TLDR: Ovo je definitivno najljepši skuter koji je dostupan na našem tržištu, ali malo snažnije performanse mu ne bi škodile.
SuperSOCO je jedna odlična i čak inspirativna priča koja stiže iz Kine, odnosno projekt koji je uz pomoć ‘crowdfundinga’ prerastao u nešto znatno veće nego što su osnivači uopće mogli očekivati.
Naime, većina manjih skutera ima vrlo sličan i već pomalo dosadan izgled te zvuk koji nakon samo pola sata vožnje umara vozača. Stoga su osnivači Super SOCO-a zaključili zašto ne bi napravili električni skuter koji bi imao izgled popularnih ‘Cafe Racera’, a opet zadržao vrlo prihvatljivu cijenu.
Takva ideja se očigledno svidjela mnogima jer je osnivačka ekipa tijekom 2015. godine samo pomoću ‘crowdfunding’ kampanje sakupila čak 15 milijuna dolara za pokretanje projekta, a među značajnim ulagačima bio je i Xiaomi.
Potpomognuti takvom investicijom, razvojnim tim SuperSOCO-a već je nakon godinu i pol predstavio serijski model potpuno električnog skutera TS-a, a nekoliko mjeseci kasnije predstavljen je još ljepši model TC kojeg smo stvarno dugo iščekivali da nam stigne na test.
Konačno, nakon svih dogovora sa zastupnicima i promjena termina zbog loših vremenskih uvjeta, SuperSOCO TC je stigao na test i moramo priznati – bio je pravi gušt ga voziti. Stoga krenimo od početka.
Prvo i osnovno dizajn – ovaj skuter provjereno okreće glave i uzima dužnu pažnju na semaforima. Doslovno sam svaki dan odgovarao na brzopotezna pitanja kolega motorista; „koliki je doseg“, „koliku brzinu može postići“ i glavno – „jel’ ti stane komad na taj sic iza tebe?“.
Iako izgleda relativno veliko na slikama, TC uživo nije toliko velik. Prema tehničkim specifikacijama ima nosivost do 250 kilograma, ali čini se da originalno nije projektiran za „romantičnu vožnju“ u dvoje s obzirom na relativno malu snagu i manje dimenzije.
Po gradu i na ravnici se još moguće voziti u dvoje na skuteru, ali pri dolasku na poneku uzbrdicu, osjetan je taj manjak snage. To je relativno razumljivo jer je TC projektiran kao zamjena skutera do 50 kubika, a i brzina mu je inače tvornički ograničena na 45 km/h.
No klikom na sklopku ispod sjedala moguće je otključati maksimalnu brzinu do 75 km/h, za čije je postizanje potrebna relativno duga ravnica, ali je dovoljno da ne budete „smetnja“ na većim prometnicama poput Slavonske avenije.
Kad se SuperSOCO TC nađe pred nagibom od cca. 10 posto, osjetno je primjetan nedostatak snage i sama putna brzina na testu u ovakvim slučajevima nije prelazila 20-tak km/h – što je svakako ozbiljan nedostatak, ali to je nerijetko slučaj i s ostalim skuterima do 50 kubika.
Mali TC pokreće elektromotor snage 3.000 W (oko 3 KS) i 130 Nm okretnoga momenta, a isti je marke Bosch što svakako ulijeva povjerenje u pouzdanost samog elektromotora. S obzirom na to da ima tvorničko ograničenje na 45 km/h, odlična je stavka da se može voziti samo s položenom B kategorijom pa može biti pogodan i za mlađe i neiskusnije vozače.
Skuter se serijski isporučuje s jednom baterijom koja mu, u spomenutom snažnijem modu, omogućava oko 60 kilometara dosega. Međutim, u spremniku postoji prostor za dvije takve baterije pa ako dnevno radite više od spomenute kilometraže, svakako bi bilo dobro investirati u još jednu bateriju.
S obzirom na to da dodatna baterija košta 6.490 kuna, možda nije loša ideja kupiti i tu dodatnu pa se po potrebi samo izmijenjuju baterije dok se jedna puni. Inače, odlična je stavka da se baterija vrlo lako može izvaditi iz spremnika, odnijeti u stan, kafić ili u ured i puniti na običnoj kućnoj utičnici. Takvo punjenje traje oko 8 sati.
Nadalje, TC je vrlo ugodan za vožnju – 17-colni kotači mu pružaju odličnu okretnost, masa od 72 kilograma zadovoljavajuće je izbalansirana, a hidraulične kočnice bez problema zaustavljaju skuter i pri maksimalnoj brzini. Amortizeri imaju hod od 35 mm te upijaju i najnapornije ležeće policajce pa dulja vožnja svakako nije umarajuća.
Konačno – cijena. Početna cijena za SuperSOCO TC iznosi 24.990 kuna što je za ovakav skuter vrlo povoljno, a odlična je i stavka da članstvom u Strujnom krugu možete uštedjeti više od 5 godišnjih članarina pri kupovini ovoga skutera.
Brojni ponosni vlasnici ovakav su skuter kupili uz nedavne poticaje, a ako će se jednaki uvjeti za poticaje nastaviti i dogodine, cijena uz to pada na samo 14.994 kune. Realno, za takvu cijenu nemoguće je dobiti sličan skuter, a kamoli ljepšu vozilicu na dva kotača.
Svakako preporuka za kupnju TC-a svakako ostaje poglavito za mlade i lakše vozače koji od svojih električnih ljubimaca nemaju sportske zahtjeve, a ako želite bolje performanse i veće mogućnosti dosega, svakako vrijedi razmotriti snažniju verziju TC Max koju ćemo također uskoro testirati.
Written by Ante Beban
Photos by Antun Cerovečki