TLDR: Već dugo željno iščekujemo tehnologiju koja nam dolazi s Dalekog istoka. BYD, NIO i druge perjanice kineske autoindustrije nisu samo aktualna tema već i vrlo konkretna stvarnost. Toliko ozbiljno smo to shvatili da smo više puta posjetili kinesku ambasadu, a gospodarski ataše nam je jasno dao do znanja: BYD stiže u prvom kvartalu 2025. I evo ga – stigao je.
Nakon što smo prije nekoliko tjedana testirali BYD Dolphin, simpatični gradski EV (pogledajte test ovdje), došao je red na dugo očekivani SEAL – limuzinu s kojom BYD ima ozbiljne ambicije ostvariti iskorak u D-segmentu električnih vozila.


Prvi dojam: Premium bez kompromisa
Već pri preuzimanju jasno je da je BYD Seal nešto posebno. Aerodinamične linije, sportski nadahnut prednji kraj i zadnji pogon odmah sugeriraju da je vožnja više od puke svakodnevice. Unutrašnjost? Tehnološki bogata, minimalistička, elegantna. Dominira veliki rotirajući ekran, a tu su i ventilirana sjedala, ambijentalna rasvjeta te impresivna završna obrada. Prvi dojam: premium EV, bez kompromisa.

Gradski saveznik
Seal je u gradu tiho i precizno oruđe. Okretan, udoban i lagan za manevriranje, unatoč masi od 2.2 tone. Regenerativno kočenje se lako prilagođava, a uz potrošnju od 14–15 kWh/100 km u gradskoj vožnji, pokazuje se i kao vrlo učinkovit. Kamere i senzori pomažu pri parkiranju – jednostavno, bez stresa.
Autocesta: uglađen, ali softverski kompromis
Prava ozbiljnija ispitivanja počinju na autocesti. Put od 300-ak kilometara s prosječnom brzinom od 130 km/h podiže potrošnju na očekivanih 21 kWh/100 km. Zahvaljujući dobroj aerodinamici i velikoj bateriji (82.5 kWh), realni doseg ostaje vrlo solidnih 450–470 km. Ovjes je adaptivan, zvučna izolacija vrhunska – putovanje je tiho i ugodno.
No, tu nailazimo i na jedini ozbiljniji minus – softver. Navigacija u testnom modelu nije nudila izračun stanja baterije pri dolasku na destinaciju, niti inteligentne prijedloge punjenja kao što to nudi Tesla Model 3, glavni konkurent Seala. Iako je integrirana Google karta s dostupnim punionicama tu, nedostatak planiranja rute “u živo” na temelju aktualne potrošnje baterije se osjeti. Vjerujemo da je to stvar nadogradnje – i nadamo se da će uskoro biti ispravljeno.
Punjenje: brzo, jednostavno, bez stresa
Seal se na 150 kW DC IONITY punjaču (uz korištenje Greenway kartice) od 10% do 80% puni za oko 35 minuta – što je u skladu s europskim standardima. BYD-ova mobilna aplikacija omogućuje daljinsko upravljanje punjenjem, uključivanje grijanja ili hlađenja te zakazivanje punjenja u noćnoj tarifi. Jednostavno i funkcionalno.


Vožnja kroz zavoje: zabava s karakterom
Na svom putu vozim se preko Vršića, poznatog alpskog prijevoja u Sloveniji. Iako Seal nije deklarirani sportski auto, 313 KS i zadnji pogon pružaju iznimnu zabavu. Odaziv na gas je trenutan, osjećaj na volanu direktan, a zahvaljujući niskom težištu i čvrstoj karoseriji, automobil ostaje stabilan čak i kod dinamične vožnje kroz zavoje. To je ono što ljubitelji vožnje cijene.

Prostornost i praktičnost
Testni tjedan uključivao je i ozbiljan logistički zadatak – prijevoz bicikla i kamping opreme. Obaranjem stražnjih sjedala sve je stalo bez problema. Prtljažnik od 402 L nije najveći u klasi, ali zadovoljava većinu potreba. Putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u komforu i pogledu kroz panoramski krov, a tišina u vožnji i solidan audio sustav zaokružuju dojam.


Zaključak: BYD Seal ozbiljan je igrač
Tjedan dana s BYD Sealom pokazalo je jasno: električna vozila više nisu budućnost – ona su sadašnjost. Seal nudi izbalansiran omjer performansi, dosega, tehnologije i dizajna. Ako tražite premium električnu limuzinu bez europske premium cijene, BYD Seal svakako ulazi u uži izbor.
U trenutku pisanja ovog testa još uvijek čekamo potvrdu popusta za članove Strujnog kruga, stoga se nećemo previše osvrtati na cijenu. No, i bez dodatnih benefita – Seal je i dalje izvrstan izbor za sve koji žele kombinaciju dizajna, dometa i električne rafiniranosti.
Pozdrav do sljedećeg testa!
Written by: Ante Beban
Photos by: Ante Beban








