tech. Tako će osnovni model Kangooa biti dostupan samo uz AC punjenje snagom 11 kW,  uz doplatu s 22 kW, a kupci će moći nadoplatiti i za mogućnost DC punjenja uz maksimalnu snagu 80 kW. 

Renault je, kao i konkurencija, napravio dvije verzije karoserije – standardnu i produženu. Dok standardna ima volumen od 3,9 m3 i može prevesti teret do 600 kg, produžena verzija ima volumen od 4,9 m3, a može podnijeti i 800 kg tereta. Novi Kangoo e-Tech Electric trebao bi sredinom ove godine stići u prodaju pa ćemo tada saznati i njegove cijene.

Opel Vivaro-e

Citroën e-Jumpy / Opel Vivaro-e / Peugeot e-Expert

Kao i u slučaju s manjim trojcem dostavnih vozila, PSA grupacija je napravila gamu i većih električnih dostavnih kombija. Tako Peugeot nudi potpuno električni e-Expert, Opel nudi Vivaro-e, a Citroën nudi e-Jumpy. Svi navedeni modeli napravljeni su na istoj platformi, a pokreće ih poznati elektromotor snage 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnoga momenta. 

No za razliku od game manjih dostavnih vozila, ovaj trojac ima izbor i od dvije baterije – manje, kapaciteta 50 kWh, i veće kapaciteta 75 kWh. Manja baterija omogućuje doseg do 230 kilometara, odnosno oko 150 km s teretom, dok veća baterija omogućuje doseg do 330 kilometara, odnosno oko 250 kilometara s teretom. 

Obje baterije mogu se puniti snagom do 100 kW pa će se manja baterija napuniti do 80% za manje od 30 minuta, a veća baterija za 45 minuta. Na AC punjačima omogućeno je punjenje do 11 kW pa će manjoj bateriji biti potrebno oko 5 sati od 0 do 100 posto, dok će većoj bateriji biti potrebno oko 7 sati i 20 minuta. 

No dok se Citroën i Peugeot nude u dvije dužine karoserije “M” i “L”, Opel nudi Vivaro-e i u manjoj “S” dužini karoserije. Najmanja “S” verzija tako je dužine 4,6 metara i ima tovarni prostor od 3,93 m3, srednja “M” verzija je dužine 4,95 metara i ima tovarni prostor od 5,3 m3, a najduža “L” verzija je dužine 5,3 metara te ima tovarni prostor od 6,6 m3.

Preporučujemo da pročitate naš test ovakvog vozila kako biste vidjeli kako se pokazalo u realnim uvjetima, a svakako uzmite u obzir da pri kupovini istog možete ostvariti i dodatne popuste kao član Strujnog kruga.

VW ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz Cargo

Volkswagen je, nakon višegodišnjih najava, nedavno predstavio pravog nasljednika kultnog kombija T1 “Bulli”. Naime, novi model je nazvan ID. Buzz te je riječ o potpuno električnom kombiju. To je sada najveći, ali i najprostraniji model temeljen na modularnoj platformi MEB za električne modele VW-a, a većinu komponenata dijeli s Volkswagenom ID.3.

ID. Buzz će u samome startu dolaziti samo sa stražnjim pogonom i elektromotorom snage 150 kW (204 KS), a tu je i poznata baterija od 77 kWh koja se može puniti na DC punjačima snagom do 170 kW te na AC punjačima snagom do 11 kW. Tako će se na DC punjačima napuniti do 80% za samo 30 minuta, dok punjenje na AC punjačima traje oko 7 sati.

Očekivani doseg s navedenom baterijom iznosi oko 400 kilometara, ali ID. Buzz još treba proći službeno mjerenje dosega pa ćemo tek naknadno saznati točne podatke prema WLTP ciklusu vožnje. 

Cargo verzija ima tri sjedala sprijeda, a iza njih se nalazi čvrsti zid koji se po želji može opremiti prozorom ili otvorom za utovar. Utovarni prostor ima kapacitet od 3,9 kubika i nudi prostor za dvije euro palete ukupne mase 650 kg. ID. Buzz bi u narednim mjesecima trebao postati dostupan za narudžbe, ali cijene još uvijek nisu dostupne. 

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top