TLDR: Tropos je savršeno električno dostavno vozilo za paketnu dostavu po uskim uličicama gradova ili po otocima.

Izbor električnih dostavnih vozila na tržištu je do nedavno bio vrlo mali, ali moramo priznati da se u posljednjih godinu dana situacija počela značajno popravljati. Naime, Renault je predstavio novu generaciju električnog Kangooa, a PSA grupacija je u svoja tri najveća brenda Peugeot, Citroen i Opel predstavila cijelu seriju većih i manjih električnih dostavnih vozila.

Iako su takva dostavna vozila odlično rješenje za veće gradove, međugradske dostave i prijevoz većeg tereta, na tržištu je do sada još uvijek bio manjak malih električnih dostavnih vozila koja bi se mogla upotrebljavati u dostavama po centrima gradova ili po uskim uličicama primorskih ili otočnih mjesta.

Tako je na hrvatsko tržište sada stigao njemački Tropos Motors s električnim dostavnim modelima XT1 i XT2, koji upotpunjuju i tu prazninu koja je vrlo bitna barem za naša obalna i otočna mjesta. Snažniji model XT2 smo dobili i na 7-dnevni test pa smo ga odlučili, uz naš test, posuditi i u dostavnu tvrtku Insako kako bi vidjeli kako će se pokazati u realnim uvjetima.

Prije svega, bitno je predstaviti o kakvom je vozilu uopće riječ. Tropos Able je električno dostavno vozilo dužine od samo 3,7 metara, širine tek 1,4 metra i visine od 1,9 metara. Takvim dimenzijama možete se uvući u vrlo uske ulice ili parkirati vozilo na pločnik bez da zauzimate previše prostora.

No mnogi bi se zapitali pa koliko onda stane u tovarni prostor? Naime, tovarni prostor je dužine 2,2 metra, što ukazuje koliko su te male dimenzije zapravo dobro iskorištene, a u njemu je moguće prevesti i do dvije palete ukupne mase do 580 kilograma.

Velika prednost Troposa je i sama modularna platforma jer se tovarni dio vrlo jednostavno može mijenjati. Tako postoje opcije da Tropos ima veliki box za paketnu dostavu (kao na fotografijama), otvoreni ‘krevet’ za prijevoz građevinskog materijala, a može se nadograditi i u kipera s hidraulikom ili pak u komunalno vozilo za čišćenje.

Tropos Able može se odabrati u dvije verzije – XT1 i XT2, a jedina je razlika je zapravo u nosivosti i veličini baterije, odnosno samom dosegu vozila. XT1 je slabija verzija koja ima bateriju kapaciteta 13 kWh i procijenjeni doseg od 130 kilometara. S obzirom da je manjom baterijom značajno smanjena masa, XT1 ima nosivost od maksimalno 700 kilograma.

Mi smo na testiranje dobili snažniju verziju XT2 koja ima bateriju kapaciteta 26 kWh te tako procijenjeni doseg od 260 kilometara. Kao što je prethodno spomenuto, njime je moguće prevesti teret do maksimalno 580 kilograma, ali i to je i više nego dovoljno za većinu paketnih dostava.

Oba modela pokreću elektromotori snage 24 kW (32 KS) i ograničenu maksimalnu brzinu na 85 km/h, ali bez obzira na manju snagu, Tropos nema nikakvih problema s kretanjem ili ubrzanjem, čak i ako je pod teretom. To je naravno zahvaljujući elektromotorima koji omogućavaju instantni okretni moment.

No naravno, kao i sa svakim vozilom, ne može sve biti savršeno. Kako je Tropos manjih dimenzija, tako ima i manji međuosovinski razmak koji svako vozilo pri većim brzinama čini poprilično neudobnim ako su prometnice pune udubljenja. Ako ste ikada vozili Smart, bit će vam jasno koliko neudobno može biti primjerice za prelazak preko ležećih policajaca.

Zvučna izolacija samog vozila također je na lošijoj razini, ali to smo već navikli općenito kod dostavnih vozila. Tako često imate osjećaj da se vozite puno brže nego što se zapravo vozite.

Zanimljivo je kako kod ovakvih vozila (uskih, a visokih) uvijek imate osjećaj da ćete se preokrenuti na bok ako ulazite većom brzinom u zavoj, ali zahvaljujući niskom težištu zbog baterije, kod Troposa od toga stvarno nema straha.

Kako nam se pokazao na testu? XT2 je odličan za voziti po centru gradu. Stanete doslovno na svako parkirno mjesto, možete se provući kroz vrlo uske prolaze, a ono što je i najzanimljivije, Tropos je vrlo okretan pa se možete lagano polukružno okrenuti gotovo svugdje.

Kolega Goran iz dostavne službe Insaka je također istaknuo kako mu je velika prednost Troposa bila da zauzima jako malo prostora kada se zaustavite negdje za izvršenje dostave pa nećete biti smetnja u prometu. Također, kako se kao i u kamionu sjedi odmah uz vjetrobransko staklo, Tropos je vrlo lako parkirati blizu zida ili sličnih objekata da zauzima što manje prostora.

Doseg dostavnog vozila se također pokazao kao vrlo dobar. „Uz vožnju po prosječnoj gradskoj brzini 40-50 km/h, teret u tovarnom prostoru, grijajanje i po ovakvim hladnijim temperaturama, Tropos bi sigurno prema našoj potrošnji trebao prolaziti oko 150-160 kilometara, a po ljeti ne sumnjam da bi prelazio i preko 200 km“, rekao je Goran iz Insaka.

To je vrlo razuman doseg s obzirom na to da i dostavna vozila renomiranih proizvođača s duplo većim baterijama imaju sličan doseg, a sada dolazimo i do punjenja. Tropos je nažalost moguće puniti samo na klasičnim šuko utičnicama od 230V pa će punjenje pri snazi od 3,6 kW potrajati oko sedam sati.

Stoga ako dnevno prolazite manje od 200 kilometara po vozilu za dostave i ako vozilo možete puniti tijekom noći, Tropos će biti odličan za vaše potrebe. To je u većini slučajeva i više nego dovoljno po vozilu, pogotovo na dostavama na otocima ili u manjim mjestima, ali za dostavne službe koje prelaze više kilometara, bit će potrebno pronaći određeni kompromis.

Konačno, koja je cijena Troposa? Cijena ovakvog testnog primjerka je 31.020 eura, a ako se odlučite za slabiji XT1 model, cijena će iznositi 27.000 eura. No svakako treba uzeti u obzir da se cijena itekako smanjuje ako naručite veći broj primjeraka, a uz to dobivate i besplatan prvi servis te isporuku vozila na vašu adresu.

Written by: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top