Veliki vodič za kupnju električnih vozila

Vodič za kupnju s preko 50 novih i rabljenih električnih vozila na hrvatskom tržištu.


Uvod u vodič

U ovom velikom vodiču možete pronaći cijene i opise za preko 50 modela električnih automobila koji se danas mogu kupiti u Hrvatskoj. Navedene cijene su cijene za članove Strujnog kruga s uračunatim popustom za članove. Ako ste zainteresirani za kupnju nekog od ovih modela, učlanite se u Strujni krug i nakon toga nam se javite na [email protected] s modelom koji vas interesira.

Navedena su samo vozila koja se mogu danas kupiti, isključujući ona koja su se prestala proizvoditi. Dometi navedeni u opisima su WLTP, što je kratica za globalno ujednačeni postupak ispitivanja lakih vozila u standardiziranom ciklusu od 57% gradske vožnje, 25% prigradske vožnja te 18% autoceste.

Audi e-tron 50 quattro
  • Battery
    71 kWh
  • Range
    336 km
  • Price
    65.8k

Audi e-tron 55 quattro
  • Battery
    95 kWh
  • Range
    436 km
  • Price
    77.4k

Audi e-tron

Audi e-tron je poprilično velik automobil s čak 490 x 197 cm pa u njemu komfora zasigurno neće nedostajati. Ovo je automobil koji je više namijenjen međugradskom prijevozu nego gradskom jer neće biti jednostavno manevrirati ovakvom grdosijom po gradskim uličicama.

Uzevši u obzir da je ovo prvi Audijev električni automobil, na njemu je poprilično vidljivo nasljedstvo dugogodišnje izrade klasičnih automobila. To ne bi bio problem da Tesla nije visoko podigla ljestvicu svojim modelima, ali ovako je relativno teško opravdati velik novac koji je potrebno izdvojiti za ovaj SUV.

Krenimo na tehničke podatke. Audi e-tron dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW. Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 336 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 364 kilometara dosega za verziju S. No Audi je među jedinim “električarima” koji omogućuju punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.

Početna cijena Audija e-trona u osnovnoj verziji 50 quattro iznosi 65.830 eura, u verziji 55 quattro iznosi 77.430 eura, a u najsnažnijoj verziji S iznosi 85.420 eura.

Audi e-tron 50 Sportback
  • Battery
    71 kWh
  • Range
    347 km
  • Price
    67.6k
Audi e-tron 55 Sportback
  • Battery
    95 kWh
  • Range
    436 km
  • Price
    79.2k

Audi e-tron Sportback

Iako e-tron Sportback pojavom izgleda veće od standardnog e-trona, riječ o zapravo nešto manjem automobilu. Dužina i širina su jednaki s čak 490 x 197 cm, ali Sportback je niži za 1,5 centimetar. Drugačija linija karoserije donosi i ponešto manji prtljažnik od 615 litara, dok e-tron ima prtljažni prostor od 660 litara.

No s tehničke strane, ovi SUV-ovi su skoro jednaki. Audi e-tron Sportback dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW.

Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 347 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 370 kilometara dosega za verziju S.

Čak je i masa standardnog e-trona i e-trona Sportbacka jednaka, ali Sportback verzija je malo aerodinamičnija pa donosi ponešto veći doseg. Jednako kao i kod e-trona, Sportback omogućuje punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta na predviđenim punjačima, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.

Audi e-tron Sportback je malo skuplji od standardne verzije. Početna cijena u osnovnoj verziji 50 quattro iznosi oko 67.620 eura,u verziji 55 quattro iznosi 79.220 eura, a u najsnažnijoj verziji S iznosi 87.210 eura.

Audi e-tron GT quattro
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    488 km
  • Price
    94.1k

Audi RS e-tron GT
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    472 km
  • Price
    130k

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT je treći po redu potpuno električni model u njihovoj gami. Riječ je o prekrasnoj kupeovskoj limuzini s četverima vratima koja u različitim verzijama kombinira ono po čemu je njemački brend najpoznatiji – luksuz i sport.

E-tron GT je dug gotovo pet metara, širok skoro dva metra i visok 1,41 metar, što su vrlo slične dimenzije aktualnom Audiju A7. No dizajneri su ovdje imali veću slobodu pa su znatno poboljšali i dizajn i aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka je tako sada samo 0,24.

Novi model bit će dostupan u dvije verzije, a to su e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Verzija quattro je luksuznija i s ukupnom snagom od 350 kW (476 KS) i 630 Nm okretnoga momenta ubrzava do ‘stotke’ za 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu 245 km/h.

S druge strane, RS e-tron GT izgleda više sportski i agresivniji, a takve su mu i performanse. Iz dva elektromotora razvija snagu od čak 440 kW (598 KS) i 830 Nm okretnoga momenta pa do 100 km/h ubrzava za samo 3,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Audi e-tron GT dolazi s baterijom kapaciteta 93 kWh koja omogućava i sasvim pristojan doseg. Verzija quattro tako ima doseg od 488 kilometara, a verzija RS 472 kilometra. No odlična je stavka da se baterija može puniti na DC punjačima od gotovo 270 kW te na AC punjačima do 22 kW.

Na ultra brzim punjačima će se napuniti od 5 do 80 posto za samo 23 minute, a ako ga želite napuniti za 100 kilometara dosega, bit ćete gotovi za samo 5 minuta. Na AC punjačima se e-tron GT standardno puni s 11 kW snage, ali uz doplatu, može se puniti i s 22 kW.

Audi u unutrašnjosti donosi puno prostora za putnike sprijeda i straga, a tu je i prtljažnik obujma 405 litara te ‘frunk’ s dodatnih 85 litara. Kontrolna ploča je lagano zakrenuta vozaču i sjedi se poprilično nisko što bi moglo značiti da e-tron GT pruža odličan vozački osjećaj.

Početna cijena e-trona GT quattro iznosi 94.150 eura, dok za RS e-tron GT iznosi 130.000 eura.

Audi Q4 35 e-tron
  • Battery
    52 kWh
  • Range
    341 km
  • Price
    42.4k
Audi Q4 50 e-tron
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    488 km
  • Price
    54.6k

Audi Q4 e-tron

Nakon tri vrlo luksuzna automobila, Audi je predstavio i dva nova člana potpuno električne obitelji e-tron, a to su Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback. Njemački proizvođač je tako obogatio svoju ponudu električnih automobila, a u ovom slučaju je riječ i o znatno pristupačnijim modelima.

Novi modeli su napravljeni na poznatoj Volkswagenovoj platformi MEB koja se koristi samo za električne automobile, ali za razliku od bratskih ID.4 i Enyaqa iV, modeli Q4 donose dodatni dašak luksuza i inovativnijih tehnologija.

Model Q4 e-tron je dugačak 4,58 metara, širok 1,87 metara i visok 1,63 metara, a međuosovinski razmak mu je 2,76 metara. Takve dimenzije donose mnoštvo prostora u unutrašnjosti i za putnike sprijeda i za putnike straga, a tu je i prtljažnik od gotovo 520 litara obujma.

Nudi se s dvije verzije baterija – manjom od 52 kWh i većom od 77 kWh. Baterija od 52 kWh omogućit će mješoviti doseg od 341 kilometra, a veća baterija od 77 kWh trebala bi omogućiti doseg do čak 520 kilometara.

Manju bateriju bit će moguće puniti na DC punjačima snagom do 100 kW i na AC punjačima snagom do 7,2 kW. No za veću bateriju je omogućeno punjenje na DC punjačima sa 125 kW snage te na AC punjačima snagom do 11 kW.

Također, kupci mogu birati između tri snage elektromotora, a to su osnovna verzija sa 125 kW (170 KS) i 310 Nm okretnoga momenta, srednja verzija sa 150 kW (204 KS) i 310 Nm te najsnažnija verzija s dva elektromotora ukupne snage 223 kW (299 KS) i 460 Nm okretnoga momenta.

Cijena novih Q4 e-tron modela je znatno prihvatljivija od ostatka game. Početna cijena za model 35 s manjom baterijom kreće već od 42.436 eura, a za snažniji model 40 s većom baterijom kreće već od 48.200 eura. Najsnažnija verzija (50) s pogonom na sve kotače i većom baterijom ima početnu cijenu od 54.596 eura.

Audi Q4 35 e-tron Sportback
  • Battery
    52 kWh
  • Range
    349 km
  • Price
    TBD
Audi Q4 40 e-tron Sportback
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    528 km
  • Price
    TBD

Audi Q4 e-tron Sportback

Audi Q4 e-tron Sportback je u tehničkom smislu jednako vozilo kao i klasičan Q4 e-tron. Čak su mu dužina, širina i međuosovinski razmak gotovo jednaki, ali visina je nešto manja pa to automatski donosi veću aerodinamičnost. Verzija Sportback tako ima koeficijent otpora samo 0.26.

Također se nudi s dvije verzije baterija – 52 kWh i 77 kWh, ali u ovome slučaju baterija od 52 kWh omogućit će mješoviti doseg od 349 kilometara, a baterija kapaciteta 77 kWh omogućava doseg 528 kilometara.

Kupci će moći birati između tri snage elektromotora, a to su osnovna verzija sa 125 kW (170 KS) i 310 Nm okretnoga momenta, srednja verzija sa 150 kW (204 KS) i 310 Nm te najsnažnija verzija s dva elektromotora ukupne snage 223 kW (299 KS) i 460 Nm okretnoga momenta.

Spomenuta najsnažnija verzija imat će pogon na sve kotače zahvaljujući dvama elektromotorima, dok će ostale dvije verzije imati samo stražnji pogon. Tako s obzirom na veću potrošnju, za najskuplju verziju je predviđeni doseg od 497 kilometara. Konačno, cijena novih Q4 e-tron Sportback modela još uvijek nije poznata jer isti dolazi na hrvatsko tržište tek u lipnju. No kao što je slučaj i s e-tronom, pretpostavlja se da će Sportback verzija imati tek nešto višu cijenu od standardnog Q4 e-trona.

BMW i3

Jedan od vjerojatno najpoznatijih električnih automobila svoju je premijeru imao 2014. godine kada je predstavljen prvi BMW model koji je otpočetka rađen kao električni model, a ne kao nadogradnja na neki od postojećih modela. Taj prvi model je imao bateriju od samo 22 kWh i prodavao se do 2017. godine. Nakon toga je BMW ubrzao izbacivanje novih modela pa je 2017. godine izbacio pojačanu bateriju od 33 kWh da bi 2019. godine izašla verzija s 42 kWh koja je i danas u prodTBD3 s takvim kapacitetom uspijeva prijeći oko 215 kilometara po autoputu te 275 kilometara po gradu.

i3 dolazi u dva oblika opreme, kao i3 za 41.600 eura te i3S za 45.400 eura.

Iako nešto viši, i3 je veličinom kraći od Golfa za čak 25 cm i njegove dimenzije iznose 400 x 180 cm. S obzirom na veličinu i kapacitet baterije, i3 će vas bez problema odvesti do mora i natrag nekoliko puta godišnje.

BMW i3
  • Battery
    42 kWh
  • Range
    307 km
  • Price
    41.6k

Citroën e-C4

Citroënova nova generacija modela C4 od sada ima i potpuno električnu verziju. Ovaj model je iz kompakta prerastao u crossovera, a uz brojne novosti i električni pogon, udobnost mu postaje nenadmašna.

Novi e-C4 dijeli platformu i čitavi električni pogon s bratskim Peugeotom e-208 i e-2008 te Opel Corsom-e. Tako ga pokreće elektromotor snage 100 kW (134 KS) i 260 Nm okretnoga momenta što je dovoljno da do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi.

Baterija kapaciteta 50 kWh je također jednaka kao i u spomenutim modelima iz PSA grupacije, a e-C4 s njome ima doseg od 350 kilometara mještovite vožnje prema WLTP ciklusu.

Punjenje baterija na DC punjačima od 100 kW traje samo 30 minuta, a već za 10 minuta punjenja imat ćete dovoljno baterije za 100 kilometara. Na AC punjačima i Wallboxu će se e-C4 napuniti za 5-7 sati, a na kućnoj utičnici mu je potrebno od 15-30 sati.

Kvaliteta materijala u unutrašnjosti je znatno poboljšana, a dodani su i brojni pretinci koji imaju ukupni obujam gotovo 39 litara. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, C4 ima i „best in class“ prostor za putnike straga te prtljažnik obujma 380 litara.

Početna cijena Citroëna e-C4 iznosi 37.150 eura te ona već dolazi s naprednijom razinom opreme Feel. Ako želite srednju razinu opreme Feel Pack, e-C4 će koštati 38.500 eura, a u najsnažnijoj opremi Shine – 39.800 eura.

Citroën e-C4 ‘Feel’
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    37.2k
Citroën e-C4 ‘Shine’
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    39.8k

Dongfeng Seres 3

Dongfeng je jedan od najpoznatijih i najvećih kineskih proizvođača automobila, a nedavno je predstavio i nekoliko električnih vozila koji su prilagođeni za europsko tržište.

Prvi model koji je započeo s prodajom na europskom tržištu jest Seres 3. Riječ je o potpuno električnom gradskom SUV-u koji ima pristupačne cijene, a nudi dobre performanse.

S obzirom na dužinu od 4,39 metra i širinu 1,85 metara, nudi dosta prostora u unutrašnjosti i prtljažnik obujma 448 litara.

Pokreće ga elektromotor snage 120 kW (163 KS) i 300 Nm okretnoga momenta koji omogućava sasvim solidne performanse, a baterija kapaciteta 53,6 kWh omogućava doseg od 329 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u.

Odlična je stavka da se može puniti na DC punjačima do 100 kW pa će se baterija od 20-80 posto napuniti za 30-ak minuta, a na AC punjačima je omogućeno punjenje snagom od 6,6 kW pa će se do 100% napuniti za osam sati.

Model Seres 3 je već dostupan i za narudžbe u Hrvatskoj, a njegova početna cijena u Luxury paketu opreme iznosi 35.702 eura.

Dongfeng Seres 3
  • Battery
    53.6 kWh
  • Range
    329 km
  • Price
    35.7k
Hyundai Kona Drive Electric
  • Battery
    39.2 kWh
  • Range
    298 km
  • Price
    31.6k
Hyundai Kona Live Electric
  • Battery
    64 kWh
  • Range
    484 km
  • Price
    34.1k

Hyundai Kona

Dolazak Hyundai Kone na tržište je napravio veliku buru zbog izuzetno niske cijene i vrlo velikog dometa kojeg je postizala u odnosu na konkurente s istim kapacitetom baterije. Kona je prilično komforan auto za vozača i suvozača dok je stražnja klupa nešto kraća i ne pretjerano udobna za duža putovanja.

Hyundai Kona Drive Electric ima bateriju kapaciteta 39.2 kWh i stoji 31.600 eura, a ta joj baterija omogućuje domet od 298 kilometara po WLTP ciklusu.

Modeli sa 64 kWh baterijom i 204 KS se dijele ovisno o razini opreme po nazivima Live Electric po cijeni od 34.100 eura, Desire Electric po cijeni od 36.400 eura te Love Electric po cijeni od 39.550 eura. Sva tri imaju domet od skoro 500 km gradske vožnje odnosno otvorene ceste, a na autocesti će prijeći oko 350 km pri brzini od 140 km/h.

Kada koristite stanicu za brzo punjenje s istosmjernom strujom (DC) od 100 kW, bateriji treba samo 54 minute do 80%-tne napunjenosti za obje dostupne verzije pogonskog sklopa. No ako koristite stanicu za punjenje s naizmjeničnom strujom (AC) bilo koje snage, on board charger je ograničen na samo 7,2 kW pa je potrebno 9 sati i 35 minuta da biste potpuno napunili bateriju dugog dometa ili 6 sati i 10 minuta za bateriju kraćeg dometa.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Hyundai modele pa ukoliko kupujete Konu, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Hyundai Ioniq
  • Battery
    28 kWh
  • Range
    204 km
  • Price
    32.8k

Hyundai Ioniq

Hyundai je uz Konu izbacio još jedan model, Ioniq. Ioniq je vrlo velik auto dužine 450 cm i 185 cm širine prepun opreme te osjetno kvalitetnije izrade od Kone.

Ioniq ima kapacitet baterije od 28 kWh, međutim, Hyundai je s tom baterjiom, kao i kod Kone, uspio izvući maksimum pa tako Ioniq ima domet 180 km po autoputu te 225 km po gradu.

U Hrvatskoj se trenutno nalaze zadnja tri vozila i za članove Strujnog kruga dogovorena je specijalna cijena od samo 32.800 eura što je izuzetno povoljno znajući da je redovna cijena 40.800 eura. Stoga se učlanite prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Jaguar i-PACE

Jaguar i-PACE se pojavio kao prva konkurencija Teslinom Model X s visokom kvalitetom izrade i ogromnom baterijom od 90 kWh. Iako se radi o prekrasnom autu s jako puno komfora, nažalost električni dio automobila ne može se mjeriti s Teslom pa je tako Jaguar i-PACE na velikom testu u Engleskoj uspio prijeći samo 357 km na autoputu što je 110 km manje od deklariranih 467 km.

Ono što također trebamo napomenuti je da pokazivač napunjenosti baterije prikazuje samo okvirno stanje napunjenosti baterije, onako kako danas klasični automobili prikazuju napunjenost rezervoara dok sva ostala konkurencija ima vrlo precizan mjerač gdje možete do u postotak znati napunjenost vaše baterije.

Kako možete zaključiti i sa slika, Jaguar I-PACE je prilično veliki automobil sa svojih 470 x 190 cm, s početnom cijenom od 69.400 eura i izuzetnim komforom za duža putovanja. Ako vam doseg nije primarni cilj, nećete pogriješiti pri kupnji Jaguara. Jaguar se puni pri brzini od 100 kW tako da će mu za puno punjenje biti potrebno nešto manje od sat vremena ukoliko punite na punjačima koji podržavaju punjenje na 100 kW.

Jaguar i-PACE
  • Battery
    90 kWh
  • Range
    470 km
  • Price
    69.4k
Kia Niro Edition
  • Battery
    39 kWh
  • Range
    289 km
  • Price
    37.7k
Kia Niro Motion
  • Battery
    64 kWh
  • Range
    455 km
  • Price
    42.3k

Kia Niro

Iako su se kasno uključili u utrku, Hyundai i Kia su zajedničkim snagama izbacili svaki svoj model električnog automobila koji su danas prvi izbor velikom broju kupaca. Iako su zasnovane na istom podnožju, Kia je svoj model Niro malo produžila pa je tako veličina Hyundai Kone 415 x 180 cm, dok je Kia Niro nešto duža i iznosi 435 x 180 cm.

Kao i Kona, i Niro dolazi u dvije verzije baterije i četiri verzije opreme, Edition s 39 kWh baterijom za 37.700 eura, te Motion, Limited i Limited Panorama sa 64 kWh baterijom i cijenama od 42.300 eura, 45.700 eura te 48.450 eura. Nažalost moramo primijetiti da su te cijene osjetno više nego u ostatku Europe te ulaze u cjenovni razred Tesla Modela 3 gdje Tesla suvereno vlada.

Veliki test električnih automobila proveden u Engleskoj pokazao je da Kia Niro sa 64 kWh baterijom prelazi više od 400 km autoputa s jednim punjenjem, odnosno 455 km po WLTP-u. Model s manjom baterijom ima domet od 289 km.

Mazda MX-30

Baziran na modelu CX-30, Mazdin prvi potpuno električni model svjetlo dana ugledao je tek 2020. godine. Mazda je taj model namijenila vozačima koji se prvi puta susreću s električnim vozilom. Na zvučnike se simulira zvuk motora, a ručica mjenjača je klasična kao kod automatskog mjenjača. U modelu MX-30 nalaze se ‘freestyle’ vrata bez središnjih stupova s posebnim šarkama. Prednja vrata se otvaraju prema naprijed pod kutom do 82°, a stražnja vrata prema natrag pod kutom do 80°. Veliki otvor koji nastaje zbog izostanka središnjeg stupa osigurava lagan ulazak i izlazak, te jednostavan utovar i istovar tereta. To ima i svojih mana jer stražnja vrata nije moguće otvoriti ukoliko prednja nisu prije otvorena. Iako dužine čak 440 cm, prostor za noge putnika na stražnjoj klupi je vrlo malen, a stražnja klupa je premala za vožnju odraslih osoba za duže vožnju.

Mazda za svoja vozila ima aplikaciju MyMazda putem koje možete provjeriti stanje napunjenosti baterije, upaliti klima uređaj na daljinu, daljinski otključati i zaključati vrata i slično. To je izuzetno korisno kada ste na putu jer ne morate hodati svako malo do vozila da provjerite je li se vaše vozilo napunilo ili još nije. Osim toga u ljetnim ili zimskim mjesecima, možete par minuta prije polaska ohladiti ili ugrijati vozilo dok je još prikopčano na punjač i na taj način uštediti koji kilometar dometa.

Baterija veličine 35.5 kWh omogućuje domet vozila od 200 km po WLTP načinu mjerenja, a puniti je možete brzinama od 50 kW na brzim, odnosno 6,6 kW na sporim punjačima. Mazda dolazi u 4 različite verzija opreme pod nazivom GT za 31.700 eura, GT Plus za 32.400 te GT Plus Luxury Modern i GT Plus Luxury Vintage za 33.600 eura. MX-30 je prepun dodatne opreme i izuzetno je visoke završne obrade pa ukoliko vam je kvaliteta materijala bitnija od nešto manjeg dosega, definitivno obiđite Mazdin salon i isprobajte MX-30 na test vožnji.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na Mazdu MX-30 pa ukoliko se odlučite na kupnju, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Mazda MX-30 GT
  • Battery
    35.5 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    31.7k
Mazda MX-30 GT Luxury Vintage
  • Battery
    35.5 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    33.6k

Mini Cooper SE
  • Battery
    32.6 kWh
  • Range
    234 km
  • Price
    32.7k

Mini Cooper SE

MINI je sredinom 2019. godine predstavio potpuno električnu verziju Coopera pod nazivom SE. Britanski proizvođač je odmah istaknuo da ovim modelom želi ući u „eru električne mobilnosti“ te ponuditi model koji će biti kao rođen za gradske prometnice. Cooper SE pokreće elektromotor snage 135 kW (184 KS) te se snaga tradicionalno prenosi na prednje kotače. S obzirom na to da MINI sa svakim Cooperom želi postići „go-kart“ doživljaj, električni pogon se ovdje savršeno uklapa.

Cooperu SE do 60 km/h treba samo 3,9 sekunde, do 100 km/h 7,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h.

Baterija kapaciteta 32,6 kWh donosi doseg od 234 km mješovite vožnje po WLTP-u. Cooper SE omogućava punjenje do 50 kW na brzim punjačima (DC) pa će se napuniti od 0 do 80 posto za manje od 35 minuta. Ako se baterija puni na punjačima izmjenične struje (AC) do 11 kW, ista će do 80 posto stići za 2 i pol sata. MINI Cooper SE se nudi samo u verziji s troje vrata, a njegova početna cijena iznosi 32.700 eura.

Nissan Leaf

Dugo vremena najprodavaniji električni automobil dok nije svrgnut od strane Tesla Modela 3. Nissan Leaf nudi visoku kvalitetu izrade uz relativno pristojnu cijenu od 36.700 eura do 39.100 eura za model od 40 kWh te model Plus od 62 kWh za 44.200 eura do 45.300 eura.

Leaf svoje korijene vuče još iz 2011. kada su električni automobili bili stvarno rijetkost. Nissan je jako brzo iterirao Leafa pa tako imamo generacije 2011., 2013. i 2014. sa 24 kWh baterijom, zatim 2016. s 30 kWh, 2018. s 40 kWh te najnoviji Leaf+ izdan 2019. s čak 62 kWh baterijom.

Leaf je 25 cm duži od Golfa i vrlo je komforan za putovanja do 500-600 km, odnosno za cjelodnevno taksiranje za što se i vrlo često koristi. Leaf u verziji s 40 kWh baterijom ima domet od oko 200 km autoputa i 250 km gradske vožnje, a u verziji Plus sa 60 kWh baterijom može prijeći 320 km po autoputu te oko 375 km po gradu.

Nissan Leaf nema aktivno hlađenje i grijanje baterije te ima problem pregrijavanja baterije na putevima iznad 400 km, odnosno 600 km kod modela Plus. Elektronika u autu će zaštititi bateriju od oštećenja, ali će se duljina trajanja punjenja baterije udvostručiti. Tako da ukoliko posjedujete Nissan Leaf ili ga planirate kupiti, planirajte da putevi iznad 400/600 km budu stvarno rijetkost.

Iako u većini karakteristika, osim u veličini, zaostaje za konkurencijom, Leaf ima jedan veliki adut u rukavu. Naime, Leaf je jedini osim Tesle koji omogućuje samovožnju nivoa 2, ali tek u Tekna paketu opreme, odnosno s nadoplatom i u N-Connecta verziji. Ta vam opcija daje mogućnost da se prepustite računalu kod vožnje autocestom koji će umjesto vas upravljati volanom, papučicom ubrzanja i kočnicom.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Nissan modele pa ukoliko kupujete Leafa, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Nissan Leaf
  • Battery
    40 kWh
  • Range
    270 km
  • Price
    36.7k
Nissan Leaf Plus
  • Battery
    62 kWh
  • Range
    382 km
  • Price
    44.2k

Nissan e-NV200

Originalno nastao 2014. godine, Nissan je 2018. godine svoje jedino teretno vozilo nadogradio novom baterijom od 40 kWh. Ta mu je nadogradnja donijela povećani domet od 198 km po WLTP načinu mjerenja.

E-NV200 se u Hrvatskoj može kupiti samo kao vozilo za prijevoz 7 putnika. U teretnoj bi varijanti e-NV200 mogao prevoziti do dvije euro palete istovremeno ukoliko biste izvadili sjedala. Širine 176 cm i dužine skoro 460 cm, e-NV200 pruža dovoljno prostora i za duža putovanja, osim što treba biti svjestan da u konfiguraciji sa sedam sjedala, putnici na zadnjoj klupi neće imati previše prostora za noge.

Nissan e-NV200 je opremljen priključkom na brze CHAdeMO punjače koji će ga u 30 minuta pauze dopuniti za dodatnih 100 km vožnje. Preko noći se puni jedanaest sati na običnoj utičnici, odnosno pet i pol sati na priključku od 32 A.

Možemo zaključiti da je e-NV200 nakon 6 godina od svojeg predstavljanja zrelo dostavno vozilo dovoljno za potrebe većine tvrtki koje svoje dostave obavljaju unutar grada ili na manjim prigradskom području. S obzirom na cijenu struje te nedostatak potrebe za servisima, svoju će nešto višu početnu cijenu vrlo brzo isplatiti.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Nissan modele pa ukoliko kupujete e-NV200, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Nissan e-NV200
  • Battery
    40 kWh
  • Range
    198 km
  • Price
    39.6k
Opel Corsa-e
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    34.4k

Opel Corsa-e

Pošto je GM prodao Opel PSA grupaciji, nova platforma za sljedeći električni automobil nakon Ampere-e je naravno stigla od strane novog vlasnika. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog modela je potpuno drugačija.

Corsa-e u Hrvatskoj dolazi samo u jednoj verziji pod nazivom Elegance s baterijom kapaciteta 50 kWh što joj omogućuje WLTP domet od 330 km. Veličine 400 x 175 cm, ima dovoljno prostora za povremene međugradske vožnje bez napora.

Cijena Opel Corse iznosi 34.400 eura, a bitno je napomenuti da Opel Corsa-e podržava punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.

Opel Mokka-e Edition
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    322 km
  • Price
    32.1k
Opel Mokka-e Ultimate
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    322 km
  • Price
    36.9k

Opel Mokka-e

Opel je nedavno predstavio potpuno novu generaciju Mokke koja sada izgleda znatno privlačnije, a ujedno je i prva generacija koja u ponudi ima i potpuno električnu verziju. Naravno, Mokka-e je napravljena na jednakoj platformi kao i Peugeot e-2008 i Citroën e-C4 pa s njima dijeli brojne značajke.

Pokreće ga elektromotor snage 100 kW (134 KS) i 260 Nm okretnoga momenta, a kao i bratski SUV-ovi, ima pogon na prednje kotače. Maksimalna brzina mu je limitirana na 150 km/h, ali zato je ubrzanje poprilično dobro jer do 100 km/h stiže već za 8.5 sekundi.

Baterija kapaciteta 50 kWh omogućava mu mješoviti doseg od 322 kilometra prema WLTP ciklusu, a odlična je stavka da se na ultra-brzim punjačima može puniti snagom do 100 kW pa će od 10-80 posto stići za manje od 31 minute.

Na AC punjačima omogućeno mu je punjenje do 7.4 kW snage, odnosno 11 kW uz nadoplatu, pa će se tako napuniti do 100 posto za samo 7 sati i 15 minuta, odnosno uz mogućnost bržeg punjenja za manje od 5 sati.

Svaki od spomenutih SUV-ova ima svoje prednosti, a za Opel Mokku-e se može reći da su njene prednosti definitivno izgled i cijena. Mokka-e ima manju početnu cijenu za čak 30 tisuća kuna za razliku od e-2008 i e-C4, a kada se uračunaju popusti Strujnog kruga, ponuda je samo još bolja.

Početna cijena novog Opela Mokke-e je tako 32.120 eura u Edition opremi. Druga po redu oprema Elegance ima početnu cijenu 33.330 eura, a Mokku-e s već dosta snažnom opremom GS Line možete dobiti za 34.015 eura. No ako želite imati najsnažniju opremu Ultimate, morat ćete izdvojiti 36.909 eura.

Opel Vivaro-e Furgon
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    230 km
  • Price
    43.6k
Opel Vivaro-e Crew Cab
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    57k

Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e kupcima pruža veliki izbor varijanti. Može se naručiti kao Furgon s velikim teretnim prostorima M ili L, kao dostavni kombi s dva reda sjedala, kao kombi isključivo za prijevoz većeg broja putnika ili čak kao platforma s kabinom.

Sve verzije pokreće jednak elektromotor snage 100 kW ili 136 KS, ali kupci mogu birati između dvije baterije – manje s kapacitetom 50 kWh ili veće s kapacitetom 75 kWh. Vivaro-e s baterijom kapaciteta 50 kWh omogućava doseg od najviše 230 kilometara, a s baterijom 75 kWh doseg od najviše 330 kilometara prema WLTP-u.

Kao i kod srodnih modela iz PSA grupacije, odlična je stavka da se ovi kombiji mogu puniti snagom do 100 kW pa će na takvim punjačima verzija s manjom baterijom stići do 80% već za 30 minuta, a verzija s većom baterijom već za 45 minuta.

Na AC punjačima omogućeno je punjenje snagom do 7,4 kW koje će manju bateriju do 100 posto napuniti za samo 7 sati i 15 minuta, a veću bateriju za manje od 10 sati. Opel nudi mogućnost doplate i ‘on-board chargera’ do 11 kW pa će se vrijeme punjenja smanjiti za 20-ak posto.

Ovakvi kombiji su savršena opcija za sve tvrtke koje nude usluge prijevoza i dostave unutar grada ili pak međugradske usluge. Velike uštede mogle bi se vrlo brzo pokazati samo kad oduzmemo troškove goriva, a kad zbrojimo održavanje, računica je jasna.

Početna cijena za Furgon verziju s manjom baterijom iznosi 43.580 eura, a za verziju s većom baterijom 49.800 eura. Ako Vam je zanimljivija verzija s dva reda sjedala, početna cijena za istu iznosi 53.750 eura, a za verziju s većom baterijom 57.000 eura. Putnička verzija Vivara-e ima početnu cijenu od 46.330 eura, a ako želite verziju s većom baterijom, početna cijena raste na 55.120 eura.

Peugeot e-208

PSA grupacija je razvila platformu na kojoj bazira veći broj vozila iz grupacije. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog od ova tri modela je potpuno drugačija.

Kao i ostatku game, u “dvjestoosmici” možete naći bateriju od čak 50 kWh koja vam omogućuje domet od 339 km po WLTP-u.

S obzirom na veličinu od 400 x 175 cm, moguće su i povremene međugradske vožnje bez napora iako je primarni namjena e-208 da bude gradsko vozilo.

Model e-208 dolazi u četiri verzije, Active za 30.900 eura, Allure za 31.700 eura, GT za 33.200 eura te GT Line za 35.300 eura.

Sve verzije podržavaju punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.

Peugeot e-208
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    339 km
  • Price
    30.9k

Peugeot e-2008

Grupacija PSA je prilično ozbiljno shvatila fazu promjene iz ICE vozila u električna i izašla s odličnom platformom na kojoj bazira svoja Peugeot, Citroen, a po novome i Opel vozila.

Model e-2008 je mini SUV, ali u stvarnosti nešto manji od Nissan Leafa, skoro 20 cm kraći i koji centimetar niži od Leafa, međutim s osjetno novijom tehnologijom od Nissana. I u e-2008, kao i kod drugih modela iz grupacije, se nalazi 50 kWh baterija kojom možete prijeći 330 km po WLTP-u.

Peugeot e-2008 vam omogućuje brzo punjenje na čak 100 kW, odnosno 7 kW na sporim punjačima. Uz odličan termalni sustav upravljanja baterijom, gdje se tekućina kojom se hladi kabina koristi i za hlađenje i grijanje baterije, duža putovanja postaju vrlo jednostavna.

Model e-2008 dolazi u četiri verzije, Active za 33.300 eura, Allure za 34.400 eura, GT za 35.700 eura te GT Line za 37.700 eura.

Peugeot e-2008
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    33.3k
Porsche Taycan 4S
  • Battery
    79 kWh
  • Range
    407 km
  • Price
    92.4k
Porsche Taycan Turbo
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    463 km
  • Price
    132k

Porsche Taycan

Porsche u električne automobile nije ušao zato da bi vam uštedio koju kunu na gorivu, nego zato što su električni automobili počeli sve češće odnositi pobjede na raznim utrkama zbog svojih nevjerojatnih ubrzanja.

Dolazi u 4 verzije jačine motora od 530 do 760 KS što najjačem modelu daje ubrzanje od 0-100 km/h za samo 2,8 sekundi. Kako se pokazalo kod našeg jedinog predstavnika Rimac Automobila, teže je prenijeti tu snagu na podlogu nego je proizvesti.

Porsche je sličnih dimenzija kao i Tesla Model S, 500 x 200 cm i jedini omogućuje punjenje na punjačima brzine 270 kW, što je osjetno više i od Teslinih 150 kW. Trenutno se vodi mali rat između Porschea i Tesle oko brzine punjenja i brzine prijeđenog kruga na Nürburgringu gdje Porsche pokazuje da može pratiti Teslu.

Dok vozači Tesle imaju na raspolaganju preko 500 stanica za punjenje u Europi, niti vozači Porschea ne zaostaju previše. Najveća mreža brzih punjača iza Teslinih je Ionity sa svojih 312 stanica za punjenje u Europi. Ti punjači omogućuje vozačima Porschea da napune svoje jurilice maksimalnom brzinom, što za samo 4 minute daje dodatni domet od 100 km. To je naravno u idealnim uvjetima, ali nije nemoguće postići.

Porsche nije poznat po malim cijenama pa nije ni čudno da osnovni model, s kojim možete prijeći 407 km po WLTP-u, stoji čak 92.400 eura. Za dodatnih 40 tisuća eura taj će se domet u Turbo verziji povećati na 463 km. Za 160.600 eura možete dobiti najsnažniju verziju Turbo S koja ima više od 460 kW (625 KS) te ima doseg 412 km.

Renault Zoe

Renault Zoe je jedan od najstarijih električnih automobila i svakih par godina izbacuje osvježenu verziju. Trenutno je aktualna čak četvrta generacija koja je izašla 2019. godine pod nazivom ZE50.

Renault ima politiku najma baterije koja se u zapadnim zemljama pokazala kao pun pogodak jer je jamstvo na bateriju neograničeno, a cijena najma baterije je samo 40-tak funti mjesečno u Engleskoj. Vozila koja dolaze bez baterije, odnosno gdje se baterija plaća odvojeno koštaju već od 15.000 eura na dalje, ali ta opcija nije omogućena u Hrvatskoj. U Hrvatskoj Zoe dolazi u četiri verzije, Life za 28.900 eura,  Zen R110 za 30.500 eura, Zen R135 za 31.000 eura te Intens za 32.400 eura.

Verzija ZE50 dolazi s baterijom kapaciteta 50 kWh koja mu daje domet od oko 250-300 km autoputa te 300-350 km gradske vožnje.

Zoe je s veličinom od 410 x 175 cm tek deset centimetara duži od Corse i Peugeota 208, ali zbog svojeg aerodinamičnog oblika ima problema sa zadnjim vratima gdje viši ljudi teže ulaze na zadnju klupu.

Ono što je zanimljivo naglasiti je da Zoe ima ugrađen ispravljač koji mu omogućuje punjenje na sporim punjačima brzinom od čak 22 kW pa ćete tako za samo nešto više od 2 sata napuniti svoj Zoe i na sporijim AC punjačima. Na brzima će vrijeme punjenja biti duplo kraće.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Zoe, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Renault Zoe Life
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    28.9k

Renault Zoe Intens
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    32.4k

Renault Twingo ZE

Izgleda da je Renault prva kompanija koja je pronašla dobitnu kombinaciju. Uzmi Zoe, smanji bateriju na pola, iskoristi najmanje vozilo koje imas u ponudi i voila! – stigao je Twingo ZE s baterijom od 23 kWh za cijenu od samo 18.700 eura.

Ta će mu baterija omogućiti domet od 180 km po WLTP-u i time ga ograničiti samo na gradsku vožnju. Ukoliko ikad poželite doći od Zagreba do Zadra, moći ćete to jedino starom cestom uz barem jedno punjenje od sat vremena.

No Twingo ZE je savršen automobil za obavljanje svakodnevnih potreba ili kao drugi automobil u obitelji, bez da vas pretjerano “opali” po džepu. Naime, ovaj gradski mališan je uz poticaje jedan od najjeftinijih automobila na tržištu novih vozila.

Iako nema priključak na brze punjače, moguće ga je napuniti na sporim punjačima kojih je daleko više od brzih pri brzini od čak 22 kW. Pri toj brzini će se mali Twingo dopuniti za samo sat vremena.

Twingo dolazi u tri verzije: Life po cijeni od 18.700 eura, Zen po cijeni od 19.700 eura te Intens za 21.200 eura. Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Twingo ZE, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Renault Twingo ZE Life
  • Battery
    23 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    18.7k
Renault Twingo Intens
  • Battery
    23 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    21.2k

Renault Twizy

Renault Twizy je sve samo ne uobičajeno vozilo. Riječ je o lakom motoriziranom četverociklu koji privlači poglede svojim maštovitim izgledom, a svejedno ima performanse koje mogu zadovoljiti većinu svakodnevnih potreba prosječnog vozača.

Francuski proizvođač je s Twizyjem pružio velik izbor individualizacije pa prilikom naručivanja kupci mogu birati između boje, naplataka, hoće li imati vrata i kakva te žele li dva sjedala ili prtljažni prostor. Osim toga, kupci mogu birati i između dvije verzije elektromotora.

Osnovna verzija Twizyja (45) dolazi s motorom snage 4 kW (5 KS) i 33 Nm okretnoga momenta, a snažnija verzija (80) ima motor snage 13 kW (17 KS) i 57 Nm okretnoga momenta. Iako takva snaga možda zvuči malo, riječ je o vozilu koje teži tek 445 kilograma, a osnovnu verziju mogu voziti čak i maloljetnici s položenom AM kategorijom.

Obje verzije su opremljene baterijom kapaciteta 6,1 kWh te Renault navodi da se s takvom baterijom može prijeći od 90 do 100 kilometara po WLTP-u.

Baterija se može puniti samo na običnim utičnicama do 3,7 kW pa će se Twizy od 0 do 100% napuniti za 3 i pol sata.

Početna cijena za Twizy 45 iznosi 10,100 eura, a za Twizy 80 iznosi 12,500 eura.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Twingo ZE, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Renault Twizy 40
  • Battery
    6.1 kWh
  • Range
    100 km
  • Price
    10.1k
Renault Twizy 80
  • Battery
    6.1 kWh
  • Range
    90 km
  • Price
    12.5k

Renault Kangoo ZE 33

Iako je Renault Zoe u lipnju 2019. povećao kapacitet svoje baterije na čak 50 kWh, Renault Kangoo je ostao samo u verziji s baterijom od 33 kWh. Ta baterija mu omogućuje domet od 229 km po WLTP-u što je jako dobro u usporedbi koliko konkurencija uspijeva postići i s puno većim baterijama.

Kangoo ZE dolazi u tri verzije, Express dužine 430 cm po cijeni od 26.200 eura, Express Maxi Furgon dužine 470 cm po cijeni od 27.800 eura, te “Express Maxi Produljena kabina” s dodatnom zadnjom klupom po cijeni od 29.400 eura.

Tovarni prostor kod Kangooa je nešto manji nego kod konkurencije pa tako nećete u njega moći ugurati dvije euro palete već samo jednu po dužini. Razlog tome je razmak između zadnjih kotača od samo 104 cm dok je dužina euro palete 120 cm.

Kangoo Z.E. pati od jednog velikog problema, a to je nedostatak brzog punjenja. Naime, maksimalna snaga kojom možete puniti vaš Kangoo iznosi samo 7 kW, što znači da ćete vašu bateriju napuniti za manje od pet sati. To i nije problem kada se vozilo puni preko noći, ali postaje ogroman problem ukoliko vam je dnevna ruta duža od 229 km. Kangoo Z.E. će se tako u 30 minuta pauze dopuniti za samo 20 km vožnje.

Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Kangoo ZE 33, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.

Renault Kangoo ZE 33
  • Battery
    33 kWh
  • Range
    229 km
  • Price
    26.2k
Renault Kangoo Maxi ZE 33
  • Battery
    33 kWh
  • Range
    229 km
  • Price
    27.8k
Rimac C_Two
  • Battery
    120 kWh
  • Range
    550 km
  • Price
    1.8m

Rimac C_Two

Ovog hrvatskog predstavnika bi svatko poželio, ali je malo onih koji će si ga moći i priuštiti. C_Two ima bateriju od 120 kWh i domet od čak 550 km.

Ovo naravno nisu glavne prednosti ovog automobila već je njegova najbitnija značajka 4 motora ukupne snage od čak 1915 KS i ubrzanje od 0-100 za samo 1,85 sekundi, brže nego što možete to pročitati na glas.

Interesantno je da C_Two nije malen auto koliko god se činio na slici. Dugačak je 475 cm, a širok gotovo 2 metra. Cijena C_Two iznosi 1,8 milijuna eura, ali čak i da posjedujete toliki novac, nećete ga moći kupiti jer su svi modeli rasprodani 5 godina unaprijed.

Smart

Električni Smart je daleko najmanji automobil na cijelom popisu. Smart je u stvari svoja posebna kategorija i oni koji žive, a pogotovo rade u centru grada itekako cijene veličinu Smarta od samo 270 x 165 cm.

Smart dolazi u tri verzije, ForTwo za 23.400 eura, ForFour za 24.100 eura te ForTwo Cabrio za 26.900 eura.

Iako naizgled mala, baterija od 18 kWh daje Smartu domet od 133 km po WLTP-u s obzirom na veličinu samog vozila.

Smart nema mogućnost punjenja na brzim DC punjačima, ali uz nadoplatu od 1060 eura možete ubrzati punjenje sa 7.2 kW na 22 kW i na taj način njegovu malu bateriju na AC punjačima napuniti za ispod sat vremena.

Smart ForTwo
  • Battery
    18 kWh
  • Range
    133 km
  • Price
    23.4k
Smart ForFour
  • Battery
    18 kWh
  • Range
    133 km
  • Price
    24.1k
Škoda ENYAQ iV 50
  • Battery
    51.7kWh
  • Range
    340 km
  • Price
    33.2k

Škoda ENYAQ iV 80
  • Battery
    77.1 kWh
  • Range
    510 km
  • Price
    43.1k

Škoda ENYAQ iV

Škoda ENYAQ iV predstavlja primjer kako su u VW grupi zamislili budućnost električnih vozila.

ENYAQ iV je zasnovan na novoj MEB platformi, Modularer E-Antriebs-Baukasten, platformi koja izgleda poput skejta na kojem se nalaze baterije, kotači i kompletna elektronika, a na koju se onda montiraju karoserije po želji.

Platforma je namijenjena kompletnoj VW grupi, a otkupio ju je i Ford. Najpoznatiji predstavnik te nove game je VW ID.3.

ENYAQ dolazi u tri verzije ovisno o veličini baterije s kojom raste i dodatna oprema, Model 50 za 33.200 eura, Model 60 za 36.900 eura te Model 80 za 43.100 eura.

Kako raste kapacitet baterije, tako raste i domet pa najjeftinija verzija ima domet 340 km, srednji 390 km, a najveci čak 510 km po WLTP-u. 

S obzirom na to da se radi o SUV-u dužine 4,65 m, širine skoro 1,9 m i visine 1,62 m, te su brojke izuzetno dobre, a dolaze zbog izuzetno niskog otpora zraka od samo 0,27.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 je zadnji krik tehnologije najnaprednije tvrtke u svijetu električara u kojem su riješene sve dječje boljke.

Model 3 je osjetno veći auto od Golfa sa svojih 470 x 185 cm i prvi je auto u ovom vodiču koji prelazi širinu od 180 cm. Kada tome pridodamo da sve Tesle imaju osim stražnjeg prtljažnika i prednji “frunk”, mjesta za veću obitelj ima i više nego dovoljno.

Unutrašnjost Modela 3 u potpunosti napušta klasičnu instrument tablu gdje su se svi podaci nalazili ispred vozača i uvodi centralni monitor sa svim potrebnim podacima i kontrolama. Iako zvuči vrlo radikalno, svi vlasnici ovog modela su izjavili da je nakon par dana prilagodbe ovo osjetno bolji način prikaza podataka nego smo do sada navikli.

Model 3 dolazi u tri verzije, Standard s 50 kWh baterijom za koju ćete morati izdvojiti 42.500 eura, Long Range sa 75 kWh koja stoji 53.100 eura te Performance s također 75 kWh baterijom za koji ćete morati izdvojiti 59.700 eura. Verzija s manjom baterijom ima domet od 381 km po WLTP-u, a s većom 560 km kod Long Range i 530 km kod Performance modela.

Ono što je jako bitan podatak je da se Model 3 može puniti brzinom od 120 kW dok se većina automobila na ovom testu mogu puniti brzinama od 50 kW.

Novi punjači od kojih je u Hrvatskoj postavljno tek tri, uz Tesline Superchargere, omogućavaju brzine punjenja Modela 3 i do 250 kW. Bitno je naglasiti i da se Tesle mogu puniti na javnim punjačima, ali i na svojoj mreži super punjača koju mogu koristiti samo Teslina vozila.

Tesla Model 3 Standard
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    381 km
  • Price
    42.5k
Tesla Model 3 Performance
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    560 km
  • Price
    59.7k

Tesla Model Y

Posljednji model koji je izašao s proizvodnih traka Tesle je Model Y. Napravljen kao nadogradnja Modela 3, riješio je sve i najmanje sitnice koje su znale mučiti vlasnike “trojke”, iako ih nije bilo puno.

Dok je Model 3 sedan, Model Y je SUV. Samim time je i nešto duži i širi od Modela 3 te viši za skoro 20 cm što daje više prostora za glavu.

Model Y dolazi samo u dvije verzije Long Range po cijeni od 66.600 eura te Performance po cijeni od 72.900 eura, obje sa 75 kWh baterijom.

Iako je kapacitet baterije jednak kod oba modela, zbog jačih motora pada domet pa tako Long Range ima domet od 505 km, a Performance 480 km.

No bitno je naglasiti da Model Y još uvijek nije dostupan za narudžbe u hrvatskom zastupništvu Tesle pa ako ga zaželite, morat ćete ili pričekati ili uvesti iz većih europskih zemalja.

Udruga Strujni krug organizira uvoz električnih automobila koji nisu dostupni na hrvatskom tržištu pa tako Model Y možete naručiti i preko nas ako se učlanite.

Tesla Model Y Long Range
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    505 km
  • Price
    66.6k
Tesla Model Y Performance
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    480 km
  • Price
    72.9k

Tesla Model S

Tesla Model S je vozilo kojem možemo zahvaliti današnju transformaciju tržišta. Prvi model izašao je danas već davne 2012. godine i progres izrade Modela S je konstantan. Za razliku od klasičnih automobila, Model S je kontinuirano dorađivan i danas imamo vrlo ispoliran automobil riješen svih dječjih bolesti.

Sa svojih 500 x 200 cm, Model S je nešto veći od Audija A6 i BMW Serije 5, a desetak centimetara kraći i par centimetara širi od Audija A8 i BMW Serije 7. S obzirom na to da Model S nudi i prostor za prtljagu ispod prednjeg poklopca “motora”, prostora ima više nego dovoljno.

Model S je dostupan za narudžbe u tri verzije – Long Range, Plaid i Plaid+. Već osnovna verzija ima bateriju kapaciteta 100 kWh koja omogućava doseg od čak 663 kilometara. Za verzije Plaid i Plaid+ kapacitet baterije još uvijek nije poznat, ali obećani doseg iznosi 628 km, odnosno 837 km za verziju Plaid+.

S obzirom na to da je ovdje riječ o premium automobilu, cijene nisu male, ali Model S je definitivno ‘best buy’ u svojoj klasi i po performansama i prema tome što nudi u opremi. Početna cijena za Long Range iznosi 89.000 eura, za Plaid 118.100 eura, a za najsnažniju verziju Plaid+ iznosi 140 tisuća eura.

Tesla Model S Long Range
  • Battery
    100 kWh
  • Range
    663 km
  • Price
    89k
Tesla Model S Plaid+
  • Battery
    115+ kWh
  • Range
    837 km
  • Price
    140k

Tesla Model X

Nakon što je Model S napravio veliku transformaciju tržišta automobila i praktički probio put za sva električna vozila, Tesla je 2016. godine odlučio napraviti i Model X koji bi bio odgovor na rastuću popularnost velikih SUV-ova.

Model X je definitivno najveći automobil u našem vodiču sa svojih 505 x 210 cm, a može se naručiti u konfiguracijama s 4, 5, 6 ili čak 7 sjedala. Ovaj SUV ima i vrlo prostran prtljažnik, a uz dodatak prednjeg prtljažnika, bez problema možete prevesti i veće skupine ljudi na duža putovanja.

U početku se Model X nudio u dvije verzije, ali kao i s Modelom S, konstantno se mogao pratiti progres izrade. Tako su danas dostupne dvije verzije ovog SUV-a, a to su Long Range i Plaid. Osnovni Long Range dolazi s baterijom kapaciteta 100 kWh i dva snažna elektromotora pa ima doseg od 580 kilometara po WLTP-u.

S druge strane, verzija Plaid je najnovija verzija koja dolazi s čak tri elektromotora i novom baterijom (kapacitet još uvijek nepoznat) pa ima brutalno ubrzanje do 100 km/h za samo 2,6 sekunde, maksimalnu brzinu 262 km/h te doseg od 547 kilometara prema WLTP ciklusu.

Kao i s Modelom S, ovdje je riječ o iznimno luksuznom automobila pa cijene nisu male, ali se nudi vrlo mnogo. Početna cijena za Model X u Long Range verziji iznosi 99.500 eura, a cijena za Plaid verziju iznosi 119.500 eura.

Tesla Model X Long Range
  • Battery
    100 kWh
  • Range
    580 km
  • Price
    99.5k
Tesla Model X Plaid
  • Battery
    90 kWh
  • Range
    547 km
  • Price
    119.5k
Volkswagen ID.3 Pro
  • Battery
    58 kWh
  • Range
    420 km
  • Price
    33.9k
Volkswagen ID.3 Pro S
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    519 km
  • Price
    44.6k

Volkswagen ID.3

Volkswagen je prvi proizvođač, nakon Tesle, koji je ozbiljno pristupio izradi električnih vozila. Dok sva ostala konkurencija na svoja električna vozila gledaju kao na malog brata koji će dobiti mjesto negdje u kutu salona, njemački proizvođač ima ozbiljne namjere zavladati tržištem s modelom ID. 3.

ID. 3 dolazi s tri kapaciteta baterija, a to su 45 kWh (verzije Pure i Pure Performance), 58 kWh (verzije Pro i Pro Performance) te 77 kWh (verzija Pro S). Razlike unutar same linije opreme, primjerice Pure i Pure Performance, su u snazi elektromotora, a potom se još dodatno biraju različiti stupnjevi opremljenosti vozila.

Osnovna verzija Pure s baterijom kapaciteta 45 kWh tako dolazi s elektromotorom snage 93 kW, dok Pure Performance dolazi s istom baterijom i elektromotorom snage 110 kW. Verzija Pro s baterijom od 58 kWh dostupna je s elektromotorom snage 107 kW, dok verzija Pro Performance dolazi s elektromotorom snage 150 kW. Konačno, najsnažnija verzija Pro S dolazi isključivo s baterijom 77 kWh i elektromotorom snage 150 kW.

Verzije Pure i Pure Performance s najslabijom baterijom od 45 kWh trebale bi u ponudu stići krajem godine pa će se tada znati i točne cijene, ali sve ostale verzije su već dostupne za narudžbe. No poznat je podatak da će ta baterija omogućavati doseg između 275 i 330 kilometara.

Početna cijena za verziju Pro s baterijom od 58 kWh je 33.900 eura, a za snažniju verziju s istom baterijom je 35.300 eura. Slabija verzija Pro ima mješoviti doseg od 420 kilometara prema WLTP ciklusu, dok verzija Pro Performance nudi doseg od 415 kilometara.

Najsnažnija verzija Pro S s baterijom kapaciteta 77 kWh ima početnu cijenu od 44.650 eura. S obzirom na to da ista ima znatno veću bateriju od ostalih verzija, ne treba čuditi da joj je mješoviti doseg 519 kilometara, a po gradu može prijeći i preko 750 kilometara prema WLTP-u.

Volkswagen ID.4 Pro Performance Life
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    496 km
  • Price
    35.4k

Volkswagen ID.4 Pro Performance Max
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    496 km
  • Price
    42.5k

Volkswagen ID.4

Samo godinu dana nakon predstavljanja ID.3-a, Volkswagen je predstavio i SUV u C-segmentu pod nazivom – ID.4. Riječ je automobilu koji je napravljen na istoj platformi kao i kompaktni model, ali donosi znatno više prostora, povišenu poziciju sjedenja i brojne stavke koje su dodatno dorađene.

Za razliku od kompaktnog ID.3-a, ID.4 će u osnovnoj verziji dolaziti s baterijom kapaciteta 52 kWh, a kupci će još moći odabrati i snažniju verziju s baterijom kapaciteta 77 kWh. Manja baterija će tako omogućiti prosječni doseg od 315 kilometara mješovite vožnje, a veća oko 455 kilometara prema WLTP ciklusu.

U Hrvatskoj su trenutno otvorene prednarudžbe samo za 1st Edition verziju koja dolazi u paketu opreme Pro Performance s kapacitetom baterije od 77 kWh i maksimalnom snagom električnog motora od 150 kW/204 KS. No točna cijena koja će biti u prodaji još uvijek nije otkrivena.

Sredinom godine se mogu očekivati i ostale verzije. Osnovni model Pure Performance dolazit će s baterijom kapaciteta 52 kWh i snagom električnog motora 95 kW/125 KS, a najsnažniji model bit će ID.4 GTX kojeg će pokretati dva elektromotora ukupne snage 225 kW/306 KS te će biti opremljen pogonom na sve kotače i baterijom kapaciteta 77 kWh.

Početna cijena za osnovni model iznositi oko 35.400 eura, a za verzije opremljene većom baterijom iznosi oko 42.500 eura.

Vodič rabljenih EV

U ovom velikom vodiču za kupnju rabljenih električnih vozila prikazat ćemo vam brojne automobile koje danas možete kupiti s različitim budžetima, a ujedno ćemo vam ukazati i na stavke na koje svakako morate pripaziti prilikom kupovine istih.

Električna vozila se razvijaju eksponencijalno, upravo onako kako su se razvijali i mobilni telefoni prvih 5-6 godina. Međutim, nemaju svi potrebe za najnovijim uređajima/vozilima. Ponekad je sasvim dovoljno da vozilo može dnevno prijeći 100-200 km te da je taj put manje više besplatan.

Koristeći klasično vozilo, mjesečni trošak takvog putovanja iznosi oko 3.000 kn kad uračunamo i servise. S električnim vozilom cijena takve vožnje pada na samo 200 kn mjesečno, a starija električna vozila bit će sasvim dovoljna za svakodnevne potrebe.

Najveći pomak učinjen je u zadnjih 17 godina otkad je osnovana Tesla Motors Inc. Možemo reći da su dječje bolesti riješene tek 2014. godine kad su proizvođači konačno shvatili zašto dolazi do degradacije baterija. Vozila proizvedena prije toga roka često imaju problema s padom kapaciteta baterija pa svakako preporučujemo da izbjegavate vozila starija od 2014. godine.

Tek od 2018. godine pojavljuje se i veći broj električnih vozila kojima kapacitet baterija značajno raste. S obzirom na to da je ovaj vodič namijenjen tome da vam pomogne pronaći jeftino električno vozilo, zadržat ćemo se na vozilima proizvedenima između 2014. i 2020. godine te vidjeti što se to točno nudi na tržištu i u kojim budžetima.

Prosječne cijene svih modela preuzete su s njemačkog oglasnika mobile.de, a s obzirom na to da se pri uvozu ne plaćaju PP i PPMV, pri kupovini je, na navedenu cijenu, potrebno uračunati barem 500 eura za dovoz. Strujni krug organizira kupovinu i dovoz rabljenih električnih vozila pomoću naših partnera pa ako ste zainteresirani za kupovinu, svakako se prije učlanite u Strujni krug.

Na što paziti pri kupovini?

Kupovina rabljenih vozila uvijek je rizična kupovina, ali kod potpuno električnih vozila, ona ne mora biti toliko rizična. Naime, električna vozila su znatno manje sklona kvarovima zbog puno jednostavnijeg sklopa motora i pogona pa su samo rijetki slučajevi da s mehaničke strane nešto ne valja na vozilu.

Elektromotor kao takav ne zahtjeva neko održavanje – nema promjena ulja, antifriza, lanaca, remena i sličnih komponenti pa održavanja kao i da nema. Komponente koje su potrošna roba na električnim vozilima mogu biti kočnice, dijelovi ovjesa, brisači, gume, filteri kabine i slični dijelovi.

Baterija je komponenta koja najčešće zabrinjava potencijalne kupce pri kupovini rabljenih električnih vozila, ali ako je ona dobro održavana, vrlo je vjerojatno da je zadržala velik dio kapaciteta. Proizvođači svakako pružaju garanciju na baterije od 5-10 godina, ovisno od vozila, te se gleda da u garantnom roku kapacitet ne pada ispod 70 posto. 

Stoga prilikom kupovine rabljenog električnog vozila, svakako prvo obratite pažnju na općenito stanje vozila. Provjerite po linijama karoserije ako je vozilo sudjelovalo u nesrećama, probajte ga voziti kako bi uvidjeli da su dijelovi poput kočnica i ovjesa u redu. Ako je vozilo sudjelovalo u prometnoj nesreći, bitno je provjeriti da kućište baterije i ostali dijelovi električnog pogona nisu bili oštećeni.

Potom svakako preporučujemo odvesti ga i u ovlašteni servis kako bi ga iskusni serviseri detaljno pregledali te se spojili putem OBD II priključka na isto i provjerili ako automobil izbacuje bilo kakvu grešku. Prilikom spajanja moguće je provjeriti i trenutni kapacitet baterije pa to obavezno zatražite u servisu kako bi znali isplati li se kupiti vozilo.

Za litij-ionske baterije kakve se nalaze u većini današnjih električnih vozila, predviđen je životni rok od 15-20 godina te u tom roku kapacitet baterije ne bi trebao pasti ispod 70 posto. Redovnim punjenjem na kućnoj utičnici ili AC punjačima te održavanjem baterije između 15 i 80 posto napunjenosti, životni vijek baterije se može još i godinama više održati.

Stoga ako želite da vas rabljeno električno vozilo služi još godinama s istom baterijom, svakako preporučujemo da tražite vozilo koje ima 85 posto ili više sačuvanog kapaciteta baterije. Sve ostale komponente provjeravate kao i kod klasičnih vozila kako bi znali ako nešto na istome treba promijeniti.

Renault Zoe
  • Battery
    22 kWh
  • Range
    150 km
  • Price
    7.5k

Smart ForTwo
  • Battery
    17.6 kWh
  • Range
    101 km
  • Price
    8k

Rabljeni EV do 10.000 eura

Na europskim oglasnicima već postoji velik izbor električnih automobila koji koštaju manje od 10 tisuća eura. To su automobili poput Renaulta Zoeja, Smarta ForTwoa, Volkswagena e-Upa, bratskih Citroena C-Zero, Mitsubishija iMiEV-a i Peugeota Iona te čak i dostavna dostavna vozila poput Renault Kangooa i Nissana e-NV200.

No prilikom kupovine električnih vozila u takvom cjenovnom rangu treba detaljno čitati oglas i biti veoma oprezan. Naime, većina najjeftinijih električnih vozila dolazi bez baterije jer se u državama poput Njemačke i Francuske mogla samo iznajmiti baterija za električne automobile.

Tako ćete već ispod pet tisuća eura imati veliki izbor primjerice Renaulta Zoeja i Smarta ForTwoa, ali oni su u većini slučajeva bez baterije. Tek oni primjerci koji koštaju više od 7-8 tisuća eura, imat će bateriju i to će svakako biti istaknuto u oglasu.

Navedena električna vozila pretežno su proizvedena od 2014. do 2016. godine te su tada još uvijek dolazili s manjim baterijama od primjerice 17 do 22 kWh. Takva baterija omogućuje doseg između 100 i 150 kilometara što je većini sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe, a opet je vrlo povoljna kupovina.

Ako ste u potrazi za gradskim automobilom ili drugim vozilom u kućanstvu, svakako preporučujemo ovakvu kupovinu. No svakako obratite pažnju na kapacitet baterije i stanje vozila kako bi vas isto moglo još godinama služiti.

Rabljeni EV do 15.000 eura

Budžetom do 15 tisuća eura već se otvaraju brojne mogućnosti pri kupovini rabljenih električnih vozila. Osim što se nudi znatno veći broj električnih modela, moguće je kupiti i puno novije primjerke.

U tom budžetu mogu se pronaći manji automobili poput BMW-a i3, Renaulta Zoeja, Volkswagena e-Upa i Smarta ForTwoa koji su samo tri godine stari, a ako trebate veće vozilo, pronaći ćete i automobile poput Volkswagena e-Golfa, Nissana Leafa, Kije Soul EV te čak ponekog rijetkog Forda Focusa Electrica.

Cijene za manja električna vozila, pa čak i novijih godišta, kreću se oko 13 tisuća eura nadalje. Većina su već opremljena baterijom, ali svakako još uvijek preporučamo da detaljno čitate oglas kako slučajno ne bi „naletjeli“ na vozilo bez baterije.

Ako Vas interesiraju veća vozila poput Nissana Leafa, Volkswagena e-Golfa ili Kije Soul EV (u ponudi su većinom 2015. i 2016. godište), cijene se u pravilu kreću od 14 tisuća eura na dalje. Kod oba primjera možete pronaći i vozila s dosta bogatim opremama, ali ta godišta još uvijek u pravilu donose doseg oko 150-200 kilometara.

Volkswagen e-Up
  • Battery
    18.7 kWh
  • Range
    130 km
  • Price
    13.5k
Nissan Leaf
  • Battery
    24 kWh
  • Range
    135 km
  • Price
    14k
Hyundai Ioniq
  • Battery
    28 kWh
  • Range
    204 km
  • Price
    19k

Nissan Leaf
  • Battery
    40 kWh
  • Range
    270 km
  • Price
    20k

Rabljeni EV do 20.000 eura

S budžetom između 15 i 20 tisuća eura već dolazimo u cjenovni rang u kojemu se mogu kupiti i nova električna vozila poput Renaulta Twinga Z.E., donedavno Škode Citigo i Volkswagena e-Upa. No u tom cjenovnom rangu već je moguće pronaći i veća rabljena vozila poput Nissana Leafa druge generacije, Hyundaija Ioniqa i opremljenijih verzija Volkswagena e-Golfa koji će ponuditi i znatno veće dosege.

Manja vozila poput spomenutih možete pronaći i kao godišnjake, odnosno rabljena vozila stara godinu dana s vrlo malim kilometražama. Primjerice, tako Smart ForTwo EQ, Renault Twingo Z.E., Seat Mii Electric te Volkswagen e-Up koji su stari po godinu dana, možete pronaći već po cijeni od 18 tisuća eura.

S druge strane, ako tražite veće vozilo ili ono s većim dosegom, za 19 tisuća eura moguće je pronaći Renault Zoe, Hyundai Ioniq ili Nissan Leaf druge generacije koji prelaze preko 200-300 kilometara, a svakako nude i više prostora.

U cjenovnom rangu od 15 do 18 tisuća eura, moguće je pronaći i BMW i3, Volkswagen e-Golf, Mercedes B-klasa te Opel Amperu-e starijih godišta koji imaju manji doseg, ali dolaze s hrpom opreme i prostora.

Ako kupujete manje gradsko vozilo, ovdje već treba dobro razmisliti isplati li se kupiti rabljeno ili iskoristiti poticaje od države te kupiti potpuno novo. No ako tražite veće vozilo s većim dosegom, Nissan Leaf, Renault Zoe i Hyundai Ioniq su u ovome budžetu pun pogodak.

Rabljeni EV preko 20.000 eura

Ako razmišljate o kupovini rabljenog električnog vozila u budžetu preko 20 tisuća eura, tu se otvaraju brojne mogućnosti. Svakako treba obratiti pažnju da rabljeni auti u ovom budžetu mogu biti vrlo sličnih cijena kao i nova vozila u Hrvatskoj s uračunatim poticajima pa pripazite da Vam se kupovina rabljenog ili uvoz zapravo više isplati nego kupovina novog vozila.

U budžetu od 20-25 tisuća eura možete pronaći brojne godišnjake poput Renaulta Zoeja, Opela Corse-e ili Peugeota e-208 koji donose aktualnu tehnologiju i već pristojne dosege od 300-400 kilometara. Primjerke s boljim paketima opreme dosta često se isplati uvesti, ali postoji i velik broj automobila koji imaju vrlo sličnu cijenu kao novi na hrvatskom tržištu.

Za 25 tisuća eura već se mogu pronaći i električni SUV-ovi poput Hyundai Kone Electric s većom baterijom kapaciteta 64 kWh. Za tu cijenu, ova kupovina se svakako isplati ako Kona dolazi uz što veći paket opreme, ali kao što je slučaj s manjim godišnjacima, vrlo lako se može dovesti u pitanje isplativost uvoza ako je neki skuplji primjerak s manje opreme.

No između 28 i 35 tisuća eura na njemačkim oglasnicima moguće je pronaći niz Tesli Modela S starijih godišta koji mogu biti jako dobra kupovina. Svakako obratite pažnju na kilometre i stanje vozila te činjenicu da je Tesla kod starijih modela nudila i trajno besplatno punjenje na njihovim punjačima.

Najniža cijena rabljenih modela Tesle se kreće oko 28.000 eura, a ako želite kupiti nešto noviji datum, recimo 2016. godinu, računajte da ćete morati izdvojiti čak 35.000 eura. Za 35 tisuća eura već je moguće pronaći i noviji Model 3 pa svakako obratite pažnju i na takve primjerke ako smatrate da bi Vam se iste isplatilo uvesti.

Peugeot e-208
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    23k
Tesla Model S
  • Battery
    60 kWh
  • Range
    300 km
  • Price
    28k

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top