
Vodič za kupnju rabljenih električnih automobila
Vodič za kupnju rabljenih električnih automobila na hrvatskom tržištu.

Vodič rabljenih EV
U ovom velikom vodiču za kupnju rabljenih električnih vozila prikazat ćemo vam brojne automobile koje danas možete kupiti s različitim budžetima, a ujedno ćemo vam ukazati i na stavke na koje svakako morate pripaziti prilikom kupovine istih.
Električna vozila se razvijaju eksponencijalno, upravo onako kako su se razvijali i mobilni telefoni prvih 5-6 godina. Međutim, nemaju svi potrebe za najnovijim uređajima/vozilima. Ponekad je sasvim dovoljno da vozilo može dnevno prijeći 100-200 km te da je taj put manje više besplatan.
Koristeći klasično vozilo, mjesečni trošak takvog putovanja iznosi oko 3.000 kn kad uračunamo i servise. S električnim vozilom cijena takve vožnje pada na samo 200 kn mjesečno, a starija električna vozila bit će sasvim dovoljna za svakodnevne potrebe.
Najveći pomak učinjen je u zadnjih 17 godina otkad je osnovana Tesla Motors Inc. Možemo reći da su dječje bolesti riješene tek 2014. godine kad su proizvođači konačno shvatili zašto dolazi do degradacije baterija. Vozila proizvedena prije toga roka često imaju problema s padom kapaciteta baterija pa svakako preporučujemo da izbjegavate vozila starija od 2014. godine.
Tek od 2018. godine pojavljuje se i veći broj električnih vozila kojima kapacitet baterija značajno raste. S obzirom na to da je ovaj vodič namijenjen tome da vam pomogne pronaći jeftino električno vozilo, zadržat ćemo se na vozilima proizvedenima između 2014. i 2020. godine te vidjeti što se to točno nudi na tržištu i u kojim budžetima.
Prosječne cijene svih modela preuzete su s njemačkog oglasnika mobile.de, a s obzirom na to da se pri uvozu ne plaćaju PP i PPMV, pri kupovini je, na navedenu cijenu, potrebno uračunati barem 500 eura za dovoz. Strujni krug organizira kupovinu i dovoz rabljenih električnih vozila pomoću naših partnera pa ako ste zainteresirani za kupovinu, svakako se prije učlanite u Strujni krug.
Na što paziti pri kupovini?
Kupovina rabljenih vozila uvijek je rizična kupovina, ali kod potpuno električnih vozila, ona ne mora biti toliko rizična. Naime, električna vozila su znatno manje sklona kvarovima zbog puno jednostavnijeg sklopa motora i pogona pa su samo rijetki slučajevi da s mehaničke strane nešto ne valja na vozilu.
Elektromotor kao takav ne zahtjeva neko održavanje – nema promjena ulja, antifriza, lanaca, remena i sličnih komponenti pa održavanja kao i da nema. Komponente koje su potrošna roba na električnim vozilima mogu biti kočnice, dijelovi ovjesa, brisači, gume, filteri kabine i slični dijelovi.
Baterija je komponenta koja najčešće zabrinjava potencijalne kupce pri kupovini rabljenih električnih vozila, ali ako je ona dobro održavana, vrlo je vjerojatno da je zadržala velik dio kapaciteta. Proizvođači svakako pružaju garanciju na baterije od 5-10 godina, ovisno od vozila, te se gleda da u garantnom roku kapacitet ne pada ispod 70 posto.
Stoga prilikom kupovine rabljenog električnog vozila, svakako prvo obratite pažnju na općenito stanje vozila. Provjerite po linijama karoserije ako je vozilo sudjelovalo u nesrećama, probajte ga voziti kako bi uvidjeli da su dijelovi poput kočnica i ovjesa u redu. Ako je vozilo sudjelovalo u prometnoj nesreći, bitno je provjeriti da kućište baterije i ostali dijelovi električnog pogona nisu bili oštećeni.
Potom svakako preporučujemo odvesti ga i u ovlašteni servis kako bi ga iskusni serviseri detaljno pregledali te se spojili putem OBD II priključka na isto i provjerili ako automobil izbacuje bilo kakvu grešku. Prilikom spajanja moguće je provjeriti i trenutni kapacitet baterije pa to obavezno zatražite u servisu kako bi znali isplati li se kupiti vozilo.
Za litij-ionske baterije kakve se nalaze u većini današnjih električnih vozila, predviđen je životni rok od 15-20 godina te u tom roku kapacitet baterije ne bi trebao pasti ispod 70 posto. Redovnim punjenjem na kućnoj utičnici ili AC punjačima te održavanjem baterije između 15 i 80 posto napunjenosti, životni vijek baterije se može još i godinama više održati.
Stoga ako želite da vas rabljeno električno vozilo služi još godinama s istom baterijom, svakako preporučujemo da tražite vozilo koje ima 85 posto ili više sačuvanog kapaciteta baterije. Sve ostale komponente provjeravate kao i kod klasičnih vozila kako bi znali ako nešto na istome treba promijeniti.

- Battery
22 kWh - Range
150 km - Price
9.9k €

- Battery
17.6 kWh - Range
101 km - Price
8k €
Rabljena EV do 10.000 eura
Na europskim oglasnicima već postoji velik izbor električnih automobila koji koštaju manje od 10 tisuća eura. To su automobili poput Renaulta Zoeja, Smarta ForTwoa, Volkswagena e-Upa, bratskih Citroena C-Zero, Mitsubishija iMiEV-a i Peugeota Iona te čak i dostavna dostavna vozila poput Renault Kangooa i Nissana e-NV200.
No prilikom kupovine električnih vozila u takvom cjenovnom rangu treba detaljno čitati oglas i biti veoma oprezan. Naime, većina najjeftinijih električnih vozila dolazi bez baterije jer se u državama poput Njemačke i Francuske mogla samo iznajmiti baterija za električne automobile.
Tako ćete već ispod pet tisuća eura imati veliki izbor primjerice Renaulta Zoeja i Smarta ForTwoa, ali oni su u većini slučajeva bez baterije. Tek oni primjerci koji koštaju više od 7-8 tisuća eura, imat će bateriju i to će svakako biti istaknuto u oglasu.
Navedena električna vozila pretežno su proizvedena od 2014. do 2016. godine te su tada još uvijek dolazili s manjim baterijama od primjerice 17 do 22 kWh. Takva baterija omogućuje doseg između 100 i 150 kilometara što je većini sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe, a opet je vrlo povoljna kupovina.
Ako ste u potrazi za gradskim automobilom ili drugim vozilom u kućanstvu, svakako preporučujemo ovakvu kupovinu. No svakako obratite pažnju na kapacitet baterije i stanje vozila kako bi vas isto moglo još godinama služiti.
Rabljena EV do 15.000 eura
Budžetom do 15 tisuća eura već se otvaraju brojne mogućnosti pri kupovini rabljenih električnih vozila. Osim što se nudi znatno veći broj električnih modela, moguće je kupiti i puno novije primjerke.
U tom budžetu mogu se pronaći manji automobili poput BMW-a i3, Renaulta Zoeja, Volkswagena e-Upa i Smarta ForTwoa koji su samo tri godine stari, a ako trebate veće vozilo, pronaći ćete i automobile poput Volkswagena e-Golfa, Nissana Leafa, Kije Soul EV te čak ponekog rijetkog Forda Focusa Electrica.
Cijene za manja električna vozila, pa čak i novijih godišta, kreću se oko 13 tisuća eura nadalje. Većina su već opremljena baterijom, ali svakako još uvijek preporučamo da detaljno čitate oglas kako slučajno ne bi „naletjeli“ na vozilo bez baterije.
Ako Vas interesiraju veća vozila poput Nissana Leafa, Volkswagena e-Golfa ili Kije Soul EV (u ponudi su većinom 2015. i 2016. godište), cijene se u pravilu kreću od 14 tisuća eura na dalje. Kod oba primjera možete pronaći i vozila s dosta bogatim opremama, ali ta godišta još uvijek u pravilu donose doseg oko 150-200 kilometara.

- Battery
18.7 kWh - Range
130 km - Price
13.5k €

- Battery
24 kWh - Range
135 km - Price
10k €

- Battery
28 kWh - Range
204 km - Price
16k €

- Battery
40 kWh - Range
270 km - Price
20k €
Rabljena EV do 20.000 eura
S budžetom između 15 i 20 tisuća eura već dolazimo u cjenovni rang u kojemu se mogu kupiti i nova električna vozila poput Renaulta Twinga Z.E., donedavno Škode Citigo i Volkswagena e-Upa. No u tom cjenovnom rangu već je moguće pronaći i veća rabljena vozila poput Nissana Leafa druge generacije, Hyundaija Ioniqa i opremljenijih verzija Volkswagena e-Golfa koji će ponuditi i znatno veće dosege.
Manja vozila poput spomenutih možete pronaći i kao godišnjake, odnosno rabljena vozila stara godinu dana s vrlo malim kilometražama. Primjerice, tako Smart ForTwo EQ, Renault Twingo Z.E., Seat Mii Electric te Volkswagen e-Up koji su stari po godinu dana, možete pronaći već po cijeni od 18 tisuća eura.
S druge strane, ako tražite veće vozilo ili ono s većim dosegom, za 19 tisuća eura moguće je pronaći Renault Zoe, Hyundai Ioniq ili Nissan Leaf druge generacije koji prelaze preko 200-300 kilometara, a svakako nude i više prostora.
U cjenovnom rangu od 15 do 18 tisuća eura, moguće je pronaći i BMW i3, Volkswagen e-Golf, Mercedes B-klasa te Opel Amperu-e starijih godišta koji imaju manji doseg, ali dolaze s hrpom opreme i prostora.
Ako kupujete manje gradsko vozilo, ovdje već treba dobro razmisliti isplati li se kupiti rabljeno ili iskoristiti poticaje od države te kupiti potpuno novo. No ako tražite veće vozilo s većim dosegom, Nissan Leaf, Renault Zoe i Hyundai Ioniq su u ovome budžetu pun pogodak.
Rabljeni EV preko 20.000 eura
Ako razmišljate o kupovini rabljenog električnog vozila u budžetu preko 20 tisuća eura, tu se otvaraju brojne mogućnosti. Svakako treba obratiti pažnju da rabljeni auti u ovom budžetu mogu biti vrlo sličnih cijena kao i nova vozila u Hrvatskoj s uračunatim poticajima pa pripazite da Vam se kupovina rabljenog ili uvoz zapravo više isplati nego kupovina novog vozila.
U budžetu od 20-25 tisuća eura možete pronaći brojne godišnjake poput Renaulta Zoeja, Opela Corse-e ili Peugeota e-208 koji donose aktualnu tehnologiju i već pristojne dosege od 300-400 kilometara. Primjerke s boljim paketima opreme dosta često se isplati uvesti, ali postoji i velik broj automobila koji imaju vrlo sličnu cijenu kao novi na hrvatskom tržištu.
Za 25 tisuća eura već se mogu pronaći i električni SUV-ovi poput Hyundai Kone Electric s većom baterijom kapaciteta 64 kWh. Za tu cijenu, ova kupovina se svakako isplati ako Kona dolazi uz što veći paket opreme, ali kao što je slučaj s manjim godišnjacima, vrlo lako se može dovesti u pitanje isplativost uvoza ako je neki skuplji primjerak s manje opreme.
No između 28 i 35 tisuća eura na njemačkim oglasnicima moguće je pronaći niz Tesli Modela S starijih godišta koji mogu biti jako dobra kupovina. Svakako obratite pažnju na kilometre i stanje vozila te činjenicu da je Tesla kod starijih modela nudila i trajno besplatno punjenje na njihovim punjačima.
Najniža cijena rabljenih modela Tesle se kreće oko 28.000 eura, a ako želite kupiti nešto noviji datum, recimo 2016. godinu, računajte da ćete morati izdvojiti čak 35.000 eura. Za 35 tisuća eura već je moguće pronaći i noviji Model 3 pa svakako obratite pažnju i na takve primjerke ako smatrate da bi Vam se iste isplatilo uvesti.

- Battery
50 kWh - Range
330 km - Price
22k €

- Battery
60 kWh - Range
300 km - Price
30k €