TLDR: Ovaj put na testu smo imali Audi A6 e-tron Performance, njemačku limuzinu koja nas je oduševila. Za test smo odlučili napraviti roadtrip prema Austriji da vidimo kako se ovaj automobil ponaša na autocesti, kakvi su punjači u Austriji, i kako izgleda putovanje kad ne razmišljate previše. Išli smo kao čisti amateri i nismo nosili prepaid kartice za punjače, niti smo instalirali aplikacije. Htjeli smo voziti jednostavno, uživati i provjeriti može li se s ovakvim automobilom stvarno putovati bez nervoze.

Kad smo kretali na put, Audi je bio napunjen na gotovo 90%. S obzirom na to da ima bateriju od 100 kWh (94 kWh iskoristivo), već na startu je bilo jasno da je ovo auto s kojim putuješ bez puno razmišljanja budući da mu je domet na autocesti oko 580 km. WLTP doseg od 732 km potvrđuje da Audi bez problema prati ritam dugih putovanja, odnosno bez kompromisa i bez kalkulacija.
Na početku sam pitao svoju djevojku (koja nije vozač), koji su joj strahovi kada je riječ o ovakvom putovanju električnim automobilom.Naravno, odgovorila je: domet, dostupnost punjača i kompliciranost punjenja bez ikakve pripreme. Tipične brige svih onih koji još nisu “kliknuli” s EV svijetom, i baš zato smo odlučili put odraditi potpuno sirovo, bez ijedne pripreme.
Tako smo se zaputili prema Hallstattu, ali prva postaja nam je bila Graz i Ionity punjač, čisto da “provjerimo situaciju na terenu”. Dolazimo, skeniramo QR kod mobitelom, ubacimo podatke, kartica prođe i to bez aplikacija, bez registracija, sve kako bi i trebalo biti. Punjenje je krenulo bez problema, ali naravno, nije moglo proći bez onog klasičnog “depozita od 40 €”, koji je, zahvaljujući vikendu, na kartici ostao zarobljen još nekoliko dana
Napunili smo 30,86 kWh za 20,35 €, čisto iz znatiželje, a ne iz potrebe jer do Hallstatta, udaljenog oko 350 km od Zagreba, bez problema bismo stigli s baterijom kojoj bi ostalo još 25% kapaciteta. Ali eto, kad je punjač tu, red je da se koristi jer tko zna gdje će sljedeći QR kod biti raspoložen za suradnju. Od tamo smo krenuli prema Hallstattu. Audi se na cesti ponaša upravo onako kako biste očekivali, kao prava lađa za daleka putovanja. Zanimljivo, nemaš potrebu za naglim ubrzavanjem, iako ima 367 KS sistemske snage, već jednostavno uživaš u vožnji, ili bolje rečeno, plovidbi. To je ona tiha vrsta snage koja je uvijek prisutna, ali nikad napadna

Sporedno je govoriti o tome da i eksterijer i interijer odišu ozbiljnom kvalitetom.
Naravno, to je automobil za koji se ljudi okrenu, ne zato što je upadljiv, nego zato što jednostavno izgleda jako dobro i ostavlja dojam već na prvi pogled. Asistencija u vožnji funkcionira odlično i čini vožnju lakšom, opuštenijom i sigurnijom, pogotovo na dužim dionicama gdje zna skinuti dobar dio tereta s vozača.

I tako stižemo do Hallstatta, koji je u ovo doba godine krcat turistima, tako da sama vožnja mora biti oprezna zbog veselih biciklista, djece, starijih koji cestu koriste kao nogostup. Ali i tu Audi pazi na Vas i na druge. Jasno detektira sve potencijalne ugroze, bilo da su ljudi ili automobili. Auto koji misli dva koraka unaprijed, čak i kad vi to ne stignete.
Kako je u takvoj turističkoj destinaciji sve škrto s parkingom, uspjeli smo pronaći jedno mjesto malo dalje. Prva misao – kako se s ovakvim slonom od automobila uopće igdje mogu parkirati, a da se ne preznojim? No, ipak je to Audi odlično riješio s 360 kamerama, senzorima i sjajnim “ajnšlagom” (krugom okretanja), tako da parking neće biti problem, iako je auto dugačak čak 4928 mm, gotovo 5 metara. Tehnologija u ovom slučaju s lakoćom može nadoknaditi ono što dimenzije otežavaju.

Nakon Hallstatta dolazimo do 15 minuta udaljenog Gosaua, divnog mjesta u alpskoj dolini, okruženog planinama i mirom. Naravno, ovdje se moralo stati na ručak. Wiener Schnitzel nama je bio logičan izbor, jer gdje ćeš u Austriji jesti nešto drugo? Dok smo jeli, primijetili smo da se djeca motaju oko auta. Iako je bilo i Porschea parkiranih okolo, Audi im je bio zanimljiviji, jer ga dosad nisu vidjeli. “Wo ist der Auspuff?” – čulo se znatiželjno. (“Gdje je auspuh?”) EV realnost u dječjim pitanjima. Takvi trenuci pokažu koliko se tehnologija mijenja i koliko EV još uvijek izaziva znatiželju

Nakon ručka idemo prema našem odredištu – Bad Kleinkirchheimu, krivudavim cestama, gotovo pa makadamom, gdje Audi nije savršen zbog svoje težine i veličine. Ovdje stvarno osjetiš da voziš ozbiljan komad tehnologije, ali i dalje sve držiš pod kontrolom, samo s malo više pažnje na svaki kamen i rub.
Stižemo predvečer, umorni i gladni, a ne baš raspoloženi za traženje parkinga u pet krugova. Na sreću, na parkingu hotela čeka nas 11 kW punjač, koji se može aktivirati putem QR koda. 2 sata = 14 € – uzimamo to bez razmišljanja. Punjenje je prošlo lagano, bez komplikacija i taman da sjednemo… ne na kavu, već na kasnu večeru i zasluženi odmor.
Sljedeće jutro se budimo i krećemo dalje. Bacim pogled na navigaciju i, naravno da su prikazane sve kompatibilne punionice u okolici. Ono što je nekad bilo “hoću li moći napuniti?”, danas je postalo “kojeg odabrati?” Austrija je stvarno gusto pokrivena punionicama. Gotovo svako selo, pa i ono bez skijaške tradicije, ima nekoliko 50+ kW punjača, a na svakoj drugoj kući su solarni paneli. Energije ne nedostaje, i to se osjeti na svakom koraku. U centru Bad Kleinkirchheima ograničenje je 30 km/h, što s ovakvim autom jedva držiš bez pomoći asistenta u vožnji.
Dolazimo do Millstatta, predivnog jezera i mjesta malo dalje od Villacha, prepuno divnih secesijskih vila austrijskih plemića, poduzetnika i tko će ga znati, možda lokalnih šerifa. Nakon doručka u Millstattu imamo zadatak – pronaći brzu punionicu. I evo je, u Spittal am Drau pronašli smo MER punionice, možda i najuređenije koje sam vidio i najjednostavnije za korištenje. Prisloniš bankovnu karticu, izvrši se depozit od 50 €, napuniš za 16 €, ostatak se automatski vraća. Nema aplikacije, nema lozinki, nema registracije. Punjenje kako bi trebalo biti svugdje.

Nakon toga, put nas vodi kući, ali preko Wurzenpassa. Za one koji ne znaju, nagib od 18% čini ga jednim od najstrmijih asfaltiranih prijelaza u Europi. Nekadašnja granica između Jugoslavije i Austrije sastojala se od tenkova i barikada, a danas se ovdje nalazi muzej, odnosno podsjetnik na neka hladnija vremena. Uspon? Naravno da nije problem. Dok se benzinci ovdje znaju namučiti (malo jači popiti 10 litara na 2 km), mi idemo tiho, sigurno, a onda nizbrdo kreće igra: regeneracija

Put kroz Sloveniju nije bio previše uzbudljiv, osim divne prirode. Mora se maksimalno paziti na ograničenja, jer Slovenci ne opraštaju, a kamera ima na svakom kutu. Znaš da si dobrodošao ovdje, ali pod uvjetom da voziš točno 50. Dolaskom u Zagreb završava naše putovanje – 2 dana, 12 sati na cesti i gotovo 900 km.
I kakve su impresije o ovom Audiju?
Ovo nije neka prilagođena električna verzija postojećeg modela, niti eksperiment za one koji vole biti korak ispred vremena. Audi A6 e-tron Performance je kompletan, ozbiljan automobil, s performansama koje vožnju čine moćnom, ali uglađenom, udobnošću kakvu očekuješ u premium klasi i dometom koji više ne postavlja pitanje “dokle možeš”, nego “kada želiš stati”. Ovdje nema buke motora, nema mirisa goriva, nema vibracija, sve je tiho, precizno i elegantno. I dok se drugi spuštaju nizbrdo u drugoj brzini, ti gledaš kako ti se baterija puni sama od sebe.
Bez obzira jeste li poduzetnik, direktor, često na putu ili jednostavno netko tko voli imati osjećaj da je sve pod kontrolom, s ovakvim dosegom, ovakvom infrastrukturom i ovakvom udobnošću, ovaj automobil otvara put bez stresa. I ne samo kroz državu, nego kroz cijelu Europu. A tko je efikasniji i pouzdaniji, o tome ne treba ni govoriti. Auto to pokaže sam, na prvoj ozbiljnoj vožnji.
Cijena testiranog modela: 84.445,00 €
Gume: 265/40 R20
Temperatura tijekom testa: +14 +21 °C
Prijeđeno ukupno: 880 km
Potrošnja: 155 Wh/km
Prosječna brzina :104 km/h
Domet autocesta/lokalna cesta: 607 km
Tekst by: Miroslav Vukelić
Foto by: Karla Sopta





