U ovom velikom vodiču možete pronaći cijene i opise za 21 model električnih automobila koji se danas mogu kupiti u Hrvatskoj. Navedene cijene su cijene za članove Strujnog kruga s uračunatim popustom za članove.
Ukoliko ste zainteresirani za kupnju nekog od ovih modela, učlanite se u Strujni krug i nakon toga nam se javite na info@strujnikrug.hr s modelom koji vas interesira. Ukoliko ste neodlučni oko odabira modela, javite nam se također kako bismo vam pomogli pri odabiru.
Ukoliko vam se učini da nekih modela nema na popisu to je stoga što su navedena samo vozila koja se mogu već danas kupiti, isključujući ona koja su se prestala proizvoditi.
Dometi navedeni u opisima su WLTP dometi što je kratica za globalno ujednačeni postupak ispitivanja lakih vozila u standardiziranom ciklusu od 57% gradske vožnje, 25% prigradske vožnja te 18% autoceste.
Audi e-tron
Audi e-tron je poprilično velik automobil s čak 490 x 197 cm pa u njemu komfora zasigurno neće nedostajati. Ovo je automobil koji je više namijenjen međugradskom prijevozu nego gradskom jer neće biti jednostavno manevrirati ovakvom grdosijom po gradskim uličicama.
Uzevši u obzir da je ovo prvi Audijev električni automobil, na njemu je poprilično vidljivo nasljedstvo dugogodišnje izrade klasičnih automobila. To ne bi bio problem da Tesla nije visoko podigla ljestvicu svojim modelima, ali ovako je relativno teško opravdati velik novac koji je potrebno izdvojiti za ovaj SUV.
Krenimo na tehničke podatke. Audi e-tron dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW.
Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 336 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 364 kilometara dosega za verziju S.
No Audi je među jedinim “električarima” koji omogućuju punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.
Početna cijena Audija e-trona u osnovnoj verziji 50 quattro iznosi 76.500 eura, u verziji 55 quattro iznosi 90.000 eura, a u najsnažnijoj verziji S iznosi 99.300 eura.
Audi e-tron Sportback
Iako e-tron Sportback pojavom izgleda veće od standardnog e-trona, riječ o zapravo nešto manjem automobilu. Dužina i širina su jednaki s čak 490 x 197 cm, ali Sportback je niži za 1,5 centimetar. Drugačija linija karoserije donosi i ponešto manji prtljažnik od 615 litara, dok e-tron ima prtljažni prostor od 660 litara.
No s tehničke strane, ovi SUV-ovi su skoro jednaki. Audi e-tron Sportback dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW.
Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 347 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 370 kilometara dosega za verziju S.
Čak je i masa standardnog e-trona i e-trona Sportbacka jednaka, ali Sportback verzija je malo aerodinamičnija pa donosi ponešto veći doseg. Jednako kao i kod e-trona, Sportback omogućuje punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta na predviđenim punjačima, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.
Audi e-tron Sportback je malo skuplji od standardne verzije. Početna cijena u osnovnoj verziji 50 quattro iznosi oko 78.200 eura, u verziji 55 quattro iznosi 92.000 eura, a u najsnažnijoj verziji S iznosi 101.400 eura.
BMW i3
Jedan od vjerojatno najpoznatijih električnih automobila svoju je premijeru imao 2014. godine kada je predstavljen prvi BMW model koji je otpočetka rađen kao električni model, a ne kao nadogradnja na neki od postojećih modela. Taj prvi model je imao bateriju od samo 22 kWh i prodavao se do 2017. godine. Nakon toga je BMW ubrzao izbacivanje novih modela pa je 2017. godine izbacio pojačanu bateriju od 33 kWh da bi 2019. godine izašla verzija s 42 kWh koja je i danas u prodaji. i3 s takvim kapacitetom uspijeva prijeći oko 215 km po autoputu te 275 km po gradu.
i3 dolazi u dva oblika opreme, kao i3 za 41.600 eura te i3S za 45.400 eura.
Iako nešto viši, i3 je veličinom kraći od Golfa za čak 25 cm i njegove dimenzije iznose 400 x 180 cm. S obzirom na veličinu i kapacitet baterije, i3 će vas bez problema odvesti do mora i natrag nekoliko puta godišnje.
Hyundai Kona
Veliku buru je napravio dolazak Hyundai Kone na tržište zbog izuzetno niske cijene i vrlo velikog dometa kojeg je postizala u odnosu na konkurente s istim kapacitetom baterije. Kona je prilično komforan auto za vozača i suvozača dok je stražnja klupa nešto kraća i ne pretjerano udobna za duža putovanja.
Hyundai Kona Drive Electric 39.2 kWh ima bateriju od 39.2 kWh i stoji 31.600 eura, a ta joj baterija omogućuje domet od 298 po WLTP-u.
Modeli sa 64 kWh baterijom i 204 KS se dijele ovisno o razini opreme po nazivima Live Electric po cijeni od 35.600 eura, Desire Electric po cijeni od 37.800 eura te Love Electric po cijeni od 41.000 eura. Sva tri imaju domet od skoro 500 km gradske vožnje odnosno otvorene ceste, odnosno oko 350 km autoputa pri brzini od 140 km/h.
Kada koristite stanicu za brzo punjenje s istosmjernom strujom (DC) od 100 kW, bateriji treba samo 54 minute do 80%-tne napunjenosti za obje dostupne verzije pogonskog sklopa. No ako koristite stanicu za punjenje s naizmjeničnom strujom (AC) bilo koje snage, on board charger je ograničen na samo 7,2 kW pa je potrebno 9 sati i 35 minuta da biste potpuno napunili bateriju dugog dometa ili 6 sati i 10 minuta za bateriju kraćeg dometa.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Hyundai modele pa ukoliko kupujete Konu, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Hyundai Ioniq
Hyundai je uz Konu izbacio još jedan model, Ioniq. Ioniq je vrlo velik auto dužine 450 cm i 185 cm širine prepun opreme te osjetno kvalitetnije izrade od Kone.
Ioniq ima kapacitet baterije od 28 kWh, međutim, Hyundai je s tom baterjiom, kao i kod Kone, uspio izvući maksimum pa tako Ioniq ima domet 180 km po autoputu te 225 km po gradu.
U Hrvatskoj se trenutno nalaze samo još jedan Ioniq na lageru i za članove Strujnog kruga dogovorena je specijalna cijena od samo 29.200 eura što je izuzetno povoljno znajući da je redovna cijena 40.800 eura. Stoga se učlanite prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Jaguar i-PACE
Jaguar I-PACE se pojavio kao prva konkurencija Teslinom Model X, s visokom kvalitetom izrade i ogromnom baterijom od 90 kWh. Iako se radi o prekrasnom autu s jako puno komfora, nažalost električni dio automobila ne može se mjeriti s Teslom pa je tako Jaguar I-PACE na velikom testu u Engleskoj uspio prijeći samo 357 km na autoputu što je 110 km manje od deklariranih 467 km.
Ono što također trebamo napomenuti je da pokazivač napunjenosti baterije prikazuje samo okvirno stanje napunjenosti baterije, onako kako danas klasični automobili prikazuju napunjenost rezervoara dok sva ostala konkurencija ima vrlo precizan mjerač gdje možete do u postotak znati napunjenost vaše baterije.
Kako možete zaključiti i sa slika, Jaguar I-PACE je prilično veliki automobil sa svojih 470 x 190 cm, cijenom od 81.500 eura i izuzetnim komforom za duža putovanja. Ukoliko vam doseg nije primarni cilj, nećete pogriješiti pri kupnji Jaguara.
Jaguar se puni pri brzini od 100 kW tako da će mu za puno punjenje biti potrebno nešto manje od sat vremena ukoliko punite na punjačima koji podržavaju punjenje na 100 kW.
Kia Niro
Iako su se kasno uključili u utrku, Hyundai i Kia su zajedničkim snagama izbacili svaki svoj model električnog automobila koji su danas prvi izbor velikom broju kupaca. Iako su zasnovane na istom podnožju, Kia je svoj model Niro malo produžila pa je tako veličina Hyundai Kone 415 x 180 cm dok je Kia Niro nešto duža i iznosi 435 x 180 cm.
Kao i Kona, i Niro dolazi u dvije verzije baterije i četiri verzije opreme, Vision s 39 kWh baterijom za 47.800 eura, te Motion, Limited i Limited Panorama sa 64 kWh baterijom i cijenama od 51.100 eura, 53.100 eura te 53.900 eura. Nažalost moramo primijetiti da su te cijene osjetno više nego u ostatku Europe te ulaze u cjenovni razred Tesla Modela 3 gdje Tesla suvereno vlada.
Veliki test električnih automobila proveden u Engleskoj pokazao je da Kia Niro sa 64 kWh baterijom prelazi više od 400 km autoputa s jednim punjenjem, odnosno 455 km po WLTP-u. Model s manjom baterijom ima domet od 289 km.
Mazda MX-30
Baziran na modelu CX-30, Mazdin prvi potpuno električni model svjetlo dana ugledao je tek 2020. godine. Mazda je taj model namijenila vozačima koji se prvi puta susreću s električnim vozilom. Na zvučnike se simulira zvuk motora, a ručica mjenjača je klasična kao kod automatskog mjenjača.
U modelu MX-30 nalaze se freestyle vrata bez središnjih stupova s posebnim šarkama. Prednja vrata se otvaraju prema naprijed pod kutom do 82°, a stražnja vrata prema natrag pod kutom do 80°. Veliki otvor koji nastaje zbog izostanka središnjeg stupa osigurava lagan ulazak i izlazak, te jednostavan utovar i istovar tereta. To ima i svojih mana jer stražnja vrata nije moguće otvoriti ukoliko prednja nisu prije otvorena.
Iako dužine čak 440 cm, prostor za noge putnika na stražnjoj klupi je vrlo malen, a stražnja klupa je premala za vožnju odraslih osoba za duže vožnju.
Mazda za svoja vozila ima aplikaciju MyMazda putem koje možete provjeriti stanje napunjenosti baterije, upaliti klima uređaj na daljinu, daljinski otključati i zaključati vrata i slično. To je izuzetno korisno kada ste na putu jer ne morate hodati svako malo do vozila da provjerite je li se vaše vozilo napunilo ili još nije. Osim toga u ljetnim ili zimskim mjesecima, možete par minuta prije polaska ohladiti ili ugrijati vozilo dok je još prikopčano na punjač i na taj način uštediti koji kilometar dometa.
Baterija veličine 35.5 kWh omogućuje domet vozila od 200 km po WLTP načinu mjerenja, a puniti je možete brzinama od 50 kW na brzim odnosno 6,6 kW na sporim punjačima.
Mazda dolazi u 4 različite verzija opreme pod nazivom GT za 31.700 eura, GT Plus za 32.400 te GT Plus Luxury Modern i GT Plus Luxury Vintage za 33.100 eura.
MX-30 je prepun dodatne opreme i izuzetno je visoke završne obrade pa ukoliko vam je kvaliteta materijala bitnija od nešto manjeg dosega, definitivno obiđite Mazdin salon i isprobajte MX-30 na test vožnji.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na Mazdu MX-30 pa ukoliko se odlučite na kupnju, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Mini Cooper SE
MINI je sredinom 2019. godine predstavio potpuno električnu verziju Coopera pod nazivom SE. Britanski proizvođač je odmah istaknuo da ovim modelom želi ući u „eru električne mobilnosti“ te ponuditi model koji će biti kao rođen za gradske prometnice.
Cooper SE pokreće elektromotor snage 135 kW (184 KS) te se snaga tradicionalno prenosi na prednje kotače. S obzirom na to da MINI sa svakim Cooperom želi postići „go-kart“ doživljaj, električni pogon se ovdje savršeno uklapa. Cooperu SE do 60 km/h treba samo 3,9 sekunde, do 100 km/h 7,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h.
Baterija kapaciteta 32,6 kWh donosi doseg od 234 km mješovite vožnje po WLTP-u. Cooper SE omogućava punjenje do 50 kW na brzim punjačima (DC) pa će se napuniti od 0 do 80 posto za manje od 35 minuta. Ako se baterija puni na punjačima izmjenične struje (AC) do 11 kW, ista će do 80 posto stići za 2 i pol sata. MINI Cooper SE se nudi samo u verziji s troje vrata, a njegova početna cijena iznosi 32.700 eura.
Nissan Leaf
Dugo vremena najprodavaniji električni automobil dok nije svrgnut od strane Tesla Modela 3. Nissan Leaf nudi visoku kvalitetu izrade uz relativno pristojnu cijenu od 33.600 eura do 34.900 eura za model od 40 kWh te model Plus od 62 kWh za 43.000 eura do 44.000 eura.
Leaf svoje korijene vuče još iz 2011. kada su električni automobili bili stvarno rijetkost. Nissan je jako brzo iterirao Leafa pa tako imamo generacije 2011., 2013. i 2014. sa 24 kWh baterijom, zatim 2016. s 30 kWh, 2018. s 40 kWh te najnoviji Leaf+ izdan 2019. s čak 62 kWh baterijom.
Leaf je 25 cm duži od Golfa i vrlo je komforan za putovanja do 500-600 km, odnosno za cjelodnevno taksiranje za što se vrlo često koristi. Leaf u verziji s 40 kWh baterijom ima domet od oko 200 km autoputa i 250 km gradske vožnje, a u verziji Plus sa 60 kWh baterijom može prijeći 320 km po autoputu te oko 375 km po gradu.
Nissan Leaf nema aktivno hlađenje i grijanje baterije te ima problem pregrijavanja baterije na putevima iznad 400 km odnosno 600 km kod modela Plus. Elektronika u autu će zaštititi bateriju od oštećenja, ali će se duljina trajanja punjenja baterije udvostručiti. Tako da ukoliko posjedujete Nissan Leaf ili ga planirate kupiti, planirajte da putevi iznad 400/600 km budu stvarno rijetkost.
Iako u većini karakteristika, osim u veličini, zaostaje za konkurencijom, Leaf ima jedan veliki adut u rukavu. Naime, Leaf je jedini osim Tesle koji omogućuje samovožnju nivoa 2, ali tek u Tekna paketu opreme, odnosno s nadoplatom i u n-Connecta verziji. Ta vam opcija daje mogućnost da se prepustite računalu kod vožnje autocestom koji će umjesto vas upravljati volanom, papučicom ubrzanja i kočnicom.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Nissan modele pa ukoliko kupujete Leafa, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Nissan e-NV200
Originalno nastao 2014. godine, Nissan je 2018. godine svoje jedino teretno vozilo nadogradio novom baterijom od 40 kWh. Ta mu je nadogradnja donijela povećani domet od 198 km po WLTP načinu mjerenja.
e-NV200 se u Hrvatskoj može kupiti samo kao vozilo za prijevoz 7 putnika. U teretnoj bi varijanti e-NV200 mogao prevoziti do dvije euro palete istovremeno ukoliko biste izvadili sjedala.
Širine 176 cm i dužine skoro 460 cm, e-NV200 pruža dovoljno prostora i za duža putovanja, osim što treba biti svjestan da u konfiguraciji sa sedam sjedala, putnici na zadnjoj klupi neće imati previše prostora za noge.
Nissan e-NV200 je opremljen priključkom na brze CHAdeMO punjače koji će ga u 30 minuta pauze dopuniti za dodatnih 100 km vožnje. Preko noći se puni jedanaest sati na običnoj utičnici, odnosno pet i pol sati na priključku od 32 A.
Možemo zaključiti da je nakon 6 godina od svojeg predstavljanja e-NV200 zrelo dostavno vozilo dovoljno za potrebe većine tvrtke koje svoje dostave obavljaju unutar grada ili na manjim prigradskom području. S obzirom na cijenu struje te nedostatak potrebe za servisima, svoju će nešto višu početnu cijenu vrlo brzo isplatiti.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Nissan modele pa ukoliko kupujete e-NV200, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Peugeot e-208
PGA grupacija je razvila platformu na kojoj bazira veći broj vozila iz grupacije. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog od ova tri modela je potpuno drugačija.
Kao i ostatku game, u “dvjestoosmici” možete naći bateriju od čak 50 kWh koja vam omogućuje domet od 339 km po WLTP-u.
S obzirom na veličinu od 400 x 175 cm, moguće su i povremene međugradske vožnje bez napora iako je primarni namjena e-208 da bude gradsko vozilo.
Model e-208 dolazi u četiri verzije, Active za 30.900 eura, Allure za 31.700 eura, GT za 33.200 eura te GT Line za 35.300 eura.
Sve verzije podržavaju punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.
Opel Corsa-e
Pošto je GM prodao Opel PGA grupaciji, nova platforma za sljedeći električni automobil nakon Ampere-e je naravno stigla od strane novog vlasnika. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog modela je potpuno drugačija.
Corsa-e u Hrvatskoj dolazi samo u jednoj verziji pod nazivom Elegance s baterijom od 50 kWh što je omogućuje WLTP domet od 330 km. Veličine 400 x 175 cm, ima dovoljno prostora za povremene međugradske vožnje bez napora.
Cijena Opel Corse iznosi 34.400 eura, a bitno je napomenuti da Opel Corsa-e podržava punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.
Peugeot e-2008
Grupacija PSA je prilično ozbiljno shvatila fazu promjene iz ICE vozila u električna i izašla s odličnom platformom na kojoj bazira svoja Peugeot, Citroen, a po novome i Opel vozila.
e-2008 je mini SUV, ali u stvarnosti nešto manji od Nissan Leafa, skoro 20 cm kraći i koji centimetar niži od Leafa, međutim s osjetno novijom tehnologijom od Nissana.
I u -2008, kao i kod drugih modela iz grupacije, se nalazi 50 kWh baterija kojom možete prijeći 330 km po WLTP-u.
Peugeot e-2008 vam omogućuje brzo punjenje na čak 100 kW, odnosno 7 kW na sporim punjačima. Uz odličan termalni sustav upravljanja baterijom, gdje se tekućina kojom se hladi kabina koristi i za hlađenje i grijanje baterije, duža putovanja postaju vrlo jednostavna.
Model e-2008 dolazi u četiri verzije, Active za 33.700 eura, Allure za 34.700 eura, GT za 36.200 eura te GT Line za 38.100 eura.
Porsche Taycan
Porsche u električne automobile nije ušao zato da bi vam uštedio koju kunu na gorivu već stoga što su električni automobili počeli sve češće odnositi pobjede na raznim trkama zbog svojih nevjerojatnih ubrzanja.
Taycan je predstavljen 2019. godine, ali s isporukama kreću 2020. godine. Dolazi u 4 verzije jačine motora od 530 do 760 KS što najjačem modelu daje ubrzanje od 0-100 km/h za samo 2,8 sekundi. Kako se pokazalo kod našeg jedinog predstavnika Rimac Automobila, teže je prenijeti tu snagu na podlogu nego je proizvesti.
Porsche je sličnih dimenzija kao i Tesla Model S, 500 x 200 cm i jedini omogućuje punjenje na punjačima brzine 270 kW, što je osjetno više i od Teslinih 150 kW. Trenutno se vodi mali rat između Porschea i Tesle oko brzine punjenja i brzine prijeđenog kruga na Nürburgringu gdje Porsche pokazuje da može pratiti Teslu.
Dok vozači Tesle imaju na raspolaganju preko 500 stanica za punjenje u Europi, niti vozači Porschea ne zaostaju previše. Najveća mreža brzih punjača iza Teslinih je Ionity sa svojih 312 stanica za punjenje u Europi. Ti punjači omogućuje vozačima Porschea da napune svoje jurilice maksimalnom brzinom, što za samo 4 minute daje dodatni domet od 100 km. To je naravno u idealnim uvjetima, ali nije nemoguće postići. Trenutno se jedina Ionity stanica u Hrvatskoj nalazi pored Ikee u Rugvici pored Zagreba, ali postoje još dva mjesta gdje možete iskoristiti tehnologiju Porschea. Jedno je kod Konzuma u Sarajevskoj ulici u Zagrebu sa 160 kW punjačima, a drugo je na INA postaji Vukova Gorica sa 175 kW punjačima.
Porsche nije poznat po malim cijenama pa nije ni čudno da najslabiji model, s kojim možete preći 407 km po WLTP-u, stoji čak 92.400 eura. Za dodatnih 40 tisuća eura taj će se domet povećati na 463 km.
Renault Zoe
Renault Zoe je jedan od najstarijih električnih automobila i svakih par godina izbacuje novu verziju. Trenutno je aktualna čak četvrta generacija koja je izašla 2019. godine pod nazivom ZE50.
Renault ima politiku najma baterije koja se u zapadnim zemljama pokazala kao pun pogodak jer je jamstvo na bateriju neograničeno, a cijena najma baterije je samo 40-tak funti mjesečno u Engleskoj. Vozila koja dolaze bez baterije, odnosno gdje se baterija plaća odvojeno koštaju već od 15.000 eura na dalje, ali ta opcija nije omogućena u Hrvatskoj. U Hrvatskoj Zoe dolazi u četiri verzije, Life za 29.000 eura, Zen R110 za 30.500 eura, Zen R135 za 30.800 eura te Intens za 32.200 eura.
Verzija ZE50 dolazi s baterijom od 50 kWh koja mu daje domet od oko 250-300 km autoputa te 300-350 km gradske vožnje.
Zoe je s veličinom od 410 x 175 cm tek deset centimetara duži od Corse i Peugeota 208, ali zbog svog aerodinamičnog oblika ima problema sa zadnjim vratima gdje viši ljudi teže ulaze na zadnju klupu.
Ono što je zanimljivo naglasiti je da Zoe ima ugrađen ispravljač koji mu omogućuje punjenje na sporim punjačima brzinom od čak 22 kW pa ćete tako za samo nešto više od 2 sata napuniti svoj Zoe i na sporim punjačima. Na brzima će vrijeme punjenja biti duplo kraće.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Zoe, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Renault Twingo ZE
Izgleda da je Renault prva kompanija koja je pronašla dobitnu kombinaciju. Uzmi Zoe, smanji bateriju na pola, iskoristi najmanje vozilo koje imas u ponudi i voila!, stigao je Twingo ZE s baterijom od 23 kWh za cijenu od samo 18.500 eura. Ta će mu baterija omogućiti domet od 180 km po WLTP-u i time ga ograničiti samo na gradsku vožnju. Ukoliko ikad poželite doći od Zagreba do Zadra, moći ćete to jedino starom cestom uz barem jedno punjenje od sat vremena.
Twingo je okljaštren i u nekim drugim stvarima, nema priključak na brze punjače, ali je zato moguće napuniti ga na sporim punjačima kojih je daleko više od brzih pri brzini od čak 22 kW. Pri toj brzini će se mali Twingo dopuniti za samo sat vremena. Twingo dolazi u tri verzije Life po cijeni od 18.500 eura, Zen po cijeni od 19.300 eura te Intens za 21.000 eura.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Twingo ZE, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Renault Twizy
Renault Twizy je sve samo ne uobičajeno vozilo. Riječ je o lakom motoriziranom četverociklu koji privlači poglede svojim maštovitim izgledom, a svejedno ima performanse koje mogu zadovoljiti većinu svakodnevnih potreba prosječnog vozača.
Francuski proizvođač je s Twizyjem pružio velik izbor individualizacije pa prilikom naručivanja kupci mogu birati između boje, naplataka, hoće li imati vrata i kakva te žele li dva sjedala ili prtljažni prostor. Osim toga, kupci mogu birati i između dvije verzije elektromotora.
Osnovna verzija Twizyja (45) dolazi s motorom snage 4 kW (5 KS) i 33 Nm okretnoga momenta, a snažnija verzija (80) ima motor snage 13 kW (17 KS) i 57 Nm okretnoga momenta. Iako takva snaga možda zvuči malo, riječ je o vozilu koje teži tek 445 kilograma, a osnovnu verziju mogu voziti čak i maloljetnici s položenom AM kategorijom.
Obje verzije su opremljene baterijom kapaciteta 6,1 kWh te Renault navodi da se s takvom baterijom može prijeći od 90 do 100 kilometara po WLTP-u.
Baterija se može puniti samo na običnim utičnicama do 3,7 kW pa će se Twizy od 0 do 100% napuniti za 3 i pol sata.
Početna cijena za Twizy 45 iznosi 10,200 eura, a za Twizy 80 iznosi 12,600 eura.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Twingo ZE, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Renault Kangoo ZE 33
Iako je Renault Zoe u lipnju 2019. povećao kapacitet svoje baterije na čak 50 kWh, Renault Kangoo je ostao samo u verziji s baterijom od 33 kWh. Ta baterija mu omogućuje domet od 229 km po WLTP-u što je jako dobro u usporedbi koliko konkurencija uspijeva postići i s puno većim baterijama.
Kangoo ZE dolazi u tri verzije, Express dužine 430 cm po cijeni od 26.300 eura, Express Maxi Furgon dužine 470 cm po cijeni od 27.800 eura, te “Express Maxi Produljena kabina” s dodatnom zadnjom klupom po cijeni od 29.400 eura.
Tovarni prostor kod Kangooa je nešto manji nego kod konkurencije pa tako nećete u njega moći ugurati dvije euro palete već samo jednu po dužini. Razlog tome je razmak između zadnjih kotača od samo 104 cm dok je dužina euro palete 120 cm.
Kangoo Z.E. pati od jednog velikog problema, a to je nedostatak brzog punjenja. Naime, maksimalna snaga kojom možete puniti vaš Kangoo iznosi samo 7 kW što znači da ćete vašu bateriju napuniti za manje od pet sati. To i nije problem kada se vozilo puni preko noći, ali postaje ogroman problem ukoliko vam je dnevna ruta duža od 229 km. Kangoo Z.E. će se tako u 30 minuta pauze dopuniti za samo 20 km vožnje.
Članovi Strujnog kruga imaju popust na sve Renault modele pa ukoliko kupujete Kangoo ZE 33, učlanite se prije kupnje kako biste ostvarili svoj popust.
Rimac C_Two
Ovog hrvatskog predstavnika bi svatko poželio, ali je malo onih koji će si ga moći i priuštiti. C_Two ima bateriju od 120 kWh i domet od čak 550 km. Ovo naravno nisu glavne prednosti ovog automobila već je njegova najbitnija značajka 4 motora ukupne snage od čak 1915 KS i ubrzanje od 0-100 za samo 1,85 sekundi, brže nego što možete to pročitati na glas.
Interesantno je da C_Two nije malen auto koliko god se činio na slici. Dugačak je 475 cm, a širok gotovo 2 metra. Cijena C_Two iznosi 1,8 milijuna eura, ali čak i da posjedujete toliki novac, nećete ga moći kupiti jer su svi modeli rasprodani 5 godina unaprijed.
Škoda ENYAQ iV
Škoda ENYAQ iV, predstavlja primjer kako su u VW grupi zamislili budućnost električnih vozila. Škoda ENYAQ iV, je zasnovana na novoj MEB platformi, Modularer E-Antriebs-Baukasten, platformi koja izgleda poput skejta na kojem se nalaze baterije, kotači i kompletna elektronika, a na koju se onda montiraju karoserije po želji. Platforma je namijenjena kompletnoj VW grupi, a otkupio ju je i Ford. Najpoznatiji predstvanik te nove game je VW ID.3.
ENYAQ dolazi u tri verzije ovisno o veličini baterije s kojom raste i dodatna oprema, Model 50 za 36.100 eura, Model 60 za 40.200 eura te Model 80 za 46.900 eura.
Kako raste kapacitet baterije, tako raste i domet pa najjeftinija verzija ima domet 340 km, srednji 390 km, a najveci čak 510 km po WLTP-u. S obzirom da se radi o SUV-u dužine 4,65 m, širine skoro 1,9 m i visine 1,62 m, te su brojke izuzetno dobre, a dolaze zbog izuzetno niskog otpora zraka od samo 0,27.
Smart
Električni Smart je daleko najmanji automobil na cijelom popisu. Smart je u stvari svoja posebna kategorija i oni koji žive, a pogotovo rade u centru grada itekako cijene veličinu Smarta od samo 270 x 165 cm.
Smart dolazi u tri verzije, ForTwo za 23.400 eura, ForFour za 24.100 eura te ForTwo Cabrio za 26.900 eura.
Iako naizgled mala, baterija od 18 kWh daje Smartu domet od 133 km po WLTP-u s obzirom na veličinu samog vozila.
Smart nema mogućnost punjenja na brzim DC punjačima, ali uz nadoplatu od 1060 eura možete ubrzati punjenje sa 7.2 kW na 22 kW i na taj način njegovu malu bateriju na AC punjačima napuniti za ispod sat vremena.
Tesla Model 3
Tesla Model 3 je zadnji krik tehnologije najnaprednije tvrtke u svijetu električara u kojem su riješene sve dječje boljke.
Model 3 je osjetno veći auto od Golfa sa svojih 470 x 185 cm i prvi je auto u ovom vodiču koji prelazi širinu od 180 cm te je skoro 50 cm duži od Golfa. Kada tome pridodamo da sve Tesle imaju osim stražnjeg prtljažnika i prednji “frunk”, mjesta za veću obitelj ima i više nego dovoljno. Unutrašnjost Modela 3 u potpunosti napušta klasičnu instrument tablu gdje su se svi podaci nalazili ispred vozača i uvodi centralni monitor sa svim potrebnim podacima i kontrolama. Iako zvuči vrlo radikalno, svi vlasnici ovog modela su izjavili da je nakon par dana prilagodbe ovo osjetno bolji način prikaza podataka nego smo do sada navikli.
Model 3 dolazi u tri verzije, Standard s 50 kWh baterijom za koju ćete morati izdvojiti 52.000 eura, Long Range sa 75 kWh koja stoji 61.800 eura, te Performance s također 75 kWh baterijom za koji ćete morati izdvojiti 67.900 eura. Verzija s manjom baterijom ima domet od 381 km po WLTP-u, a s većom 560 km kod Long Range i 530 km kod Performance modela.
Ono što je jako bitan podatak je da se Model 3 može puniti brzinom od 120 kW, dok se većina automobila na ovom testu mogu puniti brzinama od 50 kW, odnosno poneki 100 kW. Novi punjači od kojih je u Hrvatskoj postavljen tek jedan, i to ne Tesla već Ionity, omogućavaju brzine punjenja Tesle Model 3 i do 250 kW. Bitno je naglasiti i da se Tesle mogu puniti na javnim punjačima, ali i na svojoj mreži super punjača koju mogu koristiti samo Teslina vozila.
Udruga Strujni krug organizira kupnju i dostavu Tesla vozila u Austriji za svoje članove pa ukoliko ste zainteresirani za kupnju Tesla vozila pozivamo vas da se učlanite u udrugu i javite na info@strujnikrug.hr oko organizacije kupnje. Navedene cijene su sa hrvatskim PDV-om koji se prvo plaća, a tek nakon toga se traži povrat austrijskog PDV-a.
Tesla Model Y
Zadnji model koji je izašao s proizvodnih traka Tesle je Model Y. Napravljen kao nadogradnja Modela 3, riješio je sve i najmanje sitnice koje su znale mučiti vlasnike “trojke”, iako ih nije bilo puno.
Dok je Model 3 sedan, Model Y je SUV. Samim time je i nešto duži i širi od Modela 3, te viši za skoro 20 cm što daje više prostora za glavu.
Model Y dolazi samo u dvije verzije Long Range po cijeni od 66.600 eura te Performance po cijeni od 72.900 eura, obje sa 75 kWh baterijom.
Iako je kapacitet baterije jednak kod oba modela, zbog jačih motora pada domet pa tako Long Range ima domet od 505 km, a Performance 480 km.
Udruga Strujni krug organizira kupnju i dostavu Tesla vozila u Austriji za svoje članove pa ukoliko ste zainteresirani za kupnju Tesla vozila, pozivamo vas da se učlanite u udrugu i javite na info@strujnikrug.hr oko organizacije kupnje. Navedene cijene su sa hrvatskim PDV-om koji se prvo plaća, a tek nakon toga se traži povrat austrijskog PDV-a.
Tesla Model S
Tesla Model S je vozilo kojem možemo zahvaliti današnju transformaciju tržišta. Prvi model izašao je danas već davne 2012. godine i progres izrade Modela S je konstantan. Za razliku od klasičnih automobila, Model S je kontinuirano dorađivan i danas imamo vrlo ispoliran automobil riješen svih dječjih bolesti.
Sa svojih 500 x 200 cm, model S je nešto veći od Audi A6 i BMW serije 5, a desetak centimetara kraći i par centimetara širi od Audi A8 i BMW serije 7. S obzirom da Model S nudi prednji “frunk”, prostor za prtljagu ispod prednjeg poklopca “motora”, prostora ima više nego dovoljno. Zadnja verzija dolazi samo u verziji sa 100 kWh baterijom, a to mu zahvaljujući raznim najmodernijim tehnologijama ugrađenim u njega omogućuje domet od čak 456 km po WLTP-u. Kada to usporedite s europskom konkurencijom jasno vam je što znači krenuti 15 godine prije konkurencije. Pitamo se hoće li konkurencija ikad uspjeti dostići tu prednost?
Model S dolazi u dvije verzije, Long Range po cijeni od 87.500 eura te Performance po cijeni od 105.200 eura.
Kao i ostali Teslini modeli i Model S omogućuje punjenje na svojim super punjačima brzinama od 120 kW što skraćuje vrijeme dopunjavanja na samo četrdeset pet minuta. Više niti kavu nećete stići popiti ako nastave ovako nadograđivati tehnologiju.
Udruga Strujni krug organizira kupnju i dostavu Tesla vozila u Austriji za svoje članove pa ukoliko ste zainteresirani za kupnju Tesla vozila pozivamo vas da se učlanite u udrugu i javite na info@strujnikrug.hr oko organizacije kupnje. Navedene cijene su sa hrvatskim PDV-om koji se prvo plaća, a tek nakon toga se traži povrat austrijskog PDV-a.
Tesla Model X
Prvi električni SUV s trake je sišao 2016. godine, tada u 2 različite verzije kapaciteta baterija da bi se s vremenom manja opcija prestala proizvoditi i ostala je samo verzija sa 100 kWh baterijom. Ovisno o snazi motora postoje dvije verzije Modela X Long Range po cijeni od 93.700 eura te Performance po cijeni od 111.400 eura.
Iako je kapacitet baterije jednak kod oba modela, zbog jačih motora pada domet pa tako Long Range ima domet od 507 km, a Performance 487 km. Model X se može puniti na punjačima od čak 120 kW i na taj način značajno skratiti vrijeme punjenja.
Model X je najveći automobil u našem vodiču sa svojih 505 x 210 cm, a može se naručiti u konfiguraciji s 4, 5, 6 ili 7 sjedala. Uz dodatak prednjeg prtljažnika moći ćete prevesti i veće skupine ljudi na duže putovanje.
Udruga Strujni krug organizira kupnju i dostavu Tesla vozila u Austriji za svoje članove pa ukoliko ste zainteresirani za kupnju Tesla vozila, pozivamo vas da se učlanite u udrugu i javite na info@strujnikrug.hr oko organizacije kupnje. Navedene cijene su sa hrvatskim PDV-om koji se prvo plaća, a tek nakon toga se traži povrat austrijskog PDV-a.
Volkswagen ID.3
Natjeran zbog dieselgatea, Volkswagen je prvi proizvođač, nakon Tesle, koji je ozbiljno pristupio izradi električnih vozila. Dok sva ostala konkurencija na svoja električna vozila gledaju kao na malog brata koji će dobiti mjesto negdje u kutu salona, Volkswagen ima ozbiljne namjere zavladati tržištem s ID.3 modelom. ID.3 je platforma na kojoj će se bazirati i Seat, Škoda i Audi vozila, a svoju platformu ustupio je i Fordu. Platforma je oblika skejtborda i u njoj se nalazi sve sto je potrebno za pokretanje vozila, od baterija do motora i elektronike, a na platformu se po želji stavljaju različite karoserije.
ID.3 dolazi u pet verzija i s tri veličine baterije od 48 kWh, 62 kWh i 82 kWh. Hrvatski zastupnik se odlučio samo na verziju sa 62 kWh pod nazivom 1st Edition koja automatski donosi i motor snage 200 KS i domet od 424 km po WLTP-u.
S obzirom na velik broj opcija, hrvatski zastupnik se odlučio na tri modela, 1st Edition za 39.400 eura, 1st Edition Plus za 45.100 eura te 1st Edition Max za 50.800 eura. Srednji model omogućuje izmjenu boja unutrašnjosti i odabir vrlo zanimljive bijele plastike dok najskuplji model donosi Head Up Display, odnosno prikaz brzine i navigacije na prednjem vjetrobranskom staklu te samovožnju razine 2 koja upravlja volanom i brzinom vozila držeći vozilo u traci i na odstojanju od prednjeg vozila. Sve opcije podržavaju punjenje brzinama do 100 kW pa će se vaše vozilo na punionicama koje to podržavaju dopuniti već za pola sata.
Cijena najskupljeg modela se opasno približava cijeni Tesla Modela 3 tako da nismo sigurni da će ta verzija pronaći dovoljno zainteresiranih kupaca.
U ovom velikom vodiču za kupnju rabljenih električnih vozila prikazat ćemo vam modele električnih vozila koje danas možete kupiti, a koji su se proizvodili zadnjih desetak godina.
Električna vozila se razvijaju eksponencijalno, upravno onako kako su se razvijali i mobilni telefoni prvih 5-6 godina. Međutim, nemaju svi potrebe za najnovijim uređajima/vozilima. Ponekad je sasvim dovoljno da vozilo može dnevno prijeći 100-200 km te da je taj put manje više besplatan. Koristeći klasično vozilo, mjesečni trošak takvog putovanja iznosi oko 3.000 kn kad uračunamo i servise. S električnim vozilom cijena takve vožnje pada na samo 200 kn mjesečno, a mogu se koristiti i starija električna vozila koja imaju dovoljan domet.
Velik je pomak učinjen u zadnjih 17 godina otkad je osnovana Tesla Motors Inc. Možemo reći da su dječje bolesti riješene tek 2014. godine kad su proizvođači shvatili zašto dolazi do degradacije baterija. Vozila proizvedena prije toga roka često imaju problema s padom kapaciteta baterija, pa preporučujemo da izbjegavate vozila starija od 2014. godine.
Tek od 2018. godine pojavljuje se veći broj električnih vozila kojima kapacitet baterija značajno raste. S obzirom da je ovaj vodič namijenjen tome da vam pomogne pronaći jeftino električno vozilo, zadržat ćemo se na vozilima proizvedenima između 2014. i 2017. godine i vidjeti što se to točno nudi na tržištu.
Za sve modele smo naveli cijene najjeftinijeg oglasa s njemačkog oglasnika mobile.de, a na tu cijenu dodajte još i 500 eura za dovoz iz Njemačke, odnosno 1.000 iz Švedske ili Nizozemske te par stotina eura za registraciju. Ukoliko primijetite da je neka od cijena neispravna molimo Vas da to prijavite na info@strujnikrug.hr.
Smart
Smart je jedan od prvih proizvođača električnih vozila. Njihov prvi električni Smart datira još iz 2007. godine i to je jedna od tvrtki koja se najduže bavi električnim vozilima. Smart je 2017. značajno promijenio oblik, ali je kapacitet baterije ostao isti i samim time i domet.
Modeli iz 2014. i 2015. godine mogu se ponekad naći već po 8.000 eura, ali očekujte cijenu između 9.000 i 10.000 eura.
S obzirom na bateriju od samo 17 kWh, očekujte domet od oko 130 km gradske vožnje.
Peugeot Ion, Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero
Mali gradski automobili koji dolazi iz tri različite tvornice u tri oblika, sva tri bazirana na istoj platformi. Peugeot Ion, Mitsubishi i-MiEV i Citroen C-Zero su veličine samo 350 x 150 cm. Sva tri modela imaju bateriju od samo 16 kWh i to im je dovoljno za 80-100 km gradske vožnje. Nisu namijenjeni za međugradske rute iako, ako ste baš avanturistički raspoloženi, možete pokušati 🙂
Cijena im se kreće od 8.000 – 12.000 eura, ovisno o opremi, stanju i godištu.
Renault Zoe
Čim krenete tražiti rabljeni električni auto, prvo na što ćete naići je Renault Zoe. Stotine modela čekaju na svog novog kupca. Ono na što treba paziti kod kupnje Zoea je da kod dosta velikog broja modela baterija ne dolazi uz vozilo. Ne bi to bilo ništa loše da živite u Njemačkoj, međutim, Renault Hrvatska ne nudi opciju najma baterije pa ćete kod kupnje morati tražiti vozilo s baterijom. S obzirom na gore spomenutu činjenicu, većina vozila vam neće biti dostupna jer dolaze bez baterije.
Cijene Zoea s kupljenom baterijom počinju od 13.000 eura za modele proizvedene 2015. godine. Baterija u modelima do pretkraj 2016. godine ima kapacitet 23 kWh i ti modeli Zoea imaju naziv ZE 20. Njihov domet iznosi oko 100-130 km ovisno o stilu vožnje. Model s 40 kWh baterijom, naziva ZE 40 koji ima domet od oko 200 km košta od 17.000 eura.
Renault Kangoo ZE
Kangoo je dostavno vozilo bazirano na Renault Zoeu i osim utovarnog prostora nema značajnih razlika. Domet je naravno potpuno jednak kao i kod Zoea, 100-130 km gradske vožnje. Glavna razlika je što Kangoo nema brzo DC punjenje, već je maksimalna snaga punjenja 4,6 kW. To znači da ako vam dnevna ruta dostave iznosi 200 km, da ćete nakon odvezenih 100 km morati napraviti pauzu od čak 4-5 sati.
Cijene Kangooa se kreću od 14.000 do 15.000 eura. Budite pažljivi pri pregledavanju oglasa te gledajte samo oglase s uključenom cijenom baterije, ne i oglase gdje je baterija u najmu, jer to u Hrvatskoj nije podržano.
Nissan Leaf
Najprodavanije električno vozilo u razdoblju u kojem tražimo našeg novog člana obitelji je bio upravo Nissan Leaf. S čak 300 modela u ponudi, cijene se kreću od 10.000 do 12.000 eura za model s 24 kWh baterijom koji se proizvodio do 2016. godine. Leaf već 2016. godine izlazi s jačom baterijom od 30 kWh koji se može pronaći za već od 14.000 eura. Stariji modeli imaju domet od 100 do 130 km dok je domet njegovom nasljedniku oko 150 km.
Leaf je 2018. potpuno promijenio izgled i kapacitet baterija pa je vrlo jednostavno raspoznati novije modele. Novi Leaf s 40 kWh baterijom ima domet od oko 200 km, a model Leaf Plus s 62 kWh baterijom do čak 350 km.
Fiat 500
Električni “Fićo” je prvi put predstavljen 2012. godine na sajmu u Los Angelesu, a proizvodnja počinje već sljedeće 2013. godine u Meksiku. Iako vrlo zanimljiv mali gradski auto, nije imao značajnijeg uspjeha i već 2017-te biva povučen iz proizvodnje. Ukupan broj proizvedenih Fića je iznosio oko 25.000 komada i većina ih je prodana u Americi. Jedan manji broj je uvezen u Europu i prilagođen EU tržištu pa se danas može naći stotinjak komada u oglasima s cijenama koje počinju od 11.000 eura.
S baterijom od 24 kWh koja je tada bila vrlo uobičajena, Fiat 500e ima domet od 100 do 150 km, ovisno o uvjetima na cesti i načinu vožnje.
Kia Soul
Proizvodnja Kia Soul je počela 2016. godine. Kao i ostala konkurencija u to doba, Kia je u svoja Soul EV vozila ugradila 30 kWh bateriju s dometom od oko 150 km.
Kia je vrlo brzo zaustavila razvoj Soul EV i u potpunosti se posvetila novom modelu Kia Niro koji je danas jedan od najtraženijih električnih vozila na svijetu. S obzirom na velik broj vozila u ponudi, cijene su dosta povoljne i kreću od 13.000 eura, ali planirajte da ćete potrošiti i preko 16.000 eura ukoliko ne želite kupiti vozilo s preko 150.000 prijeđenih kilometara.
Volkswagen Up!
Volkswagen e-Up! je malo gradsko vozilo veličine 360 x 165 cm, ali sasvim udobno za prijevoz 4 osobe, u slučaju potrebe čak i 5. Baterija je kapaciteta 19 kWh što je dovoljno za 100-120 km gradske vožnje.
Cijene počinju od 10.000 eura na gore, a izbor vozila je velik. E-up! se proizvodio u ovakvom obliku od 2013. do 2019. godine kada ga je naslijedio model s baterijom dvostruko većeg kapaciteta.
Ford Focus
Ford je električnu verziju Focus proizvodio od 2012. do 2018. godine i to uglavnom za američko tržište. Nešto se rabljenih Focusa može naći i u Europi, ali ne puno i cijene su poprilično visoke. Modeli iz 2013. počinju od 10.000 eura dok modeli od 2015. godine kreću od 22.500 eura. Imajući u obziru da se za 21.000 eura može naći novi e-Golf s daleko većim dometom od starog Focusa onda ćete najvjerojatnije preskočiti njihovu ponudu.
Do 2017. godine je Focus imao bateriju od 23 kWh koja mu je davala domet od 100-130 km, a 2017. dolazi nadogradnja baterije koja povećava domet na 150-170 km.
Volkswagen e-Golf
Volkswagen je s testiranjima električnih vozila krenuo još 2008. godine, a s e-Golfom izlazi 2015. godine. Golf je vjerojatno najpoznatiji auto na svijetu pa ga ne treba posebno predstavljati. To je glavni predstavnik srednje klase sa svojih 425 x 180 cm.
Kao skoro sva električna vozila tog doba i e-Golf ima 24 kWh bateriju koja mu omogućuje domet od oko 130 km po punjenju. S obzirom da se cijene rabljenih Golfova kreću od 15.000 eura na više, obratite pozornost na nove e-Golfove kojih ima za već od 21.000 eura.
BMW i3
Jedan od vjerojatno najpoznatijih električnih automobila svoju je premijeru imao 2014. godine kada je predstavljen prvi BMW model koji je otpočetka rađen kao električni model, a ne kao nadogradnja na neki od postojećih modela. Taj prvi model je imao bateriju od 22 kWh i prodavao se sve do 2017. godine. Nakon toga je BMW ubrzao izbacivanje novih modela pa je 2017. godine izbacio pojačanu bateriju od 33 kWh da bi 2019. godine izašla verzija s 42 kWh koja je i danas u prodaji.
BMW i3 prve generacije imaju domet od 100 do 150 km, a njemačka kvaliteta ide i s njemačkom cijenom od 15.500 eura na više.
Mercedes B Electric
Mercedes-Benz B Electric je prvo potpuno električno vozilo Mercedesa razvijen u suradnji s Teslom s obzirom da je Daimler jedan od prvih investitora u Teslu. B model je uvod u današnji EQ model čiji opis možete naći na našem velikom vodiču novih vozila.
B Electric se proizvodio od 2015. do 2018. godine i svi ikad proizvedeni modeli imaju Tesline baterije od 36 kWh. Te baterije im omogućavaju domet od oko 150 km. Ono što je vrlo važno znati je da Mercedes B Electric nema mogućnost punjenja na brzim DC punjačima već mu je maksimalna snaga punjenja 11kW. To znači da ćete svoju “mečku” napuniti za oko 3 sata, doduše, na bilo kojem AC punjaču kojih ima daleko više od brzih DC punjača.
Cijena od 17.000 eura na više je dosta povoljna znajući da se radi o odličnoj Teslinoj bateriji te Mercedesovoj kvaliteti izrade. I domet od 150 km je nešto veći od većine vozila prikazanih u ovom vodiču.
Tesla Model S
I stigli smo do automobila kojem možemo zahvaliti današnju transformaciju tržišta – Tesli Model S. Prvi model izašao je danas već davne 2012. godine, a napredak izrade Modela S je konstantan.
U nazivu vozila možete pronaći kapacitet baterije pa ako kupujete Teslu 60, domet će iznositi oko 300 km dok će domet kod modela 85 iznositi i do 400 km. Sve naravno ovisi o načinu vožnje, a s obzirom da su vozači Tesle skloniji jačem pritiskanju papučice akceleratora, taj bi domet mogao biti manji i za jednu četvrtinu. Stari modeli nude trajno besplatno punjenje na Tesla super punjačima te im je zato cijena još uvijek dosta visoka. Najniža cijena rabljenih modela Tesle se kreće oko 30.000 eura, a ako želite kupiti nešto noviji datum, recimo 2016. godinu, računajte da ćete morati izdvojiti čak 45.000 eura.
Kao i ostali Teslini modeli i Model S omogućuje punjenje na svojim super punjačima brzinama od 100 kW, što skraćuje vrijeme dopunjavanja na samo pola sata.
Veliku pažnju obratite na kvalitetu baterije. Prije kupovine se detaljno informirajte ovisno o modelu gdje se u postavkama vozila može pogledati stanje baterije. Broj prijeđenih kilometara je često manje važan od stanja baterije. Neka vozila imaju samo 30.000 km i značajno oštećenu bateriju, dok neki ni nakon 150.000 prijeđenih kilometara nemaju značajnije smanjenje kapaciteta baterije. Nije neobično vidjeti rabljeno vozilo s prijeđenih 150.000 km i baterijom na više od 90% svojeg kapaciteta.
Ukoliko vozilo kupujete za sebe, npr. za život na otoku ili za odlazak na posao i s posla, razmislite o tome da odvojite dodatnih 1.000 do 2.000 eura za viši stupanj oprem. Takva oprema je kod kupnje novog vozila iznosila i do 40% cijene, a sada je možete kupiti za samo 10% cijene rabljenog vozila.