fbpx

Prošli tjedan imao sam priliku isprobati najnoviju varijantu Porsche Taycana – Cross Turismo. Radi se o posebnoj verziji namijenjenoj onima koji žele više slobode, povremene silaske s asfalta ili jednostavno ne žele razmišljati o strmim silascima u garaže ili strahovati od vožnje makadamom.

Prvi dan smo ponavljali gradivo – vozilo smo “klasične” Taycane po različitim tipovima ceste u okolici Praga. Drugi dan smo dobili u ruke, po prvi puta, Taycan Cross Turismo. Osjećaj u automobilu je tipično Porscheovski – ljubitelji marke će se brzo naviknuti, no ako ste Porsche rookie – trebati će malo vremena i pomoć prodajnog osoblja. Ako ste vozili Taycan, u ovoj inačici pronaći ćete par dodatnih detalja.

Glavni je tzv. Gravel Mode – mod za silazak s asfalta ili što bi rekli “makadam mod”. Kako znamo iz starog vica – auto koji najbrže vozi po makamu, službeni je auto. Kod Taycana Cross Turismo, to je doslovno tako. Ekipa Porschea složila nam je rutu kako bismo baš mogli silaziti s asfalta, prolaziti cestama iskopanim vododerinama, čak i proći kroz stari i zapušteni tunel. Auto se stvarno dobro ponaša van ceste, naravno, ako ne pretjerujete.

Sumnjam da će većina korisnika stvarno ovim autom ići u polje ili vinograd (iako auto djeluje kao da bi i to mogao), ali mogućnost podizanja karoserije te adaptivni zračni ovjes sa Smart Lift tehnologijom (auto pamti gdje ste ga podizali i spuštali, pa kad opet dođete – automatski će podesiti ovjes), omogućiti će veću udobnost i više opcija u vožnji.

Dodatno, na zadnjem sjedalu je značajno više mjesta za glavu, a peta vrata i veći prtljažni prostor su ono što bi nekima moglo nedostajati u “klasičnom” Taycanu. Sve to dobijete bez primjetnog smanjenja odličnih voznih karakteristika – na upravljaču uopće ne osjećate razliku.

Okretni moment, snaga električnog motora, stalni pogon na sva 4 kotača uz standardno vrhunski ovjes držati će vas prikovane za cestu i kod opterećenja G silama usporedivih s onima u avionu.Ispitivali smo i snagu punjenja, te još bitniju karakteristiku – krivulju punjenja. Nominalna snaga punjenja je čak 250kw, ali još bitnije je da Taycan drži jaču snagu dulje od konkurenata pa sam svjedočio kako i do 30% SoC (StateOfCharge – nivoa napunjenosti baterije) Taycan još drži od 235-250 kw punjenje, na 70% SoC punio je 125 kw a i na 91% (na ultra brzim punjačima se puni do cca 80% jer preko nema smisla, ako baš ne morate) držao je solidnih 74kw snagu punjenja.

Porsche Taycan je definitivno nešto najbolje što je tradicionalna autoindustrija izbacila, kad je riječ o električnim vozilima, ali i on pokazuje određene nedostatke, za koje nas uvjeravaju kako će uskoro biti uklonjeni. Primjerice, OTA update (Over The Air Update – ažuriranje softwarea automobila preko mobilne mreže, bez dolaska u servis) nešto je što muči gotovo sve EU proizvođače, a i sustav inteligentnog rutiranja (izbora najbolje rute, uključivo i mjesta za punjenje) ima određene nedostatke vezane za činjenicu da Porsche još uvijek ima relativno ograničenu mrežu vlastitih punjača, te se kod razvoja brzih i ultra brzih punjača mahom oslanja na partnerstva poput Ionitya i sličnih ponuđača.

No, vjerujem kako su to detalji koji će uskoro biti riješeni, a očekujem i puno novih detalja koji će poboljšati (već sada dobro) korisničko iskustvo.Standardno, i kod svih Taycana, pa tako i Cross Turisma, moguće su sve personalizacije na koje ste kod Porschea standardno navikli, od ogromnog izbora boja, preko svih varijanti uređenje interijera, do mase vanjskih detalja kojima možete svog Taycana učiniti jedinstvenim.

Posebna zanimljivost je činjenica kako je preko 40% kupaca Taycana prvi put kupila Porsche, što pokazuje kako je Taycan zanimljiv koncept koji privlači publiku koju dosadašnji Porsche modeli nisu uspjeli zainteresirati dovoljno da bi izdvojili premium cijenu za premium brand. Naravno, i Cross Turismo dolazi u svim verzijama, uključivo i 4S, Turbo i zvijer Turbo S, a cijena osnovnog modela u HR starta od 611 tisuća kuna.

Napisao: Saša Cvetojević, dopredsjednik udruge Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top