TLDR: Iznimno zanimljiv mali gradski strujić, retro izgleda, s hrpom ekrana i funkcija.

Na prvu, pomislio sam, uh, još jedan mali gradski strujić, biti će to dosadan dan. No, Honda e je sve osim dosadna. Vanjski izgled me živcirao na početku, dok sam ga na kraju sasvim prihvatio i čak mi se počeo pomalo sviđati. Unutrašnjost je sasvim druga priča. Prvo što primjetite je kokpit – potpuno prekriven ekranima. Sva tri retrovizora su ekrani, s time da se onaj iznad glave može korisitti i na klasičan način – kao ogledalo.

Treba malo vremena za priviknuti se na to, nama velikima lijevi ekran retrovizora može ponekad biti zakriven lijevom rukom na volanu, pa je potrebno malo mijenjati kut gledanja, ali ništa što bi posebno nerviralo vozača.

Sami retrovizori su iznimno pregledni, postoji opcija “wide” kojom super široko pokrivaju, što s upozorenjem na auto u mrtvom kutu daje sasvim okej sigurnost kod preticanja.

Kako se ipak radi o ekranu povezanom s vanjskim kameroma, a ne o tehnologiji staroj par stotina godina – ogledalu, na ekranu imate oznake udaljenosti predmeta koje vidite. Tako da onaj disclaimer “objects in the mirror are closer than they appear” koji smo nailazili na retrovizorima, više nije potreban.

Auto ubrzava sasvim solidno, s time da je to solidno vezano za električne automobile, a za klasične ICE aute, Honda e je cestovna jurilica. Pogotovo kad se upali sport mode., kada auto do 100km/h ubrza za cca 9 sekundi.

Malo me čudilo da auto nema i eco mode, ali očito se eco može simulirati i manjim pritiskanjem pedale “gasa”. Potrošnja stvarno varira značajno, ovisno o stilu vožnje – uspio sam ga voziti sa prosjekom od 135wh/km, ali kako auto doslovno zove da ga potjerate u galop, potrošnja je dosezala i do 280Wh/km.

Nekom prosječnom vožnjom auto bi prešao oko 170km, no ako malo pripazite, zasigurno ide i preko 200 km (deklarirani WLTP doseg je 222km, što je zasigurno moguće i nadmašiti, ako znate kako).Korisni kapacitet baterije je 28,5kWh od cca 35kWh – tu je očito, kao i kod potrošnje, da Honda ima još dosta prostora za napredak.

Ni sa punjenjem baterije Honda e ne briljira, nalazi se negdje u donjem rangu onog što se danas smatra prihvatljivim. Auto je opremljen CCS Combo portom za punjenje, ali nisam uspio isprobati DC punjenje.

DC snaga punjenja je deklarirana na 56kW (u praksi, vjerujem da će to biti cca 50 kW), a AC punjenje je samo oko 6,6kW. To znači da ćete na javnim AC punjačima trebati oko 5 sati da napunite i tu malu bateriju. Obzirom da se radi o gradskom autu, mislim da bi tu bar 11kW trebao biti standard. DC punjač će napuniti 80-ak posto baterije za nekih pola sata, po mojoj slobodnoj procjeni.

Unutrašnjost nikog ne ostavlja ravnodušnim, ekrani su doslovno precool. UX korisničko iskustvo uporabe tih ekrana bi moglo biti bolje (naravno to iz mene progovara netko tko je navikao na Tesla UX, koji je još uvijek nenadmašan) no većini ljudi koji su navikli na beskonačne menije – bit će sasvim ok. Auto je imao djelomično stakleni krov – super fora. Posebno ističem klasičan 220V šuko utikač u središnjoj konzoli, snage 1500W – bravo Honda, koristan detalj koji se rijetko viđa.

Od “samovozećih pomagala” auto je imao adaptivni tempomat i držanje unutar linija – no, meni osobno je to bilo dosta problematično i prilično tvrdo podešeno.

Zanimljive opcije su automatski parking – kako bočni/paralelni tako i okomiti, koji jako dobro funkcioniraju, te automatsko izlaženje iz parkinga (pogotovo kad ste bočno parkirani), što nekima predstavlja tlaku.

Kod izlaska iz bočnog parkinga procedura je preduga i malo komična (stisni ovo, pa ono, pa ovo, pa ono, pa dignui ručnu, spusti ručnu itf), ali fakat je fora kako to auto, na kraju, dobro odradi.

Stereo sustav je odličan, pogotovo za tu klasu automobila. Sinoć sam se vozio po gradu guštajući u muzici. Integracija s Android Auto i Apple Car Playem je tu, ali nije bez mana. Domagoj Delimar nije uspio upogoniti Android Auto bez spoja kabelom na mobitel, a moj IPhone je ganjao Car Play sasvim dobro.

No, tek kad Apple dozvoli integraciju Car Playa unutar samog sustava vozila, tada će to biti pravo iskustvo, ovako se muzika prekida kad pokušate snimiti video na mobitelu, ili opaliti story, čak i kad udarite fotku – stane na trenutak itd. Radi to, ali ti sitni glitchevi nerviraju.

Sitni nedostatak je tipka za paljenje grijanja sjedala koju je prelako upaliti koljenom, pogotovo ako ste preko 190cm, a to ljetnim vožnjama daje posebnu draž.

I na kraju, cijena testiranog modela – 307.000 kn. Po meni, ipak malo previše, no već sad vidim neke kojima se auto toliko sviđa da su spremni izdvojiti i toliko novaca. Kako god, iznimno zanimljiv automobil, u kojem ćete uživati i s kojim nećete proći nezamijećeno.

Testirao Saša Cvetojević

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top