TLDR: Macan Electric je ozbiljan igrač. Porsche je dokazao da nije zaostao za konkurencijom, barem kad su u pitanju performanse, tehnologija punjenja i iskustvo vožnje. Iako je cijena visoka, ovo je jedan od najzrelijih i najimpresivnijih europskih EV modela. Softver napokon konkurira Tesli – funkcionalno, ako ne još estetski.
Moram priznati da sam prije nego što sam sjeo u električnog Macana imao dvije ključne predrasude. Prva je da Europljani zaostaju u EV tehnologiji, osobito kad je riječ o baterijama, i da čak i premium brendovi, poput Porschea, ne mogu pratiti američke, korejske i kineske proizvođače.
Druga je da Porsche, kao sportski brend s visokim emisijama, proizvodi električna vozila samo kako bi zadovoljio ESG regulative i zahtjeve tržišta, a ne zato što u njima vidi pravu budućnost. CO₂ otisak sportskih vozila jednostavno je previsok da bi ih se lako „zazelenilo“.
No, test je tu da sruši (ili potvrdi) predrasude – i s veseljem priznajem da je prva potpuno pogrešna.

Porsche Macan Electric dolazi s baterijom kapaciteta 100 kWh bruto, od čega je 95 kWh iskoristivo. AC punjenje snage 11 kW omogućuje punjenje od 0 do 100 posto za otprilike deset sati i petnaest minuta, dok DC punjenje snage do 270 kW omogućuje punjenje od 10 do 80 posto za oko 21 minutu. U idealnim uvjetima, moguće je dobiti i do 250 kilometara dometa u samo deset minuta punjenja. Zahvaljujući 800-voltnom arhitektonskom sustavu, Macan se puni izrazito brzo, a na 400-voltnim punjačima baterija se automatski dijeli u dva segmenta radi efikasnijeg punjenja, uz maksimalnu snagu od 135 kW.
Snaga vozila iznosi 300 kW, odnosno 408 konjskih snaga, a ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat traje 5,2 sekunde. Maksimalna brzina je 220 kilometara na sat.

Prema WLTP standardu, domet varira od 536 do 641 kilometar, ovisno o uvjetima. Tijekom našeg testa na relaciji Zagreb – Split, uz kombinaciju autoceste i državne ceste (D1), ostvarili smo domet od oko 380 kilometara. Na autocesti, pri brzinama od 130 do 140 kilometara na sat, potrošnja je očekivano viša. Međutim, u gradskoj vožnji, uz blage vremenske uvjete, moguće je ostvariti domet i veći od 700 kilometara.
Ovi rezultati pokazuju da je Europa itekako konkurentna kada je riječ o električnim vozilima. Suradnja Porschea s partnerima poput Bugatti-Rimca očito daje konkretne rezultate.

Testirani model košta više od 108.000 eura, što je, čak i za premium segment, ozbiljna investicija. Ipak, Macan Electric nudi iznenađenje u softverskom dijelu – navigacijski sustav s funkcijom predviđanja punjenja izrazito je koristan i usporediv s Teslinim rješenjima. Iako vizualno još zaostaje, funkcionalno je na visokoj razini. Navigacija precizno prikazuje dostupne punjače na ruti, preporučuje kada stati i koliko dugo se puniti, što značajno olakšava planiranje putovanja.

Zaključno, Macan Electric je ozbiljan igrač. Porsche je dokazao da nije zaostao za konkurencijom, barem kada su u pitanju performanse, tehnologija punjenja i ukupno iskustvo vožnje. Iako je cijena visoka, ovo je jedan od najzrelijih i najimpresivnijih europskih EV modela. Softver konačno konkurira Tesli – funkcionalno, ako ne još estetski.
Tekst i fotke by: Ante Beban











