Hrvatska pošta je jučer, u sklopu Konferencije o održivom razvoju, u kategoriji Javna poduzeća dobila nagradu Hrvatskog indeksa održivosti (HRIO), inicijative za ocjenjivanje dobrovoljnih praksi održivosti hrvatskih tvrtki. Upravo se takve nagrade dodjeljuju tvrtkama koje u svoje poslovanje integriraju održivi razvoj iznad zakonski propisanih obveza i tako upravljaju utjecajem svog poslovanja na okoliš i društvo.
Iz Hrvatske pošte ističu da je klimatski neutralno poslovanje njihov krajnji cilj te da su već napravljeni značajni koraci u tom smjeru. Tako primjerice Pošta ima najveći zeleni vozni park u Hrvatskoj s više od 420 električnih vozila i razvija vlastitu mrežu punionica za električna vozila kojih će ove godine biti više od 80 diljem Hrvatske. Rezultati ulaganja su i mjerljivi zahvaljujući upravo tim električnim vozilima jer će Pošta ove godine smanjiti emisije C02 za više od 1.300 tona.
Povodom dobivanja ovog prestižnog priznanja, intervjuirali smo Ivanu Filipović – voditeljicu korporativnih projekata Hrvatske pošte, kako bismo istražili što je sve Pošta ove godine napravila u kontektstu održivog poslovanja te koji projekti su i dalje aktualni.

Što ste sve ove godine radili u kontekstu održivog poslovanja?
Europske zelene politike imaju velik utjecaj na poštanski sektor, posebno putem regulatornih mjera usmjerenih na područja prometa, energetske učinkovitosti i kružnog gospodarstva. Hrvatska pošta svoje je ciljeve postavila i uskladila s Europskim zelenim planom, a neke je već uspješno ostvarila.
U ovoj godini električni vozni park proširen je za 100 novih električnih vozila, dosegnuvši brojku od 423, što ga čini najvećim električnim voznim parkom u Republici Hrvatskoj. Udio električnih vozila u ukupnoj floti Hrvatske pošte porastao je na 14%.
U svibnju smo postavili 300. paketomat čime je dovršena mreža poštanskog zelenog dostavnog kanala. Paketomati su važni u kontekstu održivog poslovanja jer se njihovim korištenjem smanjuju emisije CO2 na način da se povećava postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija. U tom kontekstu potičemo naše korisnike na korištenje paketomata pružajući im priliku za sudjelovanje u smanjenju ugljičnog otiska.
Hrvatska pošta dodatno je unaprijedila svoju infrastrukturu kroz ulaganje u poslovne objekte s maksimalnom energetskom učinkovitošću.
Sudjelovanjem u različitim međunarodnim inicijativama, poput Amazonove inicijative “The Climate Pledge” s ciljem postizanja nulte stope ugljika do 2040. godine, kao i inicijative “The Science Based Targets” za postavljanje ambicioznih ciljeva dekarbonizacije, Hrvatska pošta je konkretizirala svoju predanost krajnjem cilju, a to je održivo poslovanje.
Kao dio strategije usmjerene prema održivosti Hrvatska pošta je usvojila Politiku održivosti i Politiku raznolikosti. Istovremeno smo pokrenuli novu poslovnu strategiju u kojoj održivo poslovanje zauzima ključno mjesto. Time se nastoji unaprijediti korporativno upravljanje u skladu s najboljim praksama.
Često spominjete GreenPosts projekt. Što je zapravo taj projekt i zašto je važan?
Edukacija radnika kontinuirani je posao. Raspon tema obuhvaćenih obukama kroz naš interni sustav edukacija te Akademiju Hrvatske pošte proteže se od poslovno uvjetovanih edukacija do edukacija o održivom i zelenom poslovanju.
Kroz partnerstvo s drugim europskim poštanskim operatorima, osigurali smo sredstva iz EU programa Erasmus za provedbu projekta “GreenPosts”. Kroz ovaj projekt stvorili smo obrazovne materijale fokusirane na edukaciju o ciljevima Europskog zelenog plana. Cilj projekta je osnažiti zaposlenike Hrvatske pošte, pružajući im vještine i znanja potrebna za praktičnu primjenu načela održivog i ekološki osviještenog poslovanja.
Online edukacija obuhvaća edukativni modul s 9 cjelina koje prate 9 temeljnih načela Europskog zelenog plana. Tematska područja edukacije uključuju kružno gospodarstvo, dekarbonizaciju, očuvanje bioraznolikosti, kratke lance opskrbe, upotrebu resursa i sl.

Koji je cilj projekta?
Cilj projekta je unaprijediti vještine zaposlenika u poštanskom sektoru kroz proširenje njihovog znanja, ali isto tako i usaditi vrijednosti i stavove koji promiču održive prakse ne samo u poslovanju, već i u široj zajednici u kojoj djeluju.
Tko sve sudjeluje u projektu?
Nositelj projekta je Hrvatska pošta uz partnere bugarsku poštu (EAD Bulgarski Poshti bp), grčku poštu (ELLINIKA TACHYDROMEIA – ELTA) i ciparsku poštu (Cyprus postal service – DPS).
Imate li već neke rezultate GreenPosts projekta?
Projekt je rezultirao alatom za samoprocjenu poštanskih operatora u svrhu boljeg razumijevanja vlastite usklađenosti s ciljevima Europskog zelenog plana, edukacijom za unapređenje znanja i vještina o održivom djelovanju u svakodnevnom životu, primjerima dobre prakse iz uspješnih lokalnih akcija te je osmišljen i izrađen online forum za razmjenu postojećih znanja, dobrih praksi, ali i stjecanje novih.
S obzirom na već značajnu flotu električnih vozila, postavljate li i dalje punionice za ista i koliko ih trenutno imate?
Paralelno s elektrifikacijom voznog parka razvijamo i vlastitu mrežu punionica za električna vozila i trenutno imamo 65 postavljenih punionica od njih 80 koliko će ih biti u sljedećim mjesecima. Punionice su postavljene u 18 gradova diljem Hrvatske.





