TLDR: Ako vam je kod kupnje vozila najvažnija kvaliteta izrade, onda je Audi e-tron auto za Vas.

A za one koje zanima više, nastavite čitati. U svojoj vozačkoj karijeri 12 sam godina posjedovao Audi – dva puta A6, jednom A8 i jednom A1. Kad sam prvi put sjeo u Audi A6, teško mi je bilo uočiti razlike između Audija i recimo Volkswagena, Honde ili Volva. Jednostavno čovjek koji ne vozi redovito auto više klase, ne osjeća potrebu za nježnim zatvaranjem vrata, mekim ovjesom, tišinom pri vožnji, dodirom kvalitetne kože na volanu i sličnim doživljajima, a kojima se ponose vlasnici top marki.I kada se duže vrijeme vozite u Audiju, opet ne shvaćate zašto bi netko potrošio toliko novaca na njega.

Moment osvještenja se pojavljuje onoga trenutka kad iz Audija prijeđete u neko drugo vozilo. Tek tada postajete svjesni što ste vozili.Isto se dogodilo i meni kad sam nakon sedam dana vratio Audi e-tron i sjeo za volan Tesle Modela X. Buka se značajno pojačala, osjećaj dodira volana bio je osjetno lošiji, vidjela se razlika kao kad iz Audija uđete u Volvo. Volvo je dobar auto, ali ipak zaostaje za velikom njemačkom trojkom po kvaliteti materijala i završnoj obradi.

Da si ne lažemo, ne postoji savršeno vozilo. Svako vozilo ima svojih mana, ali Audi je svoje mane uspio smanjiti na relativno niski broj. Za razliku od većine drugih vozila, Audi u svojoj navigaciji, kao i Tesla, ima popis punjača u Hrvatskoj pa Vas kod odabira destinacije upućuje na potrebne punjače za dopunjavanje. Nažalost, taj popis nije potpun, ali je dovoljno dobar da početnici ne moraju previše razmišljati. Mi, „stare iskusnjare“, ćemo ipak otvoriti PlugShare i pogledati nema li neka bolja pozicija te je li punjač, na koji smo se namjerili, zauzet ili slobodan.

Najveća mana Audija e-trona je njegova potrošnja koja iznosi 30 kWh/100 km. To mu, ukoliko se odlučite na jaču verziju, daje domet od 300 km vožnje dokle god se držite brzina do 120 km/h. Ukoliko nemate namjeru mijenjati svoje navike vožnje i želite svoju putnu brzinu držati na 140 km/h, taj će domet pasti na 200 km, dakle nakon sat i pol morat ćete stati zbog punjenja.

Sad dolazimo do drugog problema za naše područje; većina brzih punjača punjači su prve generacije koji daju maksimalnu struju punjenja od 50 kW, što je premalo za tako velike baterije. U Njemačkoj, koja je premrežena punjačima treće generacije koji daju maksimalnu struju punjenja 350 kW, to i nije problem, ali u Hrvatskoj postoji samo 3-4 mjesta s punjačima druge generacije i jedno treće.

Što je još gore, kad smo isprobali našeg e-trona s punjačima druge i treće generacije, on se punio na samo 34-35 kW, dakle slabije nego na punjačima prve generacije. Vjerujem da će se taj problem riješiti s vremenom, ali vozačima koji su često na putovanjima iznad 500-600 km, bolje je da razmisle o Tesli Modelu S koji nema takvih problema i koji je vjerojatno jedino električno vozilo s kojim ne trebate mijenjati vlastite navike.

Audi e-tron je uveo jednu novinu koju ste do sada rijetko mogli vidjeti na cestama, kameru umjesto bočnih retrovizora. Prvih je par dana to naravno šok; vrtite se po autu, ne vidite ništa, a onda kad vam sjedne ne možete bez toga. Nije to stvar samo kamere. Kad biste imali samo sliku s kamere, imali biste velikih problema prestrojiti se u drugu traku.

Međutim, cijeli je sustav puno pametniji pa čim uključite žmigavac dobivate žuto svijetlo oko slike kamere ako vam je netko u mrtvom kutu ili zeleno svijetlo ako je prolaz slobodan. Ako na žuto krenete mijenjati traku, a nemate mjesta ili nalijeće drugo, brže vozilo, žuta će oznaka početi ubrzano treptati i znat ćete da morate odustati od svoje namjere. Kamera ima i puno manji otpor zraka od klasičnih retrovizora što je jako dobro, ali to Audiju od dvije i pol tone ne znači baš puno.

Audi e-tron dolazi s poprilično dobrim autopilotom upotrebljivim čak i po gradu. Boce su i u ovom slučaju upalile i Audi nas je bez problema odvezao od Zagreba do Rijeke uz moje povremeno preuzimanje volana kod pretjecanja. Nije to još uvijek autopilot koji vas može prevesti od točke A do točke B, a da ne znate što radite, ali pod kontrolom iskusnog autopilotaša poput mene, stvar postaje jako upotrebljiva.

I za kraj, kome je to vozilo namijenjeno? Onima koji su do sada kupovali Audi Q5, Q7, A6 ili A8, a ne rade više od 20-25.000 km godišnje. No oni koji rade veće kilometraže od 25.000 km godišnje, a žele podržati ekologiju i uživati u blagodatima ubrzanja električnih vozila, morat će se odlučiti za Teslu Model S i pomiriti s nešto nižom kvalitetom izrade.

Naravno, ako se odlučite na kupnju e-trona, obavezno se prije kupnje učlanite u Strujni krug jer možete ostvariti popust vrijedan više od 400 godišnjih članarina!

Photo credits by Antun Cerovečki

Written by Hrvoje Prpić, president of Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top Secured By miniOrange