TLDR: RS e-tron GT pruža čisti užitak u vožnji i jednom kad sjednete za njegov volan, vjerojatno vam ništa drugo neće biti važno.

Najgori dan od sedam, koliko je trajalo testiranje, bio je onaj zadnji – kada sam ga morao vratiti. Sa suzom u oku gledao sam kako ostaje na parkiralištu i čeka svog pravog vlasnika da se pojavi. Nije više moj. Opet sam samo običan građanin u običnom autu.

Probao sam jako puno automobila u životu i mogu pouzdano tvrditi da nikad nisam vozio bolji auto od Audija RS e-trona GT; čak ni moja omiljena Tesla se ne može mjeriti s njim. Za cijenu jednog Audija, doduše možete kupiti četiri Tesle Model 3 pa je za očekivati da Audi za taj novac ponudi više od Tesle, stoga će ovaj tekst uglavnom biti usporedba ta dva modela, a povremeno ću ubaciti i brata Taycana.

Nema osobe koju nije impresionirao izgled Audija, ljudi su se okretali za njim, slikali, ubrzavali do mene pa vozili pored samo da pobliže pogledaju što je to na cesti. Jednu sam prijateljicu pozvao da vidi koji automobil imam na testu i rekao sam joj samo da će ga prepoznati bez da joj uopće kažem išta detaljnije.

Čak joj ni marku nisam rekao. Izašli smo iz zgrade, na parkiralištu je bilo pedesetak vozila, ali je ona prstom odmah pokazala u Audija sa širom raširenim očima i pitala: „Ovo?”. Da, to je taj auto kojeg ne trebate posebno predstavljati; ispred njega se crveni tepih sam rola kuda god prošao.

Kvaliteta materijala je apsolutno vrhunska, Audi je nadmašio samog sebe. Osobno sam ljubitelj alkantara kože, no bilo je i nekih gostiju kojima se taj detalj nije svidio. Volan je također obučen u alkantara kožu što daje predivan osjećaj kontrole vozila. Teško je osjetiti kvalitetu materijala kada prvi put sjednete u auto, međutim u jednom sam trenutku iz Audija sjeo u Porsche Taycan i shvatio da je Audi ovoga puta nadmašio i Porsche.

Kad sam uhvatio ručku vrata na Porscheu ona je izgledala nekako tanko i slabo u odnosu na Audi. Onaj poznati predivan volan Porschea mi je nakon Audija izgledao jeftino. Povratak u Audi bio je popraćen s osjećajem sreće i zadovoljstva što je Audi još nekoliko dana kod mene.

Najjača osobina Tesle je multimedijalni sustav, ogroman ekran, spojen na internet 0-24h, Spotify, Netflix te mreža super brzih punjača. Audi je tome odgovorio s bežičnom Apple CarPlay uslugom koja se pali u trenutku kada uđete u vozilo.

Na ekranu veličine 10 inča, pojavljuje se kopija ekrana Vašeg mobitela i na raspolaganju su Vam vrhunske navigacije Waze ili Google Maps te muzičke aplikacije Spotify, Apple Music, Deezer ili što već koristite za slušanje Vaše muzike. Nema doduše video aplikacija čak ni kad vozilo stoji pa tako ništa od Netflixa dok punite vozilo.

Problem s mobilnim aplikacijama za navigaciju je taj što aplikacija ne zna postotak napunjenosti baterije, tip vozila i potrošnju pa ne može predložiti na kojem punjaču stati i koliko dugo ostati kao što to može integrirana Teslina aplikacija. Audijeva interna aplikacija također nudi savjete gdje stati i na kojem punjač puniti, ali nema upisane sve punjače u navigaciji.

Međutim, ukoliko putujete u Njemačku, mreža Ionity punjača upisana je u Audi navigaciju i Audi će Vas detaljno uputiti na koju punionicu stati i koliko dugo trebate ostati na punjaču.

Kad dođe tema električnih vozila prvo pitanje je koliki je domet? Moj kolega Tin odlično je primijetio da kad se priča o ovakvom autu to je kao da pitate vlasnika Ferrarija koliko troši benzina na 100 km? Mislite da je to vlasniku Ferrarija važno? Isto je tako i s ovim; niti u jednom trenutku nisam ni pomislio imam li dovoljno struje do odredišta, jednostavno sam samo uživao u vožnji.

A uživao stvarno jesam. Tesla Model 3 Performance je do sada bio auto s najvećim ubrzanjem koje sam osjetio. Iskakali su ljudima mobiteli iz ruku dok su snimali, prijatelji su vrištali i molili da više ne stišćem gas, a sve je to ništa u usporedbi s Audijem.

Dok je Tesla imala 4 sekunde do 100, Audi ima 3 sekunde. To je toliko brzo da ni ne zamijetite da ste na stotki. Koliko je to malo, može Vam reći podatak da Vam treba 100 metara da dođete do stotke i da se ponovno zaustavite. Za one koji ne mogu procijeniti dužinu od 100 metara, to je dužina zgrade Avenue Malla.

Neću Vas ostaviti bez podatka o dometu jer je ovo ipak opis električnog vozila. Audi ima bateriju 95 kWh koju može puniti brzinom od čak 270 kW. Baterija se od dometa 41 km do dometa 324 km napuni za samo 21 minutu. Nažalost, tako brzih punjača u Hrvatskoj baš i nema, ali s druge strane, takvo brzo punjenje Vam treba samo kad idete u Njemačku ili Švicarsku gdje je mreža Ionity punjača dovoljno rasprostranjena.

Na našem testiranju Audi je dosegnuo preko 500 km na otvorenoj cesti, 300 km na autocesti pri brzini od 130 km/h te 250 km na 140 km/h. Znalo je biti problema s Elen punjačima, ali to su dječje bolesti koje se još rješavaju i vjerujem da će za koji dan biti riješene.

Za kraj bih rekao da ukoliko redovno kupujete aute iznad 100.000 eura da zaboravite sve druge opcije i bez razmišljanja kaparite RS e-tron GT. Nećete izlaziti iz njega, garantiram Vam. Svima nama drugima preostaje samo da se poslikamo uz njega i objavimo na Instagramu.

Početna cijena ovakvog primjerka iznosi 1,1 milijuna kuna. No nemojte zaboraviti da ako se učlanite u Strujni krug, možete ostvariti nevjerojatne popuste. U ovom slučaju taj je popust u vrijednosti većoj od čak 800 godišnjih članarina.

Autor: Hrvoje Prpic, fotografije: Antun Cerovečki

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top