fbpx

Sedam dana s EV-om Audi Q4 e-tron Sportback

TLDR: Audi Q4 e-tron Sportback je jedan od najboljih električnih SUV-ova po pitanju dosega i udobnosti, ali ima još nekoliko ‘boljki’ koje treba poboljšati.

Prošle godine imali smo priliku testirati prva dva Audijeva električna modela – e-tron i RS e-tron GT. Veliki i luksuzni SUV e-tron bio je odličan pokazatelj tehnologije kako novu vrstu pogona i brojne ‘gadgete’ uklopiti u Audijevo poznato ruho. Ovaj njemački proizvođač inače je u svojim luksuznijim modelima poznat po jednom od najudobnijih ovjesa, ali u kombinaciji s električnim pogonom, e-tron je bio kao da se vozite po oblacima.

S druge strane, RS e-tron GT je bio potpuno druga priča. Nije odavao takav dojam kao da vozite konceptno vozilo s brdo tehnologije, ali nam je pružio nevjerojatnu sliku u kojem smjeru bi električni sportski i super automobili mogli ići. Još dan danas se često volimo prisjetiti njegovog brutalnog ubrzanja od samo 3 sekunde do 100 km/h i ‘ležanja’ na cesti kao u niti jednom drugom električnom automobilu koji smo imali priliku probati.

Ipak, navedeni modeli svojim cijenama nisu toliko pristupačni pa smo se iskreno razveselili kad smo vidjeli da je Audi predstavio nove Q4 e-tron modele koji su u cjenovnom rangu ICE modela Q3 i Q5, a trebali bi koristiti dio tehnologije kakav smo već imali priliku osjetiti u luksuznijim modelima. ‘Fast-forward’ do ovog ljeta i Q4 e-tron u Sportback verziji nam je konačno stigao na sedmodnevni test.

Termin testa je bio savršeno pogođen jer sam se na dan preuzimanja taman spremao na godišnji odmor i ujedno putovanje po Jadranu. Već spakiran i spreman za putovanje sam stigao preuzeti auto, preuzeo ključeve i krećemo. Osobno mi se Sportback verzija izvana više sviđa od standardne verzije, naravno to je uvijek subjektivno, ali njegova prednost u odnosu na klasičnu verziju je bolja aerodinamika, što ujedno nosi i nešto veći doseg (u Audiju tvrde oko 3-5 posto).

Odložio sam stvari u prtljažnik, sjeo za volan i krenuo si namještati optimalan položaj sjedenja. Međutim, poprilično neočekivano za ovakav jedan Audi, sjedalo i volan se ne namještaju elektronski nego ručno kao u starim automobilima. Inače smo dobivali i povoljnije testne automobile koji su navedeno imali elektronski, a ovaj Q4 e-tron ima S-line paket unutrašnjosti koji košta oko 14 tisuća kuna pa pretpostavljam da je to jedna od sitnih komponenti koja u datom trenutku nije bila dostupna za narudžbu zbog krize u proizvodnji koja je uzrokovana ratom.

No ne dajmo da takva sitnica pokvari početni dojam automobila. Namjestio sam se, uključio si klimu, stavio u Dynamic Mode (inače najveći potrošač kod Audija, ali i najzabavniji mod vožnje) i odmah krenuo na put za Zadar. Čim sam se spojio na autocestu na Lučkom, stavio sam tempomat na 130 km/h i rekao idemo odmah vidjeti kakav mu je doseg na autocesti.

Inače, testni primjerak je verzija 40 koja ima elektromotor snage 150 kW (204 KS) i 310 Nm okretnoga momenta, stražnji pogon i bateriju kapaciteta 76.6 kWh. S obzirom na snagu i veličinu baterije pretpostavio sam da bi ovaj Audi trebao moći odraditi ovaj put bez punjenja, ali aerodinamika i masa SUV-a uvijek mogu iznenaditi. I Q4 e-tron je iznenadio, ali pozitivno!

Prosječna potrošnja uz tempomat na 130 km/h u Dynamic Modeu i upaljenu klimu cijelim putem je bila ravno 20 kWh/100 km pa sam tako iz Zagreba stigao u Zadar s 22 posto i imao dosega za još 100-injak kilometara (putno računalo vidljivo na slici u galeriji). Prema tome, doseg na autocesti pri toj brzini bi mu iznosio oko 380 kilometara, što je i više nego dovoljno ako često putujete.

Nakon vikenda provedenog u Zadru i po okolnim otocima, zaputio sam se prema Krku. Plan puta je bio autocestom od Zadra do Žute Lokve, potom se spustiti do Senja i magistralom do Krka kako bi vidio kakav mu je mješoviti doseg. Krenuo sam iz Zadra s 97 posto napunjene baterije i stigao na Krk s 43 posto, s prosječnom potrošnjom od 17,1 kWh/100 km. Prema tome, mješoviti doseg bi mu iznosio razumnih 450 kilometara.

S obzirom na to da je na otvorenoj cesti potrošnja u prosjeku bila oko 14-15 kWh/100 km, vjerujem da bi Audi u idealnim uvjetima mogao komotno prelaziti preko 500 kilometara po punjenju. Nekoliko dana kasnije zaputio sam se ponovno s Krka prema Dalmaciji i potrošnja je bila slična navedenim podacima. Sve to zapravo govori da je putovanje s Audijem jako udobno i zabavno. Kada poželite malo brže voziti po otvorenoj cesti, Q4 e-tron SB dobro leži u zavojima bez obzira što je SUV, a kada poželite lagano ‘kruzati’ po magistrali, Audi će vam pružiti vrlo udobnu vožnju.

Čak i kada stojite neko vrijeme u gužvi bilo to na autocesti, magistrali ili sličnoj prometnici, jednostavno taj osjećaj da auto ne ‘guta’ gorivo je poprilično oslobađajuć. Pogotovo što sam u Zadru i na Krku punio na besplatnim punionicama kod shopping centara, onako usputno, pa za putovanje Zagreb-Zadar-Krk-Sveti Rok-Zagreb nismo potrošili niti jednu kunu na ‘gorivo’.

U svakom testu se dotaknemo i infotainment sustava u automobilu i naprednog tempomata pa ćemo tako i u ovom. Audi Q4 e-tron u serijskoj opremi ima bežični Android Auto i Apple Car Play koji stvarno uvijek mijenjaju iskustvo korištenja automobila. Smatramo da je to standard koji bi danas svaki automobil trebao imati, ali nažalost često nema, ako već nema povezan sustav s primjerice Google Mapsom, Spotifyem i sličnim aplikacijama.

Boljka ovog Audija, ali zapravo i skoro svih europskih automobila, je što još uvijek imaju lampice na ekranu kad se pojavi neka greška. Primjerice, prazan je spremnik tekućine za pranje stakala ili napredni tempomat nije dostupan, upalit će se lampica umjesto da se na jednom od ekrana napiše u čemu je točno greška. Ovako je, ako prvi put vozite takav automobil, potrebno izvaditi upute za korištenje i tražiti što bi navedena greška mogla značiti.

Što se tiče naprednog tempomata u Audiju, on će odraditi svoj posao – držat će brzinu i ispravit će vam volan ukoliko dotaknete traku. No još uvijek nije dobar kao napredni tempomat primjerice Nissana ili Tesle koji će vas komotno držati na sredini trake, doslovno da možete odraditi cijelu autocestu bez držanja volana. Navedeno se naravno niti ne preporučuje, ali samo je vidljivo da će biti potrebno još dosta posla ukoliko će se autonomna vožnja uskoro dozvoljavati.

Sve u svemu, Audi Q4 e-tron Sportback u ovakvoj verziji je vrlo dobar obiteljski automobil koji će pružiti i više od potreba prosječne obitelji. Sprijeda i straga je vrlo prostran, prtljažnik od 535 litara je i više nego dovoljan, a doseg je odličan i za putovanja i za svakodnevno korištenje. Iako nismo testirali, vrijedi još napomenuti da se Q4 uz ovakvu bateriju može puniti snagom od 135 kW pa će se baterija napuniti od 10-80 posto za samo 33 minute, što je odličan podatak za dulja putovanja.

Konačno – cijena. Početna cijena za osnovni Q4 e-tron Sportback, prema aktualnom cjeniku, iznosi 401.033 kune (53.226 eura), dok je cijena testnog primjerka 558.057 kuna (74.067 eura).  Cijena svakako nije mala, ali je u cjenovnom rangu točno između Audijevih ICE modela Q3 i Q5 pa ukoliko tražite slično vozilo, Q4 je svakako automobil koji bi vam trebao ući u uži izbor.

Napisao i fotografirao: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top