Dolaskom toplijih dana u godini brojni motoristi i skuteristi izlaze na ceste. Upotreba skutera i motocikala uvelike smanjuje gužve u prometu, omogućava brži dolazak od točke A do točke B, smanjuju se troškovi prijevoza, a isti stvaraju i efikasnije poslovanje brojnih dostavnih tvrtki. No klasični skuteri s benzinskim motorima do 50 ccm, kakvih je i najviše u prometu, imaju nekoliko ozbiljnih mana – vrlo su tromi pa često usporavaju kretanje na semaforima, poprilično zagađuju okoliš (pogotovo stariji primjerci) te su jako glasni, odnosno stvaraju akustično zagađenje. Vrijedi spomenuti i da održavanje takvih skutera vrlo često nije jeftino.

Stoga nije ni čudo da u posljednje vrijeme električni skuteri dobivaju sve veću pažnju. Isti su znatno brži u samome startu, ne proizvode nikakve zvukove, ne zagađuju okoliš, a ujedno još itekako smanjuju troškove prijevoza. Primjera radi, prosječan benzinski skuter od 50 ccm troši oko 4 litre benzina na 100 prijeđenih kilometara te je, uz samo gorivo, potrebno nadolijevati i ulje. Tako trošak na 100 kilometara za takav skuter iznosi 60-ak kuna. Uz troškove prijevoza, kod benzinskih skutera je potrebno i češće održavanje pa se može računati na neki prosječan trošak svakih 3-4 tisuće kilometara od oko 400 kuna za novi filter zraka, svjećice i čišćenje rasplinjača.

Električni skuter ZAP E-Fun Lipo
Prijenosna baterija u električnom skuteru

Promatrajući same cijene, ali i pojedinačne troškove između električnih i benzinskih skutera, vrlo jednostavno je uvidjeti da se električni skuteri itekako više isplate. Ako se kupuju bez poticaja, u sličnom su cjenovnom rangu, a dugoročni troškovi su znatno manji. No ako se kupuju uz poticaje, same cijene i troškovi održavanja su daleko niži od benzinskih skutera. Na samome početku smo spominjali i efikasnije poslovanje dostavnih tvrtki pa smo posjetili tvrtku Meta Mate, koja je ujedno i naš član, a koja u svojoj floti ima više od 40 električnih skutera koji se svakodnevno koriste za dostavu hrane.

Ako računate da se navedeni skuteri koriste 25 dana u mjesecu te svakodnevno prolaze od 150 do 200 kilometara, razlika u troškovima vrlo brzo postaje jasna. Dnevni trošak „goriva“ za jedan električni skuter iznosi maksimalno osam kuna, dok za benzinski skuter iznosi oko 120 kuna. Pomnožimo li to s 25 dana u mjesecu, električni skuter će potrošiti sveukupno 200 kuna struje, dok će benzinski skuter potrošiti gotovo 3.000 kuna goriva i ulja.

Flota električnih skutera u tvrtki Meta Mate

Osim što takav trošak čini nevjerojatnu razliku u potrošnji po pojedinačnom skuteru, svakako vrijedi obratiti pažnju kolika je razlika u troškovima na aktualnu flotu. Naime, 30-ak benzinskih skutera u jednom mjesecu troše gotovo 90 tisuća kuna samo na gorivo i ulje, dok 40 električnih skutera troši samo 8.000 kuna na struju. To je čak 82 tisuće kuna razlike u troškovima mjesečno i to bez uračunatih troškova održavanja. Najveća razlika dolazi do vidjela nakon samo godinu dana korištenja jer Mate uz električne skutere tako u godini dana može uštedjeti gotovo milijun kuna, što mu je tada dovoljno da kupi još 40 novih električnih skutera s duplim baterijama i to bez poticaja.

Za kraj, svakako vrijedi spomenuti i pokoji tehnički detalj vezano uz električne skutere koji se koriste u poslovanju tvrtke Meta Mate, a koji su vjerojatno i najprodavaniji u Hrvatskoj. Naime, ZAP E-Fun Lipo je električni moped klasičnog dizajna i pristojnih performansi. Pokreće ga motor integriran u stražnji kotač snage 3 kW, a CATL baterija kapaciteta 4,4 kWh mu omogućava doseg od 100 kilometara. Lipo je limitiran na 45 km/h kako bi se mogao voziti s B kategorijom, ali vrlo jednostavno se može „otključati“ do 65 km/h.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top