Pitate li bilo kojeg stručnjaka za bicikle, ili jednostavno ‘proguglate’, koje je najbolje razdoblje u godini za kupovinu novog bicikla, gotovo svi će se složiti da je to jesen. Naime, tijekom proljeća i ljeta predstavljaju se novi modeli i cijene su im najviše, tijekom zime su zalihe u trgovinama u pravilu prazne, ali tijekom jeseni postoji najveća šansa da uhvatite dobru priliku.
Stoga smo posjetili našeg partnera eBike kako bismo saznali kakvi električni bicikli su najtraženiji te naravno, kako bismo testirali jedan od najpopularnijih modela. Ovakvi bicikli posljednjih godina postaju sve popularniji izbor jer pružaju najpovoljniji motorizirani način prijevoza, a u korist im također ide što gradske gužve postaju sve veće i veće.
Dok avanturisti najčešće odabiru brdske električni bicikle, za gradsku upotrebu najpopularniji izbor postali su preklopivi električni bicikli. Naime, takvi bicikli su najpraktičniji jer se lako mogu prilagoditi vozačima svih uzrasta i visina, a s druge strane kada se preklope, jednostavno se mogu odnijeti u stan, ured ili pak staviti u prtljažnik automobila za putovanje.

Levit Chilo 1 jedan je od popularnijih modela električnih bicikala u eBikeu pa smo s njime proveli tjedan dana kako bismo vidjeli koliko je zapravo praktičan za korištenje i kakav će se pokazati u gradskim uvjetima.
Apache Levit je inače jedan od najstarijih čeških proizvođača bicikala te im je još od 2006. godine fokus isključivo na električnim biciklima. S obzirom na takvo iskustvo, Levit danas nudi čitav niz različitih modela s vrlo pohvalnom kvalitetom, a model Chilo 1 je, iako jedan od najpovoljnih njihovih modela, poprilično dobar pokazatelj upravo toga.
Naime, Chilo 1 pruža vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog. Za manje od 1.700 eura dobivate gradski sklopivi bicikl s lakim aluminijskim okvirom i vrlo učinkovitim električnim pogonom koji prema proizvođaču pruža do 100 kilometara dosega. No najveća prednost ovog bicikla je što se bez alata može složiti u minimalne mjere, odnosno 86x70x40 cm kad je potpuno sklopljen.

Aluminijski okvir ima tzv. duboki ulaz koji omogućava vrlo lako penjanje i silaženje s bicikla. To je vrlo praktično za sve bicikliste koji voze u odijelima ili haljinama do posla, a ujedno može biti praktično i za osobe starije dobi koje imaju problema s dizanjem nogu. S obzirom na to da je riječ o električnom biciklu, Chilo 1 ima i relativno malu masu od 18,8 kilograma.
Chilo 1 pokreće Levit HD Silent elektromotor snage 250 W i do 32 Nm okretnog momenta. Elektromotor u ovom slučaju služi kao ispomoć pri pedaliranju te ima pet različitih modova, ovisno koliku ispomoć želite. Odlična je stavka da čim lagano zapedalirate, elektromotor se pokreće pa možete biciklirati desecima kilometara bez da ispustite kap znoja.
Spomenuti elektromotor je uparen s litij-ionskom baterijom kapaciteta 13 Ah (460 Wh) koja pruža vrlo dobar doseg. Baterija je smještena ispod vozačkog sjedala i vrlo jednostavno se može izvaditi za punjenje, ali ista se može puniti i dok je na biciklu pa slobodno birate kako vam je praktičnije. Također se može i zaključati za bicikl pa nemate straha od krađe.

Testni primjerak nismo dobili s potpuno punom baterijom, ali svejedno smo se odvažili nekoliko dana za redom obavljati svakodnevne potrebe po gradu i to u najsnažnijem modu pomoći. U 35 prijeđenih kilometara bateriji je palo samo dvije crtice od sveukupno pet pa možemo pretpostaviti da bi mu minimalni doseg s jednim punjenjem iznosio oko 80 km.
U slučaju da je baterija puna i kombinirate različite modove vožnje, vjerujemo da bi Chilo 1 bez problema ispunio predviđeni doseg proizvođača (100 kilometara), a pri slabijim modovima je vrlo moguće da bi doseg bio i veći. Odlična je stavka da ovaj bicikl nije teško voziti ni bez pomoći elektromotora, zahvaljujući razumnoj masi, ali pri većim uzbrdicama, ta pomoć vrlo dobro dođe.
Maksimalna brzina elektromotora je 25 km/h. Naravno, ovaj bicikl možete voziti i brže od toga, ali nakon prijeđenih 25 km/h više nećete dobivati ispomoć elektromotora. Međutim, ta brzina je za gradsku vožnju i više nego dovoljna jer vrlo brzo možete doći o točke A do točke B, a s druge strane, u skladu ste sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.

Vožnja na Levitu je bila poprilično udobna i sigurna. Kotači od 20 cola i amortizeri na prednjoj vilici vrlo dobro upijaju neravnine, a hidraulične disk kočnice od 160 mm zaustavljaju ovaj bicikl bez problema i pri većim brzinama. Chilo 1 je opremljen širokim sjedalom s podosta spužve, a to samo dodatno pridonosi udobnosti ovog bicikla.
Sve u svemu, vrlo se lako naviknuti na ovakav način gradskog prijevoza. Levit Chilo 1 je vrlo udoban za svakodnevnu vožnju, praktički ne morate pustiti ni kap znoja vožnjom istoga, a možete itekako uštedjeti na vremenu provedenom u gužvama te na klasičnim troškovima goriva, parkinga i sličnih stavki.
Konačno – cijena. Levit Chilo 1 ima cijenu od 1.698,85 eura (oko 12.800 kuna), a članovi Strujnog kruga prilikom kupovine u eBike trgovini mogu ostvariti dodatne popuste pri čemu se i godišnja članarina višestruko isplati. Vrijedi istaknuti i da eBike pruža dvije godine garancije na svoje bicikle te ima osiguran i servis i nabavu dijelova.
Tekst i fotke by: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug

















