Ford je krajem 2020. godine predstavio potpuno električni Mustang Mach-e. Iako pod imenom Mustang svi pamtimo jedan od najpoznatijih sportskih automobila, dolaskom modela Mach-e dogodila se prekretnica kojom je Mustang zapravo otišao stepenicu više i postao premium brend marke Ford.

U samome startu Ford je dobio brojne kritike zbog korištenja imena Mustang za električni automobil, ali dolaskom prvih proizvedenih modela na testove, priča se u potpunosti okrenula. Mustang Mach-e oduševio je brojne novinare, dobio nagradu magazina Car and Driver za najbolje električno vozilo 2021., a prodajne brojke također mogu samo potvrditi da se ime Mustang vrlo dobro prodaje.

Konačno, početkom lipnja ove godine Ford Mustang Mach-e je stigao i na hrvatsko tržište te smo odmah dobili priliku testirati prvi primjerak u Hrvatskoj i to u najsnažnijoj GT verziji. Iako nismo pretjerani ljubitelji SUV-ova zbog lošije aerodinamike i povećane mase, moramo priznati da Mach-e ulazi među rijetke primjerke koji jednostavno oduševljavaju i pojavom i performansama.

Za početak ukratko o samim specifikacijama. Mustang Mach-e u GT verziji pokreću dva elektromotora ukupne snage 358 kW (487 KS) i gotovo 860 Nm okretnoga momenta. Takva snaga ovaj veliki SUV od čak 2,35 tone lansira do ‘stotke’ za samo 3,7 sekundi, a maksimalna brzina mu je ograničena na 200 km/h.

Naravno, za takvu snagu i masu je potrebna i veća baterija pa GT ima bateriju iskoristivog kapaciteta 91 kWh. Do sada smo imali priliku voziti nekoliko većih SUV-ova s ovakvim baterijama i iskustva su nažalost bila li-la, što zbog ogromne potrošnje i što zbog manjeg broja punionica koje pune snagom iznad 100 kW.

No Mustang Mach-e nije jedan od takvih SUV-ova i možemo slobodno reći da je putovanje njime bilo bezbrižno i vrlo udobno. U sedam dana testiranja napravili smo gotovo 1.500 kilometara, što samo govori o tome koliko nam je bilo zabavno imati ovaj automobil na testu.

Nakon što smo dobili Mach-e na test, sljedeće jutro smo krenuli na put za Split. Iz Zagreba smo krenuli s baterijom napunjenom na 100 posto i planirali stati na Ionity punjaču kod Zadra. Navigacija u Mustangu je pokazivala da ćemo do punjača doći s 29% baterije pa sam upalio auto pilot i namjestio brzinu na 130 km/h.

Nakon 100-150 kilometara, postotak baterije s kojim je Mustang mislio doći do Ionityja je i dalje pokazivao 29 posto iako mi se to činilo preoptimistično pa sam ugasio navigaciju i ponovno je upalio. Razina baterije na cilju se spustila na 19 posto, a stvarna bi vjerojatno bila oko 10 posto. To je i dalje sasvim dovoljno da bez straha dođete do Zadra i napunite se na ultra-brzim Ionity punjačima.

S obzirom da smo krenuli rano, bio sam previše gladan da izdržim do Zadra pa smo ipak odlučili stati na Ziru i napuniti se na brzim punjačima. Za samo pola sata smo utrpali 50 kWh što je bilo i više nego dovoljno do Splita i kasnije natrag do Zadra, ali nas je ta priča na ELEN-u koštala 250 kuna. Da smo otišli do Ionityja, ista količina kWh bi nas koštala ispod 150 kuna, ali glad očito ne pita.

Fordov napredni tempomat nažalost ne drži cestu toliko dobro da biste mu se mogli potpuno prepustiti kao u Nissanu Leafu ili Tesli Modelu 3, ali itekako pomaže da ne morate detaljno pratiti cestu. Super je stvar što se automatski uključuje čim promijenite traku pa ga ne morate kao na Tesli ponovno aktivirati. No neovisno o tome, Mustang nije auto u koji ćete ugurati dvije boce vode u volan i prepustiti se samostalnoj vožnji. Ruka na volanu je obavezna tijekom cijele vožnje.

Doseg na autocesti pri 130 km/h je tako prema našem testiranju oko 300-320 kilometara, a zanimljivo je da smo mješovitom vožnjom po gradu, otvorenim cestama i obilaznicama uspjeli napraviti gotovo 450 kilometara u jednom punjenju. Svakako ponovno uzmite u obzir snagu i ubrzanje ovog automobila pa će vam biti jasno da nismo baš mogli voziti štedljivo.

Snaga motora je izvanredna i ovo je jedan od automobila u kojem vas stalno nervira što cesta nije prazna da ga stisnete. Također, vrijedi istaknuti da koga god da smo provozali u Mustangu, nije mogao samo ravnodušno izaći van. No tu je i jedna zamjerka, a to je da je kočnica premekana i vrlo često vas nasadi na prednje staklo. Jednostavno stavka na koju se morate priviknuti.

Po samoj veličini automobila se vidi da je napravljen za američko tržište. Auto je ogroman, stvarno ogroman, iako uživo ne izgleda toliko veliko kako izgleda na slikama. Možda to zvuči dvosmisleno, ali dizajneri su odigrali jako dobru igru linijama kako bi Mach-e izvana izgledao što više kao sportski SUV. Iznutra je jako prostran pa putnici na zadnjoj klupi izgledaju kao da su nekoj drugoj prostoriji koliko su daleko.

To je sve predivno za izvangradske vožnje, ali kad uđete u grad, ta veličina postane prokletstvo. Naravno postoje brojni vozači koji vole takva vozila, ali ulazak u prosječno zagrebačko parkirno mjesto je stvarno težak, a slabijim vozačima će se činiti kao da voze kamion po gradu, neovisno o tome što je auto prepun kamera.

Multimedija je odlična. Ogroman ekran, sustav se bežično spaja na mobitel preko Android Auta ili Apple Car Playa i prikazan je u sredini velikog ekrana. Detalj koji nam se također sviđa je integrirani kotačić u sam ekran za pojačavanje/smanjivanje glazbe, ali primijetili smo da je to kod većine ljudi ili im se sviđa ili im se ne sviđa. No to je stavka koja uvelike pomaže da vam ne odvlači pažnju s ceste.

Taj dio je odličan, ali kao i kod većine automobila, cijela multimedija je malo prespora i treba joj nekoliko sekundi više da se spoji na Apple CarPlay/Android Auto, a prije toga ne možete primjerice podesiti navigaciju na Google Mapsu. No izuzev toga, sam ekran je vrlo jednostavan i pregledan.

Mustang Mach-e ima i nekoliko vrlo zanimljivih tehnoloških rješenja. Osim standardnih poput bežičnog punjača za mobitel, kamera s 360 stupnjeva i sličnih, Mach-e primjerice ima otvaranje vrata na gumb, na vozačkim vratima ima i malu tipkovnicu na dodir pa možete postaviti svoju lozinku za ulazak u vozilo, a zanimljivo je da ima i gumb za otvaranje ‘frunka’ iznutra.

Tu možemo jedino pretpostaviti da je to sigurnosna mjera ako netko poželi isprobati stane li u prednji prtljažnik pa ga (ne)prijatelji namjerno zatvore. Nismo isprobali kako radi gumb, ali vjerujemo da bi manja osoba bez problema stala u prednji prtljažnik. Isti ima oko 100 litara volumen, a stražnji prtljažnik ima 402 litre.

I konačno, kako se vozi? Mustang Mach-e odlično drži cesti i s obzirom na snagu, ne osjeća se toliko ta masa vozila. Zanimljivo mu je i podešen ovjes, koji je primjerice tvrđi od IONIQ-a 5 i Audija e-trona, ali mekši od recimo Tesle Model Y. Tako Mach-e pruža jako dobro držanje ceste, a s druge strane je podosta udoban za svakodnevnu vožnju.

Kao što smo na početku samog teksta napomenuli, Ford je s Mustangom Mach-e krenuo prema premium klasi. To se može vidjeti na svakome detalju ovog vozila jer je jako teško pronaći neku lošiju stavku na njemu, u unutrašnjosti je gotovo sve napravljeno od kvalitetnih materijala, ali to na kraju sa sobom nosi i veću cijenu.

Ford Mustang Mach-e u ovakvoj GT verziji ima početnu cijenu od 699.990 kuna, a u nešto slabijoj verziji AWD Extended Range ima početnu cijenu od 609.990 kuna. Te dvije verzije su jedine koje će biti dostupne u Hrvatskoj tijekom 2022. godine, ali već sljedeće godine stižu u ponudu i povoljnije verzije s manjom baterijom i pogonom na stražnje kotače.

Ako vas je Mustang Mach-e zainteresirao za kupnju, svakako se učlanite u Strujni krug jer članovi ostvaruju popust na njega u iznosu od gotovo 50 godišnjih članarina pa će vam se to itekako isplatiti.

Written by Hrvoje Prpić i Tin Koren
Photos by Luka Cerovina

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top