TLDR: Iako je vjerojatno riječ o prijelaznoj generaciji, Citroën e-C4 je jedan od najudobnijih električnih automobila.

Citroën stvarno zna svoj posao kad je tema udobnost. Ne znam tko je učio od koga, Peugeot od Citroëna ili obrnuto, ali opet su me dočekale savršeno izbalansirane papučice kočnice i akceleracije. Čovjek uopće ne razmišlja o tome, ali te papučice ne smiju raditi linearno već moraju imati neku svoju posebnu krivulju koju mogu samo opisati, a ne i napraviti.

Kad lagano pritisnem kočnicu želim da je jedva osjetim, a pred kraj da već blokira kotače prije nego je moram nagaziti do samog kraja.S druge strane, želim veseli auto kojem se snaga povećava na 80% već na pola hoda papučice, a da na početku ne trza vratove putnika. Kao što Mercedes ima sekciju za zatvaranje vrata, tako očito i u Citroënu postoji sekcija koja se detaljno pozabavila ovim problemom i riješila ga bolje od drugih.

Ono sto sam naučio testirajući električne automobile je da svaki klasičan proizvođač automobila ima nekoliko faza koje mora proći da bi došao do zrele faze. Trenutno su osim Tesle, u toj zreloj fazi Volkswagen s I.D platformom i Porsche s Taycanom, a ove godine stižu KIA/Hyundai s IONIQ platformom i nova Nissan Ariya.

Ostali proizvođači imaju stare, klasične karoserije u koje su ugradili baterije i motore, ali i jako puno naslijeđenih osobina koje ne pripadaju električnim vozilima. Kao primjer bih ovdje naveo ključ koji vadite iz džepa kako biste otključali svoje vozilo i još gori dio, gurate u bravu iza volana i „palite“ svojeg strujića.

Uz to se napunjenost baterije vidi se samo kao neprecizna linija pa ste prepušteni procjeni dometa koja je vrlo neprecizna. Naravno da je neprecizna jer sustav ne može znati hoću li ja krenuti iz centra Zagreba put Sljemena ili put Velike Gorice i zato je postotak napunjenosti baterije puno važniji vlasnicima električnih vozila od procijenjenog dometa.

Auto je dosta visok pa je normalno da je nestabilan ako uđete malo brže u zavoje, a tu ona udobnost Citroëna dobiva svoj negativan predznak jer znamo svi – sportski auti su neudobni i najbolje je tražiti kompromis. Međutim, ako vam gradska vožnja i vožnja autocestom čine većinu vaših vozačkih navika, onda će vam udobnost biti vjerojatno bitnija od vozačkih karakteristika po zavojitim cesticama.

Iako ima relativno veliku bateriju s kapacitetom 50 kWh, njegova ne baš dobra aerodinamičnost uzima dosta veliki danak dometu. Tako smo napravili samo 210 kilometara prije nego smo ispraznili bateriju na autocesti pri 110 km/h. No odlična stvar je da se Citroën puni na maksimalnih 100 kW pa punjenje od 20 do 80% traje samo 18 minuta.

Koliko je to sporije od vožnje s benzinskim ili dizel vozilima? Krenuli smo svi iz Novigrada u Istri u isto vrijeme i dok su drugi ušli u Zagreb, mi smo bili samo 10 minuta iza njih, kod Jastrebarskog. Radi se o putu od 3 sata, dakle bili smo sporiji 3 minute na sat vremena od ostalih.

Bez da sam uopće načeo tu temu, putnici otraga su mi rekli da se nikada udobnije nisu vozili na zadnjem sjedalu nego taj put. I stvarno, zadnja sjedala su lagano nagnuta unatrag pa putnik lijepo upadne u njih kao u udobnu fotelju.

Iako na autocesti to nije bio veliki pokazatelj, Citroën e-C4 se ipak pokazao aerodinamičnijim od Peugeota e-2008 pa je doseg mješovite vožnju u gradu i na otvorenoj cesti iznosio 290 kilometara. Razlika od 20 kilometara nije velika, ali opet ponešto znači. Vrlo je moguće da bi onda u Eco modu vožnju bio nešto bliže deklariranom dosegu.

Ukupan zaključak sedmodnevnog testa je da se radi o prijelaznoj generaciji vozila, izuzetno udobnom kojeg ćete sigurno obožavati ako kupite. Garantiram osmijeh nakon svake vožnje, ali i mrki pogled zbog guranja kljuca u bravu i „anlasanja“.

Početna cijena Citroëna e-C4 iznosi 279.900 kuna, ali ako se odlučite na kupnju istoga, obavezno se prije učlanite u Strujni krug jer kao član udruge možete ostvariti popuste u vrijednosti i do 150 godišnjih članarina.

Autor: Hrvoje Prpić, fotografije: Antun Cerovečki

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top