fbpx

7 dana s Peugeotom e-2008

TLDR: Peugeot e-2008 je gradski SUV koji strelovito puni svoju bateriju.

Prije čitanja ovog testa, obavezno pročitajte test Peugeotovog manjeg brata e-208 na ovom linku. Ta su dva auta toliko povezana da je jednostavno nemoguće opisati jednog bez drugog. Dijele kompletnu platformu, unutrašnjost i softver, ali ono što ih razlikuje je veličina. Veći brat je duži od manjeg za čak 25 cm, viši za 10 i širi za 2,5 cm.

Iako ta visina itekako utječe na aerodinamiku, e-2008 svojim dimenzijama donosi znatno više prostora. Prtljažnik od 434 litre već je sasvim dovoljan za manju obitelj, a straga se također udobno mogu smjestiti dvije osobe visine do 185 cm. Ja sam ipak visok 194 cm pa se malo teže smjestim iza vozača, ali iza suvozača bi još nekako i mogao.

Ta dodatna visina te vrlo velika neaerodinamičnost je malo skratila domet pa iz baterije od čak 50 kWh izvlači jedva 220 km dometa na mješovitoj vožnji. Ono što ga izvlači je izuzetno brzi punjač od 100 kW pa bateriju od 20 do 80% napunite za manje od 30 minuta.

To znači da će put do Splita umjesto 3 sata i 40 minuta, s ovim Peugeotom trajati 4 sata i 10 minuta, ne pretjerano duže. S obzirom na to da su punjači još uvijek besplatni, ovime uz ekologiju i zadovoljstvo u vožnji, štedite i 400 kn. Pola sata za 400 kuna i zarađujete bolje od neurokirurga.

No na otvorenoj cesti Peugeot e-2008 dolazi na svoje. Vožnjom po prekrasnim cestama u Istri postigli smo oko 270 kilometara dometa što već nije predaleko od deklariranih 320 km po WLTP-u.

Također, e-2008 ima mali volan nepravilnog oblika koji je izuzetno zabavan u zavojima. Osjećate se kao vozač Formule 1 kad ga uhvatite u ruke. Za razliku od drugih SUV-ova, pa i ponekih električnih auta poput Leafa, u ovom Peugeotu se čak možete namjestiti da sjedite relativno nisko, što svakako daje bolji osjećaj za vožnju.

Nažalost, njegova veličina se u tim situacijama pokazuje kao veliki minus i e-2008 definitivno nije auto za ganjanje po zavojima. Njegov elektromotor povuče snažno, ali centar gravitacije je dosta viši nego kod manjeg brata pa se vrlo lako možete dovesti u nezgodnu situaciju ako jurite.

Ja osobno nisam fan SUV vozila jer ne vidim značajnu prednost u tome da sjedim 10 cm više nego inače, ali iz razgovora s djelatnikom Peugeota shvatio sam da je puno više kupaca zainteresirano za mali SUV nego za manji e-208.

Osobno bih tih 2.500 eura razlike radije potrošio na bolje opremljen GT Line nego na dodatni prostor, ali brojevi govore drugačije. Peugeot ispunjava želje kupaca i ukoliko ste od onih koji se radije odlučuju na gradskih SUV-ova nego na male kompakte, nećete pogriješiti. Peugeot e-2008 će Vam ispuniti sve želje koje ste imali prije kupnje električnog mini SUV-a.

Cijene e-2008 se kreću od 270 do 308 tisuća kuna. Naravno, ako se odlučite na kupnju Peugeota e-2008, obavezno se prije kupnje učlanite u Strujni krug jer možete ostvariti popust vrijedan više od 120 godišnjih članarina.

Photo credits by Antun Cerovečki

Written by Hrvoje Prpić, president of Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top