fbpx

7 dana s električnim vozilom MG 5

TLDR: MG 5 je prvi potpuno električni karavan na tržištu, a uz to je vjerojatno i najpovoljniji električni obiteljski auto na tržištu.

Samo nekoliko tjedana nakon što smo imali priliku testirati MG ZS EV, električni SUV koji pruža jedan od najboljih omjera uloženo-dobiveno, na 7-dnevni test nam je stigao i prvi potpuno električni karavan na tržištu, koji je zapravo i još povoljniji – MG 5.

Naime, SUV-ovi su u posljednjih desetak godina postali vjerojatno najpopularniji segment automobila, ali za električno obiteljsko vozilo bi u teoriji karavan trebao biti bolji izbor s obzirom na znatno manji otpor zraka što ujedno pridonosi i manjoj potrošnji.

Britansko-kineski MG je, kao i kod modela ZS, poprilično pojednostavio izbor. Kupci mogu birati između dvije verzije „Petice“ – Standard Range s manjom baterijom i većom snagom te Long Range s većom baterijom i manjom snagom elektromotora.

Standard Range tako dolazi s baterijom kapaciteta 50,3 kWh i elektromotorom snage 130 kW (177 KS) i 280 Nm okretnoga momenta, dok Long Range verzija dolazi s baterijom od 61,1 kWh i elektromotorom snage 115 kW (156 KS) i 280 Nm.

Osim spomenute dvije verzije, kupci mogu odabrati i jednu od dvije razine opreme – Comfort i Luxury. MG 5 već u standardnoj „Comfort“ opremi dolazi s mnoštvom opreme, ali Luxury oprema donosi detalje poput većih felgi, kožnih sjedala i 360° kamere za parkiranje.

Testni primjerak MG „petice“ je očekivano najbolji model u ponudi, onaj s većom baterijom i Luxury opremom, ali ovo je vjerojatno jedini put da možemo reći da je razlika u cijeni između osnovnog i najboljeg modela samo 32.000 kune (4.250 eura), a dolazi i s većom baterijom i boljom opremom.

No kakav je MG 5? S dužinom od 4,6 metara i širinom od 1,8 metara ima poprilično dosta prostora u kabini, a s druge strane nije prevelik za vožnju po gradu. Prtljažnik je i najveća prednost ovog automobila jer ima čak 479 litara volumena, odnosno 578 litara ako se mjeri do krova.

Infotainment sustav je nešto sporiji, kao i kod većine proizvođača automobila, ali podržava Android Auto i Apple Car Play uz USB kabel, te je zanimljivo da se za vrijeme korištenja istih ne doima toliko sporo kao kad nijedan od navedenih nije uključen.

MG 5 je jako udoban za voziti i u njemu se, kao i u ZS-u, jedva osjećaju prelasci preko rupa i ležećih policajaca. Kao što se može vidjeti na slikama, ima lagano podignut ovjes pa zapravo imate osjećaj kao da vozite neki crossover.

Iako takav podignut ovjes čini vožnju udobnijom te omogućava da se vozite i po nekim makadamskim prometnicama, osobno bih volio da je ovjes nešto niži jer bi automobil tako bolje držao zavoje i imao još manji otpor zraka, što bi ujedno i povećalo doseg.

No doseg kod „petice“ je sasvim razuman. Tijekom vožnje po gradu i otvorenim prometnicama, prosječna potrošnja mi je iznosila 16,5 kWh/100 km, što bi trebalo omogućiti mješoviti doseg od 370 kilometara.

S druge strane, tijekom 7-dnevnog testa sam se autocestom zaputio od Zagreba do Ljubljane, uz tempomat na 120-130 km/h. Pri takvoj brzini prosječna potrošnja mi je iznosila 22,2 kWh/100 km, što bi trebalo omogućiti doseg od 275 kilometara po punjenju.

Svakako vrijedi uzeti u obzir da su u vrijeme testa bile i nešto niže temperature te nisam štedio po pitanju grijanja, što znači da bi MG 5 tijekom toplijeg vremena mogao imati i još bolje brojke. Međutim, i ovakve brojke bi trebale biti sasvim dovoljne za potrebe prosječnog hrvatskog vozača.

Vrijedi spomenuti i opciju „MG Pilot Assist“ u kojoj su navedene brojne asistencije poput držanja trake, asistencija u gužvi i sl., ali zanimljiva je posljednja stavka u meniju – grijanje baterije u vožnji, odnosno predgrijavanje baterije za punjenje. Naime, ta stavka se može inače pronaći jedino u skupljim električnim vozilima, a vrlo je vrijedna jer omogućuje pripremu bateriju za brzo punjenje. Tako tijekom hladnijeg vremena neće biti potrebno dulje stajati na punionici jer će baterija već biti temperirana za brzo punjenje.

Baterija u „petici“ se može puniti maksimalnom snagom od 87 kW na DC punionicama pa će se tako od 10-80 posto napuniti za oko 42 minute. S druge strane, ‘on-board charger’ za AC punjenje omogućava snagu od 11 kW pa će se na takvim punjačima od 0-100% napuniti za oko 6 sati.

I konačno – cijena. Predviđena cijena za osnovnu verziju MG-a 5 iznosi 257.713 kuna, a ovakav primjerak s najboljom opremom i većom baterijom ima cijenu od 290.395 kuna. „Petica“ je tako među tek nekoliko električnih obiteljskih automobila koji se mogu kupiti ispod 300 tisuća kuna, a da je ispod te cijene i verzija s većom baterijom.

Tekst i foto: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug
Powered by: Continental Hrvatska

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top